Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@09:02:05 GMT

بیمه سلامت حامی بیماران مبتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۹۳۷۰

بیمه سلامت حامی بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر سعید فرجی مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هر فرد بستری در بیمارستان به عنوان بیمار مبتلا به کرونا میانگین ۴/۵ تا ۷ میلیون تومان برای بیمه سلامت هزینه داردگفت : تمامی دارو بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا زیر پوشش بیمه سلامت رایگان است و هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در این رابطه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره اینکه هزینه برخی از جراحی‌ها را نیز بیمه سلامت پرداخت می‌کند، تاکیدکرد: باتوجه به الویت‌های درمانی پیش‌آمده به‌دلیل بروز کرونا ویروس در کشور، شاهد کاهش چشمگیر عمل‌های جراحی هستیم؛ از این رو براساس پیش بینی‌ها پس از اتمام کووید-۱۹، افزایش قابل توجه جراحی‌ها از اتفاقات قابل توجه پساکرونا حساب می‌شوند.

فرجی با بیان اینکه امسال امکان استقرار نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در مراکز دولتی و دانشگاهی مورد توجه بود و سال گذشته تقریبا صد درصد در مطب‌های بخش خصوصی و درمانگاه‌ها این طرح استقرار یافت بیان کرد: نسخه‌پیچی الکترونیک نیز در تمام داروخانه‌ها در حال اجراست که البته بخشی از نسخ کاغذی به الکترونیک تبدیل شده اند؛ در حال حاضر ۵۰ درصد بخش دولتی و دانشگاهی درحال ثبت نسخ الکترونیکی هستند و درمجموع ۸۳ درصد پزشکان در استان آموزش‌های لازم را دریافت و مشغول ثبت نسخ الکترونیکی هستند.

او با بیان اینکه مردم می‌توانند با تماس به سامانه مکانیزه رسیدگی و   پاسخگویی به شکایات ذینفعان سازمان بیمه سلامت (بیمه شدگان، مراکز تشخیصی) به شماره۱۶۶۶ موضوعات و مشکلات خود را بیان کنند، گفت: بعد از استقرار کامل نسخ الکترونیک شاهد فواید بسیار آن خواهیم بود که فقط یک مورد از این فواید پرونده الکترونیک سلامت شهروندان است از این رو از شهروندان تقاضا می‌شود به صورت داطلبانه از پزشک درخواست ثبت نسخه الکترونیکی کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت بیماران کرونا علوم پزشکی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امین لچینانی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر دراین همایش با اشاره به غربالگری ۱۰۰ درصدی فشارخون و دیابت برای افراد ۱۸ سال و بالاتر در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح، در شهر فریدونشهر ۳۶۹ نفر مبتلا به فشار خون بالا و ۱۲۷ نفر نیز مبتلا به دیابت شناسایی شدند.
شهرستان فریدونشهر دارای ۳۵۰ خیر سلامت است.

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر