Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال شورجه کارگردان، نویسنده و تهیه کننده سینما معتقد است که سینما قرن ها است که در همه دنیا جایگاه خود را باز کرده است و علاقمندان زیادی دارد.

به گزارش برنا؛  جمال شورجه با بیان اینکه از کودکی به سینما علاقمند بوده است، گفت:  من  و برادرم بزرگترم به سینما بسیارعلاقه داشتیم در سال 1340 در زنجان صاحب یک سینما آشنا بودیم و برخی فیلم ها را حتی 10 بار می دیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته برادر بزرگترم بیشتر علاقمند به بازیگری بود و به واسطه او من به سینما علاقمند و وارد این حوزه شدم.

شورجه خاطرنشان کرد: در دوران دبستان و دبیرستان زیاد نقاشی می کردم به همین دلیل در دانشگاه در رشته گرافیک قبول شدم و در همان زمان وارد انجمن اسلامی شدم. دوستان زیادی در آنجا پیدا کردم و زمانیکه امام (ره) وارد ایران شدند اکثر نقاشی ها و پلاکارت های ورود امام از فرودگاه تا بهشت زهرا را ما نقاشی و خطاطی کرده بودیم.

او درباره ورودش به حوزه فیلمسازی توضیح داد: از طرف مدرسه عالی شهید مطهری فراخوان داده بودند و در آن زمان امامی کاشانی سرپرست آنجا بود که تا زمانیکه دانشگاه ها تعطیل هستند علاقمندان سینما بتوانند فیلمسازی بخوانند. ما هم که رشته هنر می خواندیم بیشترعلاقمند شدیم و برای آموزش فیلمسازی به این دوره ها رفتیم. حدود 100 نفر از انجمن های اسلامی بودیم که در این کلاس ها  تحت عنوان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی در باغ فردوس بود شرکت کردیم.

شورجه درباه اولین کار تصویری اش توضیح داد: یادم می آید روزی به دفتر محسن علی اکبری رفتم  که میخواست فیلمی بنام «روزنه» بسازد. فیلمنامه را خواندم و پذیرفتم و من را به واحد جنگ شبکه یک سیما معرفی کردند. روزنه را در منطقه جنگی ساختیم، کار سختی بود اما از تلویزیون پخش و مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همان سال ها با علیرضا داوودنژاد از طریق زنده یاد رسول ملاقلی پور آشنا  شدم که من را به خانه شان برای خواندن فیلمنامه  دعوت کردند تا درباره فیلمنامه بحث و نواقص را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به سوال محمود گبرلو (منتقد- کارشناس سینما)مبنی بر اینکه چطور به این نتیجه رسیدید که می توانید تاریخ عاشورا را در سینما به نمایش درآورید؟ پاسخ داد: من معتقدم تمام تاریخ عاشورا را نمی توان به تصویر کشید بلکه می توان نقبی به این رویداد مهم زد ضمن اینکه من بر اساس دیدگاه اعتقادی خودم فیلم می سازم.

شورجه در ادامه یادآور شد: سینما قرن ها است که در همه دنیا جایگاه خود را باز کرده است و علاقمندان زیادی دارد . در دوران دانشگاه بر سر این موضوع که فرم و تکنیک می تواند در خدمت محتوا باشد، تحقیقات زیادی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه به کارنامه سینمایی خود نمره 15 می دهد، گفت: از نظر ساختار هنوز به آن چیزی که دلم می‌خواست، نرسیدم و از نظر خودم کم گذاشته ام.

شورجه با بیان اینکه سعی رده دیدگاه ها و عقاید اسلامی خود را به مردم منتقل کند، گفت: اگر انقلاب نمی شد وارد سینما نمی‌شدم و همان رشته گرافیک را دنبال می کردم زیرا من با دیدگاه امام (ره) وارد سینما شدم. ایشان از همان اولین روزی که وارد ایران شدند و به بهشت زهرا رفتند درباره سینما گفتند «ما با سینما مخالف نیستند بلکه با فحشا مخالفیم» چیزی که امام فرمودند درواقع محتوای سینما بود که ایشان را برآشفته بودند و این جمله را گفتند.

وی درباره دیدار خود با مقام معظم رهبری نیز گفت: رهبری اعتقادشان بر این است که باید سینما را گسترش دهیم تا بتوانیم طیف بیشتری را مخصوصا در جهان اسلام جذب کنیم زیرا آنها سینما ندارند و ما باید به آنها در این زمینه کمک کنیم.

جمال شورجه متولد 1333 در زنجان است و فیلم هایی همچون: سی و سه روز ، وعده دیدار، باشگاه سری ، خلبان ، دایره سرخ، عبور از خط سرخ، حماسه مجنون ، لبه تیغ ، عملیات کرکوک ، شب دهم و روزنه  را در کارنامه هنری خود دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمال شورجه نقاشی گرافیک ایران فرودگاه بهشت زهرا مدرسه جنگ تلویزیون عاشورا انقلاب مقام معظم رهبری جهان اسلام جمال شورجه سینما بازیگری موزه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، در آیین تکریم و معارفه رییس جدید نظارت و ارزشیابی در جمع قضات شهر کرمان ضمن قدردانی از زحمات قضات استان کرمان اظهار داشت: کرمان مزین است به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است. 
 
وی به عملیات غرور آفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم(ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروزعزت نداشته است این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته است و شیعه به این جایگاه رسیده است.
 
حجت الاسلام قدیانی، خطاب به قضات جوان گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان درسطح جهانی و بین المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت های اکنون مقایسه کنیم، بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانانی هستند که قبل از انقلاب را ندیده اند و کسانی که قبل از انقلاب را دیده اند نیز گاهی یادشان می رود، قبل از انقلاب کجا بوده ایم و الان کجا هستم.

وی، افزود: این عظمت برای انقلاب اسلامی نیست که با موشک و پهپاد به رژیم صهیونیستی و امریکا پاسخ داده شود و آنها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند؟ این عظمت برای ایران اسلامی است که کشورهای ابرقدرت  به دنبال خرید پهبادهای ایرانی هستند؟
 
این مقام عالی قوه قضاییه گفت: در دل تحریم ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرنترین موشک های کروز و بالستیک نقطه زن شده اند و باید بپذیریم که علیرغم همه مشکلات و سختی ها،کشور رو به پیشرفت است.
 
دادستان انتظامی قضات کشورگفت: حفظ شان و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع،مومن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش دردستگاه قضایی هستیم. 

گفتنی است در این آئین از خدمات غلامعباس مبشری تقدیر و مختار شمس الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رییس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

دیگر خبرها

  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند