Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@16:08:05 GMT

امور اعزام کاروان حجاج به مردم واگذار شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۳۵۷۶

امور اعزام کاروان حجاج به مردم واگذار شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با مدیران و نمایندگان کارگزاران حج در استان یزد با بیان اینکه ساماندهی برگزاری مراسم حج بسیار حائز اهمیت است،گفت: امیدواریم آیین نامه‌ای در این زمینه تدوین شود تا هم هزینه‌های حج کاهش پیدا کند و هم شرایط اعزام زائران به حج تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بهتر است که در زمینه اعزام کاروان به حج، دولت ناظر باشد و کار به خود مردم واگذار شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: بحث آموزش‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است و لازم است هم در زمینه عتبات عالیات و هم حج، آموزش‌های لازم و به‌روز به کارگزاران داده شود.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه حج به دلیل شیوع کرونا فعلا تعطیل شده است، افزود: لازم است در استان برنامه ریزی انجام شود تا حال و هوای حج در استان ایجاد شود و این فریضه به فراموشی سپرده نشود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امسال عربستان هیچ زائر خارجی را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: در این شرایط اقدامات دیگری در حج و زیارت استان یزد در حال انجام است که از آن جمله می‌توان به ثبت‌نام‌های جدید، جذب معینه‌ها، آموزش به روحانیون و ... اشاره کرد و امسال استان یزد بیشترین میزان جذب در زمینه معینه‌ها را داشته است.

علی اصغر شریفی مدیرکل حج و زیارت استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: سازمان حج و زیارت اقدام به بازسازی در برنامه‌های حج داشت و در این راستا یک کمیته ۱۷ گانه با مدیران کل سازمان و کارگزاران حج و زیارت تشکیل شد که بعد از ماه‌ها جلسات کارشناسی نتایج خوبی داشت.

او  عنوان کرد: با توجه به رهنمود‌های رهبری در زمینه ویروس کرونا، کارگزاران حج استان یزد وارد صحنه شدند و در زمینه جمع آوری کمک‌های مردمی هم برای رسیدگی به آسیب دیدگان کرونا و هم آسیب دیدگان از حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله به میدان آمدند همچنین دو آشپزخانه کارگزاران نیز فعال شد که غذای گرم به دست نیازمندان می‌رسانند.

شریفی با بیان اینکه ۶۰ هزار پرس غذا از سوی دو آشپزخانه تهیه شد و در اختیار افراد کم بضاعت قرار گرفت، افزود: در مجموع بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای طبخ غذا و ساخت خانه و رسیدگی به مردم مناطق سیل زده و زلزله زده توسط کارگزاران حج و زیارت استان یزد هزینه شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت حج تمتع حج و زیارت استان یزد کارگزاران حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ایمان شمسایی ـ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند.

به گفته سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پروازهای رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی