Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فیس؛ اولین گروه از فضانوردان چینی صبح امروز  برای کار بر روی ایستگاه فضایی جدید این کشور به مدار زمین فرستاده شدند. ساخت ایستگاه فضایی جدید این کشور بخشی از برنامه‌های چین برای بدل شدن به قدرتی بزرگ در حوزه فضا در دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

با فناوری جدید چین طول سفر به مریخ از ۸ ماه به ۳۹ روز می رسد یادبود صدمین سالگرد حزب حاکم بر چین با ارسال فضانورد به فضا

این ماموریت جدید، نخستین سفر فضانوردان چینی در سال‌های اخیر است و به گونه‌ای برنامه ریزی شده که صدمین سالگرد تاسیس حزب حاکم بر این کشور را که یکم ژوئیه است جشن بگیرد. صبح امروز، موشک Long March-2F از پایگاهی فضایی در صحرای گوبی در شمال غربی چین با سه فضانورد با فضاپیمای Shenzhou-12 به فضا فرستاده شد.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه موشک Long March-2F به مدار رسید و فضاپیمای Shenzhou-12 از این موشک جدا شد. تلویزیون چین این لحظات را به طور زنده پخش می‌کرد، سپس تصاویر زنده‌ای از داخل فضاپیما پخش شد و دوربین‌های خارجی نیز تصاویری را از زمین پخش کردند.

قرار است این سه فضانورد، سه ماه در این ایستگاه فضایی که Tiangong نام دارد بمانند تا رکورد بیشترین حضور فعال در فضا به فضانوردان چینی برسد. جاناتان مک دوول، فضانورد مرکز اخترفیزیک Harvard Smithsonian قرار است این فضانوردان خانه جدیدی برای چینی‌ها در فضا بسازند.

همانطور که سازمان فضایی چین اعلام کرده، موشک لانگ مارچ و فضاپیمای شنژو، هفته قبل به سکوی پرتاب مرکز جیوچوان منتقل شده بودند و قرار است شنژو-۱۲ به بخش اصلی ایستگاه تیانگونگ متصل شود که مدتی قبل در مدار قرار گرفته بود. چین در یک سال و نیم آینده ۱۱ ماموریت دیگر دارد تا ایستگاه فضایی جدیدش را کامل کند. در سه ماموریت مجددا فضانوردان به این ایستگاه می‌روند و جای خودشان را با فضانوردان قدیمی عوض می‌کنند.

چن لی، از تحلیلگران شرکت GoTaikonauts که روی برنامه فضایی چین کار می‌کند در این باره گفت: " راه اندازی و فعال نگه داشتن ایستگاه‌های فضایی کاری پیچیده و با جزئیات بالا است ما این موضوع را در روز‌های ابتدایی ساخت ایستگاه فضایی بین المللی دیده بودیم. ساخت ایستگاه فضایی چین بسیار سریع‌تر ساخت ایستگاه فضایی بین المللی پیش می‌رود و روند ساخت آن ایستگاه خیلی کند بود. "

ایستگاه فضایی Tiangong در پایان سازه‌ای ۹۰ تنی است که طبق آنچه پیش بینی شده ۱۰ سال عمر می‌کند. اندازه این ایستگاه نسبت به ایستگاه فضایی بین المللی کوچکتر است و شباهت‌های بسیاری به ایستگاه فضایی میر کشور روسیه دارد که از سال ۱۹۸۶ تا سال ۲۰۰۱ مشغول فعالیت بود.

گفتنی است؛ چین در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار یک فضاپیمای حامل سرنشین را به فضا پرتاب کرد و پس از روسیه و آمریکا تنها کشور جهان است که تاکنون توانسته چنین ماموریتی را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایستگاه فضایی کشور چین فضانوردان چینی فضاپیمای چین ساخت ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مسلم مخفی در کارگروه سلامت شهرستان همدان با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او تأکید کرد: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان تصریح کرد: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد(ع) با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی