Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@21:35:05 GMT

بهره برداری از گنجینه عظیم دفاع مقدس ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۰۳۴۳

بهره برداری از گنجینه عظیم دفاع مقدس ضروری است

سهرابی بر بهره برداری صحیح از گنجینه عظیم و بی بدیل دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، امیر سرتیپ ستاد «نبی سهرابی» در آیین بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی و نشست با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی و کارمندان این اداره، ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در راستای راه اندازی این مجموعه فرهنگی گفت: انجام اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس یکی از اهداف تاسیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ساخت موزه دفاع مقدس، چاپ کتاب، تهیه فیلم، تاریخ شفاهی و سایر اقدامات فرهنگی دیگر از فعالیت های است که در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس در این مجموعه انجام می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس با ابتکار عمل و هنرمندی،  از اولویت کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است، بیان کرد: باید به شکل همه جانبه و برای اقشار و سنین مختلف جامعه دیده شود و خروجی تولیدات و اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس باید تاثیرگذاری بر روی نسل جدید جامعه باشد.

 

این مقام مسئول هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را گنجینه ای عظیم از ایثار، شهادت طلبی، ولایتمداری و تجربه های تلخ و شیرین دانست و بیان کرد: جنگ هشت ساله ما بر مبنای دفاع مقدس شکل گرفته و مقدس بودن دفاع مردم و رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر اینکه باید به خوبی تبیین شود باید از این گنجینه عظیم به خوبی بهره برداری کرد.

 

سهرابی با اشاره به گذشت 40 سال از دفاع مقدس بیان کرد: متاسفانه گذشت زمان موجب شده منابع غنی دفاع مقدس که رزمندگان، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا هستند روز به روز در حال کم شدن باشند و لذا از این فرصت و گنج های ارزشمند که یادگار شهدا هستند باید به خوبی استفاده کرد.

 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بر برنامه ریزی برای داشتن برنامه های هدفمند و حساب شده برای کودکان، نوجوانان و جوانان تاکید کرد و ادامه داد: بازدیدهای مستمر اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان و جوانان و نوجوانان از مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید یکی ازاولویت های مهم باشد و در کنار بازدیدها پیوست های فرهنگی در نظرگرفته شود.

 

وی همچنین به فعالیت های فرهنگی در کنار یادمان های شهدا تاکید کرد و گفت: یادمان شهدا پیام و فرهنگ شهدا و دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل می کند، لذا باید با یک برنامه صحیح یادمان ها تبدیل به پاتوق جوانان و نوجوانان شوند و بتوانند علاوه بر حضور معنوی در این مکان ها از برنامه های فرهنگی و آموزشی نیز بهرهمند شده و بیش از پیش با فرهنگ ایثار و شهادت طلبی و از خودگذشتگی شهدا آشنا شوند.

 

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه اقدامات ویژه ای در استان مرکزی در حوزه کنگره شهدای استان انجام‌ شده است، بیان کرد: این اقدامات و فعالیت های فرهنگی بسیار امیدبخش و امیدآفرین بوده و اینگونه اقدامات به عنوان یک الگوی برتر میتواند مورد استفاده برای سایر استان های دیگر قرار گیرد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی اراک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز به همراه امیردریادار عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تیزپاز معاون برنامه‌ریزی شهردار، موضوعات فرهنگی و ورزشی باغ‌موزه دفاع مقدس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در روند این جلسه همچنین در مورد تجهیز محتوایی و محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس هم بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به وجود آرامگاه شهدای گمنام در این باغ موزه، اجرای پاره‌ای از فعالیت‌های عمرانی تکمیلی باغ موزه دفاع مقدس هم از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

همچنین شهردار تبریز در برنامه‌ای دیگر با همراهی شهردار منطقه ۲ از مراحل پایانی پروژه پردیس و رسانه رجایی شهر بازدید کرد.

بر اساس توضیحات شهردار منطقه ۲، این پروژه فرهنگی با تجهیز امکانات داخلی و محوطه سازی اطراف آن آماده افتتاح شده است.

در روند این بازدید شهردار تبریز به سرعت بخشی هرچه بیشتر احداث این پروژه فرهنگی تاکید کرد.

پردیس فرهنگ و رسانه در ۲۴ هزار مترمربع مساحت عرصه و در شش طبقه هر طبقه در یک هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده و به همراه یک پارک بزرگ به عنوان یک مجموعه فرهنگی کم نظیر مورد استفاده اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090266

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه‌ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران