Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته ای که گذشت شاخص کل اولین روز کاری خود را با یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد شروع کرد  و به مرور در آخرین روز کاری یعنی ۲۶ خرداد ۱۴۰۰  به سبب مسائلی که در پیش روی سهامداران وجود داشت  از جمله نزدیک شدن  به بحث انتخابات به یک میلیون و ۱۴۷ هزار واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بازار در 22 خرداد ۱۴۰۰

وضعیت بازار در تاریخ 26 خرداد ۱۴۰۰

این مسائل در حالی مطرح شد که در هفته ای که گذشت بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که شرایط تزریق نقدینگی از جانب حقیقی ها به بازار سرمایه روند بهتری را پیش گرفته و امید می رود که با برگزاری سیزدهمین دوره انتخاباتی و مشخص شدن رئیس جمهور برای یک دوره چهارساله وضعیت بازار سرمایه کمی به ثبات برسد.

حال به علت آنکه  از دلایل نوسانات این هفته بازار سرمایه مطلع شویم با چند کارشناس به گفت و گو پرداختیم.

سهامداران بازار سرمایه چشم انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری

‌نوید اختر زاده کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح روند بازار سرمایه طی هفته‌ای که گذشت، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت بازار سرمایه با نوسانات شدیدی مواجه نشد، از لحاظ شاخص نیز تقریبا در محدوده یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد در نوسان بود.

او بیان کرد: در کل می‌توان گفت چندان شاهد اُفت و خیز‌های شدیدی در شاخص نبودیم که دلیل عمده آن می‌تواند به سبب بی تصمیمی سهامداران به منظور چشم انتظار‌ی آنان برای انتخاب سیزدهمین رئیس جمهور منتخب دانست.

استقبال سهامداران از سهم های خودرویی به سبب امید ببه بازگشت ایران به برجام

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نماد‌های پرتراکنش این هفته مربوط به شرکت ایران خودرو، پارس خودرو، سایپا و شرکت توسعه و عمران استان کرمان می شد که خب چنین مسئله ای  نشان از آن دارد در هفته‌ای که گذشت بیشترین اقبال سهامداران به سمت سهم‌های خودرویی بوده که این امر بیانگر افزایش امید فعالان بازار نسبت به بازگشت ایران و آمریکا به برجام است.

اخترزاده گفت: در رده‌های بعدی گروه‌های بانکی، پالایشی قرار داشتند از طرف دیگر لازم است اشاره کنم که قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت حتی به ۷۴ دلار نیز رسید.

او گفت: نکته مثبتی که در هفته گذشته شاهدش بودیم مربوط به افزایش ورود سرانه نقدینگی از سمت سهامداران حقیقی بود که از دلایل آن می‌توان به بحث مشخص بودن منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و بحث مجامع اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

وعده‌های کاندیدای انتخابات درباره بورس کالا؛ افزایش تولید ناخالص ملی به کمک بازار سرمایه تاثیر پذیری بازار سهام از معرکه سیاسی ها 

مهدی میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد اوضاع بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، گفت: در هفته‌ای که گذشت با توجه به آنکه به بحث انتخابات نزدیک می‌شدیم با تلاطم زیادی در زمینه سیاست مواجه بودیم به همین خاطر سهامداران در خرید و فروش سهم با کمی تعلل رفتار می‌کردند.

او افزود: نمی‌توان از بازار توقع داشت که اگر تمام متغیر‌های اقتصادی نیز درست عمل کردند، اما اوضاع سیاسی مطلوب نبود شاخص روند رو به رشدی را در پیش داشته باشد، زیرا در تمام بازار‌های سهام در سطح جهان از اوضاع سیاسی متاثر می‌شوند.

حجم معاملات روزانه به سه هزار میلیارد تومان رسید

این کارشناس بازار سرمایه گفت: طی هفته‌ای که گذشت وضعیت معاملات به نسبت قبل روند بهتری را در پیش گرفت، به طور که حجم معاملات روزانه به بیش از سه هزار میلیارد تومان نیز رسیده است.

میرزایی گفت: در هفته سوم خرداد که کمی روند معاملات بهتر شد برخی از سهامداران توانستند سهام خود را بفروشند، این امر در حالی رخ داد که تا چند هفته گذشته این مسئله امکان پذیر نبود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: روز سه شنبه ما به سبب ورود یک کاندید به تالار  شیشه ای  با اُفت ناگهانی مواجه شدیم که بایک بررسی ساده علت ریزش را متوجه خواهیم شد.

در پایان می توان گفت با توجه به تفاسیر کارشناسان نسبت به حجم معاملات در هفته ای گذشت، سهامداران تا حدودی درگیر بحث انتخابات بودند و به همین خاطر چندان رغبتی به خرید سهام نداشتند اما امید می رود که در هفته آینده با توجه به مشخص شدن کاندید نهایی برای گذراندن یک دوره چهار ساله روند معاملات بهبود یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص کل کارشناس بازار سرمایه هفته ای که گذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود

نماد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار ۵ ساله سهامداران به پایان برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: نماد این شرکت اواخر بهمن ماه سال 1402 در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار 5 ساله سهامداران به پایان برسد.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان هشتمین نماد معاملاتی در بازار توافقی فرابورس ایران در گروه فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط درج شده است و از اواخر اسفندماه 1402 نیز معاملات سهام این شرکت در این بازار انجام می شود.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی اسفندماه سال 1397 متوقف شد که بر اساس درخواست های مکرر سهامداران در مجامع و با پیگیری های هیات مدیره این شرکت، شرایط برای درج نماد و معاملات آن در بازار توافقی فرابورس فراهم شد. این معاملات بر اساس رویه‌های دستورالعمل بازار توافقی و در صورت وجود خریدار و فروشنده انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار