Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@15:21:44 GMT

مشارکت حداکثری؛ کلیدواژه اصلی انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۰۸۵۴

مشارکت حداکثری؛ کلیدواژه اصلی انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در وبینار کشوری تجلی حضور مشارکت حداکثری که با همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: 2 کلیدواژه اصلی در مبحث انتخابات اصل مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی و دیگری تشکیل دولت انقلابی در تراز نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: شکل‌گیری دولتی کارآمد و انقلابی گامی مهم در برابر فشار حداکثری نظام سلطه و استکباری و گامی بلند برای عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب و گام‌های بعدی آن تا تحقق تمدن نوین اسلامی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: حضور حداکثری و مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را مأیوس و توسعه همه‌جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت.

مهدوی نژاد با تشریح رأی استقرایی و رأی استمراری، رئیس‌جمهور را در کشورمان نماد اقتدار نظام دانست و بیان کرد: اگر رئیس‌جمهوری دارای رأی بالایی نباشد و در انتخابات شرکت‌کنندگان کم باشند، نشان‌دهنده ضعف نظام اسلامی است.

وی افزود: اقتدار و جایگاه نظام جمهوری اسلامی به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات ایجاد می‌شود و تثبیت‌کننده موقعیت جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

امام جمعه موقت سمنان ضمن اشاره به جنگ ۱۲ روزه غزه و پایان حکومت ۱۲ ساله نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، بر جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تأکید کرد.

مهدوی نژاد گفت: دشمنان به دنبال کمرنگ نشان دادن حضور مردم پای صندوق‌های رأی هستند و برای این هدف از شیوه‌ها و روش‌های گوناگون استفاده می‌کنند، اما ملت انقلابی و مردم جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده‌اند همواره به آرمان‌های این انقلاب و امام پایبند هستند.

وی رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را کارآفرینی، ارتقای مهارت و ایجاد توانمندی در جوانان دانست و بزرگ‌ترین ویژگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تکیه بر توانمندی داخلی عنوان کرد.

انتخابات؛ مظهر اراده ملی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست گفت: انتخابات به عنوان مظهر اراده ملی و مردم‌سالاری در زمره وظایف شرعی، ملی و انقلابی غفلت ناپذیر است.

 

رضا نقدی اظهار کرد: انتخابات به عنوان مظهر اراده ملی و مردم‌سالاری دینی یکی از عرصه‌هایی است که ملت عظیم‌الشأن ایران طی سال‌های گذشته آن را در زمره وظایف شرعی، ملی و انقلابی غفلت ناپذیر تلقی و با حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه خود همواره عظمت و اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: انتخابات در یک روز برگزار می‌شود اما بازخورد آن طی سال‌ها باقی خواهد ماند، از این رو انتخاب و حضور در انتخابات بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تأکید بر اینکه دانشگاهیان وظیفه خطیری عهده‌دار هستند، بیان کرد: دانشگاهیان با افزایش آگاهی عمومی می‌توانند مردم را نسبت به اهداف شوم دشمنان هوشیار کنند و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات تلاش کنند.

نقدی وظیفه دانشگاهیان را ذیل بیانیه گام دوم، روشنگری، اطلاع‌رسانی و هم‌افزایی به بهترین شکل ممکن دانست و بیان کرد: انتخابات یکی از جلوه‌های افتخارآمیز و مهم مردم‌سالاری دینی برای کسب استقلال و آزادی و برخورداری مردم از حق تعیین سرنوشت خویش است.

وی گفت: این انقلاب و امنیت کشور به راحتی به دست نیامده است و در این راه جوانان بسیار به افتخار شهادت و جانبازی نائل شده‌اند و امروز وظیفه ماست که از خون و آرمان‌های شهدا و همچنین ارزش‌های انقلاب و نظام حراست کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: افزایش شتاب علمی و توجه ویژه به عقب‌ماندگی‌های علمی گذشته در این بیانیه گام دوم ذکر شده و راه جبران این عقب‌ماندگی‌ها نیز احساس مسؤولیت بیشتر و کار علمی جهادی است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشارکت سمنان انقلاب اسلامی امام جمعه موقت سمنان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

‌در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان ١۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار ۵ نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این ۵ نفر «غلامحسین رضوانی» بود.

«غلامحسین رضوانی» در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، در لیست «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» با اسم اختصاری «شانا» قرار داشت اما در نهایت با کسب ۱۵۸۲۱۶ رأی در جایگاه ۴۶ قرار گرفت و راهی دور دوم شد. آنچه در ادامه می‌آید بخشی از پیشینه کاری و مدیریتی رضوانی است که از نظر می‌گذرانید.

«غلامحسین رضوانی» متولد ۱۳۳۵ و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد همان رشته از دانشگاه تربیت مدرس است. در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی(مجلس قبلی) به عنوان نفر بیست و هشتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس انتخاب شد.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به قایم‌مقامی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری در دولت نهم، معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، عضویت در هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا)، عضویت در هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت ماشین‌سازی پارس و شرکت آزمون جاده‌ای خودرو (زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) و همچنین عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

رضوانی در مقطعی کوتاه رییس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری بوده است.

او اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و استاد دانشگاه است.

کد خبر 6089589

دیگر خبرها

  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند