Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:38:39 GMT

شاهرود مهیای برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۲۶۱۹

شاهرود مهیای برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری

به گزارش ایرنا، میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

برای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دراستان سمنان مجموع ۷۷۹ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است که ۴۸۳ شعبه اخذ رای شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای روستایی و ۶۴۶ شعبه ثابت و ۱۳۳ شعبه سیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان مشارکت مردم استان در ۳۶ دوره برگزاری انتخابات، به جز انتخابات میان‌دوره‌ای، ۷۲.۵ درصد بود.

مسئولان ستاد انتخابات شهرستان شاهرود روند زمینه سازی برگزاری هر چه با شکوه تر انتخابات در این شهرستان را بدین گونه اعلام کردند.

۲۳۸ بازرس بر روند برگزاری انتخابات نظارت دارند 

رئیس هیأت بازرسی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان شاهرود با بیان اینکه در سطح شهرستان تعداد ۲۳۸ شعبه اخذ رأی تدارک دیده شده ، گفت: به تعداد این صندوق ها بازرس و همچنین ۱۶ سربازرس و ۲ بازرس ویژه فعالیت خواهند کرد.

کیارش پورنیا افزود: ۲۴ بازرس ذخیره و سه سربازرس ذخیره نیز برای این انتخابات در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تخصیص شعب به بازرسان، سربازرسان و بازرسان ویژه انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون هشت نشست هیأت بازرسی و یک دوره آموزشی نیز برای تبیین شرح وظایف بازرسان و سربازرسان در تالار شقایق دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شده است.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان شاهرود اظهار داشت: در این نشست ها مرور قوانین و مقررات انتخابات، شرح وظایف و بایدها و نبایدهای انتخابات تبیین شد.

پورنیا ادامه داد: نشست هماهنگی با هیأت اجرایی، هیأت نظارت شورای نگهبان و هیأت نظارت مجلس شورای اسلامی برگزار و به اجرای انتخابات پرشور، دقیق و قانونی در بستری سالم تأکید شد.

مسئول دبیرخانه ستاد انتخابات شهرستان شاهرود نیز به پیگیری تشکیل نشست های منظم کمیته های انتخابات اشاره کرد و گفت: جمع بندی و پردازش اطلاعات دریافتی از مسئولان کمیته ها در قالب بانک اطلاعاتی حاوی تمامی امکانات و توانمندی های شهرستان و احصاء کمبودها، کاستی ها و محدودیت ها از دیگر وظایف دبیرخانه ستاد انتخابات شهرستان است.

احمد محمدهاشمی افزود: ارسال فایل قانون و آیین نامه برای اعضای هیأت اجرایی و اعضای ستاد جهت ذخیره بر روی گوشی همراه با هدف امکان استفاده لحظه ای در صورت نیاز هم از جمله وظایف دبیرخانه ستاد انتخابات شهرستان است.

وی اظهار داشت: تمامی فرم ها و مکاتبات انتخاباتی که از طریق شبکه پیام ارسال می شود در اولین فرصت استخراج و ضمن انعکاس به رئیس ستاد انتخابات یک نسخه به دبیرخانه تحویل می شود.

محمد هاشمی ادامه داد: تهیه دعوت نامه و تنظیم صورت جلسه تمامی نشست ها برگزار شده پیرامون انتخابات و پیگیری انجام مصوبات هم از جمله وظایف دبیرخانه ستاد انتخابات است.

رئیس هیأت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان شاهرود به مهمترین اقدامات انجام شده در راستای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: انتشار آگهی اسامی نامزدها و کد نامزد شهرهای شهرستان شاهرود، تهیه صورتجلسه و انتشار آگهی محل شعب اخذ رأی و چینش اعضای شعبه ها و ثبت اطلاعات تمامی اعضای شعب در سامانه جامع انتخابات از جمله این اقدامات است.

محمدعلی کلانتری با بیان اینکه فهرست تجهیزات و امکانات و میزان تعرفه مورد نیاز همه شعب شهرستان تهیه شده است، افزود: ارتباط مستمر مسئول کمیته اجرایی با رابط معرفی شده از سوی ستاد انتخابات کشور و استان و هماهنگی و تعامل طبق تقویم انتخابات و ابهام زدایی در خصوص فرآیند اجرایی انتخابات از دیگر مواردی است که در دستور کار هیأت اجرایی انتخابات شهرستان قرار گرفت.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات شهرستان شاهرود با اشاره به وجود شعبه در این شهر و بخش مرکزی شهرستان، افزود: این تعداد شعبه دارای ۱۶ پشتیبان هستند که هر کدام ۱۰ شعبه را در زیر مجموعه خود دارند.

محمد ملک افزود: نخستین نشست با پشتیبان ها برگزار و با توجه به حجم کار شعب بین این افراد تقسیم کار انجام شد.

وی با بیان اینکه در هر شعبه ۲ کاربر فعال هستند، ابراز داشت: کاربران در گروه های ۱۰ نفره دعوت شدند تا از سوی پشتیبان ها آموزش های لازم را فرابگیرند.

ملک با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰ نشست برای پشتیبان ها برگزار شده و تا پایان هفته نیز ادامه دارد، اظهار داشت: آموزش کلی اعضای شعب، تجهیز کمیته های زیرمجموعه ستاد به تجهیزات فناوری و رصد کمیته های فنی در بخش بسطام و بیارجمند از دیگر فعالیت های این کمیته است.

وی ادامه داد: ۲ گروه از کارشناسان نقاط استقرار شعب صندوق های رأی از نظر آنتن دهی و جی پی اس را بررسی می کنند.

شناسایی آسیب‌های احتمالی در اطلس جامع امنیت انتخابات

رئیس کمیته امنیت انتخابات ستاد انتخابات شهرستان شاهرود هم گفت: با توجه به تلاش معاندان و مخالفان داخلی و خارجی برای به چالش کشیدن انتخابات و ایجاد یأس و ناامیدی در بین شهروندان مواردی در دستور کار کمیته امنیت انتخابات قرار گرفته است.

محمود قناعتی به تهیه اطلس جامع امنیت انتخابات اشاره کرد و افزود: رصد و شناسایی آسیب ها و تهدیدهای احتمالی که می تواند امنیت انتخابات را با چالش رو به رو کند و پیش بینی راهکارهای مناسب از جمله فعالیت های کمیته امنیت انتخابات است.

وی افزود: این کمیته همچنین شناسایی تهدیدها، مشکلات، آسیب ها و نارسایی های موجود و ارتقای ضریب هوشیاری مجموعه دستگاه ها و نهادهای تأمین کننده امنیت و ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه های امنیتی و انتظامی در راستای تأمین امنیت انتخابات و ایجاد بستر مناسب برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و باشکوه را در دستور کار خود دارد.

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان شاهرود هم با بیان اینکه پیش از دستور شروع برگزاری انتخابات آسیب شناسی انتخابات دوره های گذشته و احصاء تمامی نیازمندی ها و امکانات مورد نیاز این کمیته انجام شده، گفت: در هنگام برگزاری انتخابات نیز پیگیری امور مربوطه با توجه به تقویم زمانبندی انتخابات، پیگیری مکاتبات، دستورالعمل ها و موارد ارجاع شده توسط رییس ستاد انتخابات در موعد مقرر انجام شد.

سیما عامری، مطالعه دقیق قانون انتخابات و آیین نامه مربوطه، داشتن آمادگی لازم جهت پاسخگویی به سوالات و موضوعات مربوط به انتخابات و ارائه راهنمایی و مشاوره لازم در این خصوص را از دیگر وظایف کمیته حقوقی برشمرد و افزود: رصد اخبار انتخاباتی شهرستان در فضای مجازی، سایت ها و نشریات محلی و سراسری، تهیه فهرست کاندیداها، تهیه گزارش های مربوطه و ارسال آن به دفتر مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سمنان به صورت مستمر از دیگر فعالیت های کمیته حقوقی است.

وی به ابلاغ مفاد قانونی انتخابات مبنی بر لزوم همکاری اداره ها و ارگان های دولتی سطح شهرستان با فرمانداری، بخشداری ها و هیأت نظارت در امر برگزاری انتخابات را از دیگر وظایف کمیته حقوقی خواند و ابراز داشت: تهیه جزوه هایی با مضمون بایدها و نبایدهای قانون انتخابات خاصه موارد مرتبط به تبلیغات، تخلفات و جرایم انتخاباتی و تحویل به داوطلبان زمان ثبت نام همچنین تحویل جزوها به مسئولین دفاتر ستادهای نامزدها پس از مشخص شدن تایید صلاحیت ها نیز در دستور کار کمیته حقوقی بود.

۲۶ شعبه اخذ رأی در بخش مرکزی پیش بینی شد

بخشدار مرکزی شاهرود هم با اشاره به وجود ۲۶ شعبه اخذ رای در این بخش گفت: از این تعداد ۱۷ شعبه ثابت و ۹ شعبه سیار پیش بینی شده است که در بین شعبه های ثابت سه شعبه شهری و ۱۴ شعبه نیز روستایی است.

حامد غیاث الدین با بیان اینکه کار بررسی صلاحیت ها توسط هیأت اجرایی، تجهیز شعب و چیدمان آن ها انجام شده است، گفت: برای نخستین بار به دهیاری ها تکلیف شد که فضای مناسبی برای نصب کارهای تبلیغاتی به تعداد نامزدها آماده کنند تا در بازه تبلیغات از آن استفاده شود.

بخشدار مرکزی شاهرود ادامه داد: در روز رأی گیری از افراد معتمد محلی برای شناسایی ساکنان اصلی روستاها بهره خواهیم برد.

۲۳ شعبه اخذ رای در بخش بیارجمند فعال می‌شود

بخشدار بیارجمند نیز با بیان اینکه ۲۶ روستا از مجموع ۴۲ روستای این بخش دارای شورای اسلامی هستند، گفت: در این دوره از انتخابات ۲۳ شعبه انتخاباتی شامل ۹ شعبه ثابت و ۱۴ شعبه سیار آماده خدمت رسانی به مردم است.

روح الله کریمی افزود: در این دوره از انتخابات برای شوراهای اسلامی در بخش بیارجمند ۱۶۸ نفر نامزد شدند که به نسبت دوره قبل افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این بخشداری نسبت به تعیین نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اقدامات لازم را انجام داده و با برگزاری کلاس های آموزشی، آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم دارد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان شاهرود نیز با بیان اینکه این کمیته انتشار و انعکاس اخبار و اطلاعیه های ستاد انتخابات شهرستان را برعهده دارد، گفت: از زمان صدور دستور برگزاری انتخابات انتشار اخبار و اطلاعیه های مرتبط با نام نویسی داوطلبان، تأیید صلاحیت ها، انتشار اسامی نامزدها و دیگر خبرهای مرتبط با نشست های مختلف در سایت، کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود در دستور کار قرار گرفت.

امیرحسین اصغری افزود: علاوه بر انتشار خبر، تولید محتواهای مرتبط با فضای انتخابات از جمله موشن گرافی، بایدها و نبایدها تبلیغات انتخاباتی ویژه نامزدها توسط کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

وی ادامه داد: بسیاری از این فعالیت ها ابتکاراتی بود که برای نخستین بار نه تنها در شهرستان و استان سمنان بلکه در کشور انجام شد و می تواند نمونه ای برای دیگر نقاط باشد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان شاهرود ادامه داد: رصد اخبار منعکس شده ستاد انتخابات در دیگر رسانه ها و آرشیو این اخبار به منظور چاپ به صورت دفترچه نیز از دیگر فعالیت های کمیته اطلاع رسانی است.

۵۹ شعبه در بخش بسطام آماده اخذ رأی هستند

بخشدار بسطام هم با اشاره به وجود ۵۹ شعبه اخذ رای در این بخش گفت: از مجموع ۲۰۵ نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان شاهرود، ۱۵تن مربوط به شهر بسطام، ۱۶ تن مجن و ۹ تن مربوط به شهر کلاته خیج است.

علی باقری افزود: در این دوره از انتخابات میزان استقبال داوطلبان برای ورود به شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای بخش بسطام به نسبت دور قبل با استقبال چشمگیری رو به رو شده است.

رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات شهرستان شاهرود هم با بیان اینکه این کمیته ارسال اسامی و مشخصات تمامی داوطلبان به مراجع چهارگانه را به منظور بررسی سوابق طبق ماده ۴۹ آیین نامه اجرایی و تبصره آن را در دستور کار خود قرار داد، افزود: اعلام نتایج بررسی سوابق داوطلبان طبق تبصره ۲ ماده ۴۹ قانون و ماده ۵۰ آیین نامه اجرایی شهر، ثبت و ارسال صورتجلسه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان به هیات نظارت شهرستان، دریافت و ثبت نظر هیات نظارت شهرستان درخصوص صلاحیت داوطلبان نیز از دیگر فعالیت های این کمیته بود.

غلامرضا باباحجیان با اشاره به ابلاغ مراتب تایید یا رد صلاحیت به داوطلبان پس از دریافت نظر هیات نظارت شهرستان طبق ماده ۵۳ آیین نامه اجرایی، ابراز داشت: دریافت و ثبت ابلاغ نظر قطعی و نهایی هیات نظارت استان درخصوص نتیجه شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات اجرایی و هیات نظارت شهرستان نیز از دیگر موارد انجام شده توسط کمیته حراست بود.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف این کمیته می توان به ابلاغ نظر قطعی و نهایی هیات نظارت استان درخصوص تایید یا رد صلاحیت به داوطلبانی که شکایت کرده بودند، دریافت و ثبت نظر هیات مرکزی نظارت در مورد رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، صدور کارت تردد اعضا و ترددکنندگان به ستاد انتخابات و توصیه های حفاظتی به کارکنان و اعضای ستاد انتخابات اشاره کرد.

در شهرستان شاهرود ۱۶۰ هزار تن واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ تن رای اولی محسوب می شوند.

برای برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان شاهرود ۲۰۵ تن نامزد شده اند که از این تعداد ۱۳۴ تن در شهر شاهرود ، ۱۵ تن در بیارجمند، ۱۵ تن در بسطام ، ۱۶ تن در مجن ، ۹ تن در کلاته خیج و ۱۶ تن نیز در شهر رویان برای این امر داوطلب گردیده اند .

همچنین در روستاهای این شهرستان نیز ۹۳ تن در بخش مرکزی ، بیارجمند و بسطام خود را در معرض انتخاب مردم گذاشته اند .

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شاهرود مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شاهرود انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شاهرود مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری ستاد انتخابات شهرستان شاهرود دبیرخانه ستاد انتخابات انتخابات ریاست جمهوری شوراهای اسلامی شهر هیات نظارت شهرستان دیگر فعالیت کمیته اطلاع رسانی برگزاری انتخابات امنیت انتخابات دوره انتخابات دیگر وظایف شورای اسلامی شعبه اخذ رای دستور کار کمیته حقوقی هیأت اجرایی رئیس کمیته انجام شده اعضای شعب شاهرود هم آیین نامه انجام شد پیش بینی کمیته ها نشست ها اخذ رأی ۹ شعبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به فعالیت‌های کمیته اجرایی در آستانه برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌‎المللی کتاب تهران گفت: فضای مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه شده و نقشه‌ها و جانمایی ناشران حوزه‌های کودک و نوجوان، ناشران داخلی، ناشران خارجی، ناشران بین‌الملل نهایی شده و اجرای غرفه ناشران این حوزه‌ها اواخر این هفته شروع و تا اوایل هفته آینده تکمیل می‌شود.

تیموری با بیان اینکه غرفه‌سازی ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند، عنوان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در مصلای امام خمینی(ره) همچون غرفه‌های تبلیغات، غرفه‌های رفاهی و غرفه‌های اطلاع‌رسانی از سه شنبه (چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آغاز شده است.

وی افزود: ارتباط با نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری این رویداد برقرار شده و جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شده است. همچنین کمیته‌های تخصصی شکل گرفته تا در فرآیندی ضمن بازدید از محل برگزاری نمایشگاه برنامه‌ریزی‌ها لازم برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود پیش‌بینی کنند. بیش از ۷۰ سازمان و نهاد با نمایشگاه همکاری دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228350 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد