Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@17:34:46 GMT

اولویت واکسیناسیون رانندگان تاکسی ازماه آینده

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۳۴۳۷

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آخرین اقدام‌ها درباره اولویت بندی واکسیناسیون رانندگان تاکسی پایتخت خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "سید مناف هاشمی" در حاشیه آئین افتتاح و بهره برداری از ایستگاه مترو شهرک آزمایش که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: بیش از ۳۰۰ نفر راننده تاکسی، ۵ نفر راننده اتوبوس و ۱ یا ۲ نفر راهور قطار در تهران بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و خانواده‌های زیادی از آن‌ها نیز درگیر شدند که اگر در سطح کشور آمار بگیرید این آمار افزایش چشمگیر پیدا می‌کند و ما موضوع واکسیناسیون آن‌ها را از امروز در اولویت پیگیری قرار می‌دهیم و گردش کار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: امیدواریم ابتدای ماه آینده واکسیناسیون رانندگان تاکسی را در اولویت یک قرار دهیم و از شرمندگی خانواده‌های آن‌ها در بیائیم.

مناف هاشمی در تشریح دو درخواست دیگر خود از رئیس جمهور افزود: کندی‌های زیادی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی می‌بینیم، زیرا کارگروهی که باید ۵۰۰ میلیون دلار نفت خام را به ارز و ریال تبدیل می‌کرد که کارخانه‌های خودرو ساز به کار تولید به بپردازند ضعیف عمل کردند امروز از ۳ ماه زمان ابتدایی برای این امر شش ماه زمان میگذره و پای قرار داد با خودروساز هستیم بدون تامین منابع مالی که پیگیری من تاکید دارم برای در همین بازه از زمان ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس را قرار داد ببندیم که سهم تهران نیز بالای هزار دستگاه است.

وی افزود: تهران نیاز به ۳۵۰۰ دستگاه واگن با همین تعداد ایستگاه دارد تا سر فاصله قطار‌ها کاهش پیدا کند و کار پس از پیگیری‌های مداوم به نقطه خوبی رسیده است و تاکید من این بود در دو ماه باقیمانده از دوره مدیریت شهری ۴۲۰ دستگاه واگن را در قالب ۴ قرار داد ۱۰۵ دستگاهی منعقد کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: اگر بتوانیم ۱۰ هزار و ۵۰ دستگاه واگن را تامین کنیم تعداد مسافران ما در مترو به بالای ۵.۵ میلیون سفر می‌رسد.

وی افزود: با افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش هر ۴ ایستگاه خط شش که در منطقه ۲ واقع شده است به بهره برداری رسید و ارتباط خوبی می‌تواند با حوزه مرکزی تهران فراهم کند.

مناف هاشمی گفت: ۲۸۰ دستگاه پله برقی و ۶۲ دستگاه آسانسور را در این دوره مدیریت شهری در مترو نصب کردیم و تمام ایستگاه‌های ما برای معلولان و کم توایان آماده شده است.

وی بیان کرد: در چهار سال گذشته با دو ایستگاه که در ماه آینده افتتاح می‌شود سالانه ۸ ایستگاه افتتاح کردیم که رکورد بسیار خوبی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های مترو شهر تهران و حومه به ۱۴۰ ایستگاه رسانیده است، افزود: ایستگاه‌ها را از ۱۰ درصد تحویل گرفتیم تا ۷۰ درصد که پیشرفت عمده ایستگاه‌ها ۵۰ درصد بود، البته به این مفهوم نیست که عزیزان در گذشته فعالیت نداشتند و فعالیت آن‌ها قابل تقدیر است، اما همین ایستگاه شهرک آزمایش را در حد ۴۰ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و ایستگاه مدافعان سلامت زیر ۵۰ درصد پیشرفت بود.

او گفت: در مدیریت شهری کار ساخت ایستگاه‌های خط ده را آغاز خواهیم کرد و مدیریت بعد آن را تکمیل خواهد کرد.

سید مناف هاشمی افزود: در پایان این دوره امیدواریم ۲ ایستگاه دیگر و در شش ماه دوم سال نیز ۸ ایستگاه دیگر افتتاح می‌شود. برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک ، شهرداری ، مناف هاشمی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حمل و نقل ترافیک شهرداری مناف هاشمی ایستگاه ها مناف هاشمی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور

 سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴  با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار قم افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

آقامیری تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. 

استاندار قم با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

استاندار قم بیان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز