Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:15:49 GMT

پیش بینی سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۱۰۳۶

پیش بینی سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای در آذربایجان شرقی

مرتضی محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی در شعبات استان برای برگزاری انتخابات و اخذ رای حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در انتخابات شورای اسلامی در ۶۹ حوزه انتخابیه شهری، یک هزار و ۸۶۰ نفر داوطلب و در یک هزار و ۹۰۰ حوزه انتخابیه روستایی ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده رقابت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدزاده با اشاره به شیوع کرونا در کشور، گفت: سلامتی شهروندان برای ما بسیار مهم است و از این رو از هشت ماه قبل تمامی شرایط احتمالی در نظر گرفته شده تا حداکثر حفاظت از سلامت شهروندان را برعهده داشته باشیم و تمام اقلام بهداشتی اعم از مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در تمام شعبات در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت امسال نسبت به دوره های قبل، تعداد شعبات ۱۵ درصد افزایش یافته و در فضایی استقرار یافته اند که از تهویه بسیار مناسب برخوردار باشند و شعبه ای نداریم که تهویه مورد اطمینان نداشته باشد.

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این دوره تمام فرآیند ها به صورت الکترونیکی انجام شده ، گفت: انتخابات در شهر تبریز به صورت کاملا الکترونیکی بوده و انتخابات در تبریز در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود شمارش آرای ریاست جمهوری در استان تا ساعت ۱۴ روز ۲۹ خرداد به پایان برسد، تاکید کرد: طبق قانون شمارش آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بعد از پایان شمارش آرای ریاست جمهوری انجام و از طریق بخشداران و فرمانداران اعلام می شود.

محمدزاده افزود: بر اساس سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر رای اولی هستند.

وی اضافه کرد: تعداد واجدین شرایط تبریز یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر می باشد که از این تعداد ۱۵ هزار رای اولی هستند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: برای بیماران کرونایی که دوراه نقاهت را سپری می کنند شعبات خاص مستقر در بیمارستان ها در نظر گرفته شده و هیچ صندوقی به درب منازل اعزام نمی شود.

وی گفت: در شهر تبریز ۶ شعبه سیار در نظر گرفته شده که شعبه یک در بیمارستان امام رضا (ع)، شعبه ۲ در بیمارستان های بهبود، نورنجات، امام علی ارتش، شعبه ۳ در بیمارستان های شفا، امیرالمومنین، شهید محلاتی، الزهرا، شعبه ۴ بیمارستان های شهدا، رازی، امام سجاد (ع) ، شهریار و ۲۹ بهمن، شعبه ۵ بیمارستان های علوی و عالی نسب و شعبه ۶ نیز بیمارستان های شهید مدنی، شهید قاضی و ولی عصر مستقر خواهند بود.

محمدزاده با بیان اینکه ضریب امنیتی انتخابات بسیار بالا بوده و از شبکه ملی استفاده می شود، همچنین اظهار کرد: در انتخابات فقط دستگاه های احراز هویت به صورت آنلاین بوده و صندوق های الکترونیکی کاملا به صورت آفلاین بوده و به هیچ جایی متصل نیستند و نتیجه آرای صندوق ها تا پایان نهایی انتخابات و شمارش آرا به هیچ کس مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه در شهر «سیس» شهرستان شبستر  یکی از داوطلبان شورای اسلامی اقدام به انصراف کرده بود، گفت: در صورت انصراف قطعی این داوطلب، رای گیری برای شورای اسلامی این شهر به لحاظ به حدنصاب نرسیدن داوطلبان انجام نخواهد شد.

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمامی اکیپ های حفاظتی و فنی در سطح استان حضور فعال خواهند داشت، تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی انتخابات متوقف نخواهد شد و پیش بینی های لازم برای تمامی شرایط انجام شده است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی استانداری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی استانداری آذربایجان شرقی انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی استانداری آذربایجان شرقی نظر گرفته شده آذربایجان شرقی بیمارستان ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در حاشیه جلسه ستاد برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در اصفهان با بیان اینکه نتیجه انتخابات اسفند ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان اصفهان به دور دوم کشیده شده گفت: در حوزه سمیرم ۶۸ صندوق اخذ رأی (۴۹ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار) و در حوزه لنجان نیز ۱۵۳ شعبه اخذ رأی (۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار) برای جمع آوری آرای مردم مستقر خواهد شد.


محمدرضا جان نثاری افزود: در حوزه سمیرم ۶۸ صندوق اخذ رأی (۴۹ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار) و در حوزه لنجان نیز ۱۵۳ شعبه اخذ رأی (۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار) برای جمع آوری آرای مردم مستقر خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
معاون استاندار اصفهان گفت: در این مرحله از انتخابات، افرادی که در مرحله نخست در همین ۲ حوزه رأی دادند و کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.


اصغر هدایت فرماندار سمیرم هم با بیان اینکه آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات داریم گفت: سه هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و پشتیبانی در ۶۸ شعبه اخذ رأی (۴۰ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار) در این مرحله در حوزه انتخابیه سمیرم فعالیت دارند.


حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار لنجان نیز گفت: در ۱۵۳ شعبه اخذ رأی در این حوزه انتخابیه (۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار) افزون بر دو هزار و ۷۰۰ عوامل اجرایی و نظارتی فعالیت دارند.


بر اساس نتیجه انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته از میان ۱۹ نماینده استان اصفهان در ۱۵ حوزه انتخابیه، هشت نفر برای چهار سال دیگر بر صندلی‌های سبزرنگ مجلس تکیه می‌زنند، ۱۰ نفر جای خود را به نمایندگان جدید می‌دهند و در ۲ حوزه انتخابیه نیز تکلیف در دور دوم مشخص خواهد شد.


مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها در حوزه‌هایی که نتیجه به دور دوم موکول شده از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ آغاز شده و تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ادامه داد.


دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت بطور همزمان در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۲۷۰ هزار گنبدی واجد شرایط رای دادن هستند
  • پیش‌بینی ۱۱۱ شعبه اخذ رای در رامهرمز و رامشیر
  • پیش‌بینی ۸۲۰ شعبه اخذ رای در ۵ شهرستان شیراز
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • پیش بینی ۱۵۳ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه لنجان
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود