Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان معتقد است: انجمن‌های مردم‌نهاد در حوزه میراث‌فرهنگی، نقش مهمی در حفاظت از هویت تاریخی و فرهنگی استان دارند.

حمیدرضا دوست‌محمدی روز پنج‌شنبه 27 خردادماه 1400 در نشست با اعضای انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی و طبیعی سمنان، اظهار کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی استان سمنان خواستار هم‌افزایی انجمن‌های مردم‌نهاد استان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری شد و افزود: حفاظت و معرفی آثار تاریخی با مشارکت مردم و انجمن‌های مردمی به نقطه مطلوبی می‌رسد.

وی فعالیت انجمن‌های میراث‌فرهنگی را در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی ضروری دانست و افزود: سمنان از جمله استان‌هایی است که دارای آثار تاریخی و طبیعی زیاد و قابل‌توجهی است و ضرورت حفاظت و معرفی آن بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیرعامل انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی و طبیعی سمنان نیز در این دیدار گفت: این انجمن فعالیت خود را از سال 1393 با هدف شناسایی، مرمت، حفاظت و معرفی آثار تاریخی سمنان، احیای فرهنگ، سنت‌ها و آداب و رسوم مردم سمنان و همچنین نگهداری و شناسایی میراث طبیعی شهر، آغاز کرده و در حال حاضر دارای 6 کارگروه تخصصی و فعال است.

مجید غایبی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ برنامه در حوزه‌های فرهنگی از جمله پاسداشت زبان سمنانی، شب شعر سمنانی، برگزاری جشنواره گل نرگس، اجرای هفته‌های فرهنگی شهر سمنان، سه‌شنبه‌های بدون خودرو و ... توسط این انجمن برگزار شده است.

مدیرعامل انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی و طبیعی سمنان خواستار اجرای پروژه‌های خلاقانه در حوزه گردشگری شد و گفت: باید به ظرفیت مهم قلعه‌ها و محوطه‌های باستانی و بافت تاریخی سمنان توجه ویژه شود.

همچنین رئیس اداره میراث‌فرهنگی دامغان برگزار شد، جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه صنایع‌دستی دامغان به بیان مشکلات و موانع پیش رو در حوزه تهیه مواد اولیه، تولید، فروش و بازاریابی پرداختند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان همچنین در نشست تخصصی بررسی مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان دامغان در اقامتگاه بوم‌گردی خانه صفویه روستای شیر آشیان دامغان برگزار شد، گفت: « همراه هنرمندان هستیم و تمام تلاش خود را برای رونق بخشیدن و ارتقاء جایگاه صنایع‌دستی شهرستان دامغان و استان سمنان به کار خواهیم گرفت.

دوست‌محمدی بر استمرار برگزاری این نشست‌ها تأکید کرد و افزود: ما با هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی یک خانواده را تشکیل داده‌ایم و باید در کنار هم با برنامه‌ریزی مناسب در جهت تسهیل و رفع مشکلات، گام برداریم.

وی ادامه داد: تلفیق ذوق و ابتکار هنری و نوآوری در تولید محصولات صنایع‌دستی با توجه به فرهنگ و تمدن جامعه هدف به کاربردی شدن این هنر کمک خواهد کرد و این اصل، نقش مهمی در تأمین و تضمین بازار فروش هنرمندان خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري میراث فرهنگی سمنان انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی آثار تاریخی استان سمنان نقش مهمی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از پیگیری واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی و همچنین ایجاد پایگاه میراث ملی این کارونسرا در سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم خاکی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا های ایرانی به ثبت جهانی رسید.

 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
 
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش هایی از این بنا در نظر گرفته می شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
 
به گفته او کاروانسرای ینگی امام  از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود