Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@02:23:49 GMT

بیمه بیکاری مشمول چه کسانی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۲۹۸۴

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران گفت: کارگر در محلی که مشغول به کار است به محض اینکه دارای سابقه‌ای می‌شود حداقل شش ماه یا بیشتر و درصورت سابقه پرداخت بیمه، مشمول دریافت بیمه بیکار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: هادی ابوی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران درباره شرایط دریافت بیمه بیکاری اظهار کرد: مطابق قانون هر کارگری طبق جدول کارانه‌ای که دارد می‌تواند در ازای کاری که انجام داده است یک مدت زمانی را از بیمه بیکاری استفاده کند که باتوجه به سابقه کار کارگر تا شصت ماه یعنی ۵۰ سال را هم شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیمه بیکاری شرایط و قوانینی دارد که بعضی از آن‌ها آیین‌نامه‌ای بوده و خیلی قانونی نیست و موجب اعتراض فعالان حوزه کارگری است که البته برخی از آن‌ها مرتفع شده است.

وی افزود: در قوانین گذشته باید یک‌سال از فعالیت کاری کارگر می‌گذشت تا مشمول بیمه بیکاری شود که فعالان کارگری بر این عقیده هستند که کارفرما‌ها قرارداد سه یا شش ماهه عقد می‌کنند و تکلیف کارگر بعد از پایان قرارداد مشخص نیست یا الزام به عقد قرار داد دارند که تعریفی از قرارداد موقت است و مورد اعتراض کارگران که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر برخی از این قوانین تغییر کردند.

وی تصریح کرد: کارگر در محلی که مشغول به کار است به محض اینکه دارای سابقه‌ای می‌شود حداقل شش ماه یا بیشتر و درصورت سابقه پرداخت بیمه، مشمول دریافت بیمه بیکار خواهد شد منتهی نسبت به ایامی که پرداخت کرده است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران گفت: این امر مهم است تا کارگران که سابقه کار آن‌ها کمتر است متقاضی دریافت بیمه بیکاری نشوند و نگاه پس اندازی به آن داشته باشند و آن را برای روز مبادا نگهدارند مانند کرونا یا زمانی که سابقه کارشان بیش از بیست سال شده است.

وی خاطرنشان کرد: تغییر شغل مداوم و استفاده از بیمه بیکاری سبب می‌شود تا کارگر مهارت لازم در آن حوزه را از دست دهد و صندوق بیمه بیکاری هم دچار بحران شود البته که قانون صندوق را موظف به پرداخت کرده است، اما داشتن نگاه پس اندازی به آن نشان داده است که در سنین بالاتر یا مواقع بحرانی این بیمه بیشتر به درد کارگر می‌آید.

بیشتر بخوانید: کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بیمه اخبار اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه اخبار اقتصادی بیمه بیکاری دریافت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در مراسم زنگ کارگری که به مناسبت هفته کارگر در کارخانه شیر پگاه لرستان برگزار شد گفت: تأمین اجتماعی استان در سال گذشته اقدامات سازنده‌ای در راستای ادامه کار و تولید انجام داده است.
به گفته وی بخشودگی جرائم بخش قابل توجهی از کارفرمایان استان و تقسیط بدهی بسیاری از کارفرمایان کارگاه‌های مدیون استان بخشی از اقدامات تأمین اجتماعی انجام شده در راستای امنیت شغلی کارگران و تداوم حیات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان است.
منوچهر گودرزی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در راستای آرامش و آسایش کارگران و تسهیل دردسترسی آنان به خدمات بیمه‌ای آنها انجام شد غیرحضوری کردن تعداد زیادی از خدمات و سرویس‌های کوتاه مدت است.
گودرزی با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ هزار کارگاه در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد، گفت: ۱۳۸ هزار کارگر در قالب بیمه شده اجباری در این کارگاه‌ها فعالیت و از خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره می‌برند.
 در این مراسم از تعدادی از کارگران نمونه کارخانه شیر لرستان قدر دانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب جواب می‌دهد! | ویدئو
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد