Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از آنان در گفتگو با خبرنگار ایرنا، تخصص، کارآمدی، آشنایی به وظایف و شناخت الزامات عملی مدیریت شهری را نمونه‌ای از معیارهایی دانستند که توجه به آنان برای انتخاب‌کنندگان می‌تواند به توسعه شهری کمک کند.

ضرورت اتکا به قانون 
یک شهروند کاشمری گفت: نمایندگان شورای‌ شهر در صورت داشتن نگاه تخصصی و برنامه می‌توانند موتور محرک شهرداری‌ها در درآمدزایی به‌ عنوان نقیصه مهم مدیریت شهری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواد براتی افزود: در دوره پنجم شورا، شاهد عملکرد خوبی از اعضای آن نبودیم و بیشتر اخبار درگیری اعضا با یکدیگر منتشر می‌شد.
وی ادامه داد: از اعضای شورای شهر انتظار دارم هر آنچه به نفع مردم است به تصویب برسانند و دست از لج بازی‌های شخصی و جناحی بردارند.
این کسبه کاشمری تلاش برای عمران و آبادانی، اتکا به قانون، ندادن وعده‌های دور از ذهن و خلاف قانون، تهمت نزدن به یکدیگر و پرهیز از جوسازی را از جمله انتظارات خود از نامزدهای شورای‌ شهر دانست و گفت: اغلب مشاهده می‌شود برخی به‌ جای اینکه طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه دهند به متهم کردن رقبا می‌پردازند.
وی داشتن تخصص در حوزه‌های شهری را بسیار مهم دانست و افزود: پاسخگویی به انتظارات و جلب اعتماد عمومی، مهم‌ترین رسالت شورای‌ شهر است.
لزوم وجود چشم‌انداز توسعه شهر
یک کارشناس برنامه‌ریزی شهری نیز گفت: شهر همانند یک موجود زنده و حتی پیچیده‌تر از یک انسان است چون اگر انسان یک مغز و تفکر برای تصمیم‌گیری دارد، در شهری مانند کاشمر ۱۰۰ هزارنفری با نیازها، تفکر، خواسته‌ها و شرایط متفاوت و مختلف مواجه هستیم به همین خاطر اعضای شورا ضمن اینکه باید تحصیل کرده باشند باید با مسائل مدیریت شهری هم آشنا باشند تا وقتی مصوبه‌ای برای تصویب به شورای‌شهر ارسال می‌شود مسلط به مسائل بوده و بتوانند کارشناسی شده نظر بدهند.
جواد عبدی افزود: اگر یک مرجع بالاسری مانند شورای‌شهر بخواهد بر کارهای شهرداری نظارت داشته باشد باید سررشته‌ای از تمام مسائل مختلف شهری داشته باشد.
این کارشناس برنامه‌ریزی شهری ادامه داد: اعضای شورا در تصمیم‌گیری‌های خود برای رشد و توسعه شهر باید صلاح تمام مردم شهر را در نظر بگیرند نه اینکه بر اساس مسائل سیاسی یا منافع شخصی اظهارنظر کنند به همین خاطر تأکید می‌کنم اعضای شورا ضمن داشتن تخصص، باید اخلاق نیکو نیز داشته باشند.
وی گفت: اگر شورا و شهرداری چشم‌انداز و طرحی برای رونق، رشد و توسعه شهر داشته باشند و زیرساخت‌ها و جاذبه‌های موردنیاز را ایجاد کند، منطقه رشد و پیشرفت خواهد کرد.
عبدی افزود: اعضای شورای شهر وقتی می‌خواهند برای شهر طرحی را اجرا کنند باید ابتدا خود را جای تک‌تک افراد شهر بگذارند و اگر دیدند به درد شهر می‌خورد عاقلانه و بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی و مسائل شخصی آن را به تصویب برسانند.
وی با بیان این‏که یکی از دغدغه‌های جدی شورای‌ شهر ششم باید توجه به صنعت گردشگری، سکونت‏گاه‏های غیررسمی، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و بافت فرسوده باشد ادامه داد: توجه به اقتصاد مبتنی بر صنعت گردشگری بهترین منبع نجات شهر کاشمر است.

این کارشناس گفت: وقتی از صنعت پیشرفته، کشاورزی و از بسیاری امکانات دیگر محروم هستیم برای جذب گردشگر باید باند دوم جاده کاشمر به شادمهر، فرودگاه و ایجاد زیرساخت‌های لازم در دستور کار شورای‌ شهر قرار گیرد.
وی افزود: شهرداری در صورتی موفق خواهد بود که پشتوانه جدی شورای‌ شهر را پشت سر خود داشته باشد در غیر این‌ صورت این مردم هستند که ضرر می‌کنند و تاوان اختلافات را خواهند داد.
ضرورت حضور زنان در شورای شهر

یک بانوی خانه دار هم با انتقاد از نبود زنان در شورای فعلی شهر کاشمر گفت: گرچه پس از سال‌ها بوستان مختص بانوان در کاشمر احداث شده که جای قدردانی دارد اما در همان مکان هم اغلب توسط عده‌ای خاص با برنامه‌هایی که بانوان انجام می‌دهند مخالفت می‌شود در صورتی‌ که اگر نماینده‌ای از بانوان در شورای‌شهر حضور داشت، کمتر این اتفاقات روی می‌داد.
شهلا سالار افزود: در زمان تبلیغات، حرف‌های بسیار در دفاع از حقوق زنان مطرح می‌شود اما پس از این‏که رأی لازم را به دست می‌آورند و به شورا راه پیدا می‌کنند همه آنچه را که گفته بودند به فراموشی می‌سپارند. 
وی با تأکید بر این‏که عضو شورای شهر باید توانایی انجام کار گروهی داشته باشد ادامه داد: تفاهم و همدلی و دوری از مناقشات سیاسی و جناحی باید مدنظر اعضای شورا قرار گیرد، اعضای شورا باید با یکدیگر دوست و همدل باشند. 
این شهروند کاشمری گفت: داشتن برنامه اجرایی معقول، کارآمد و قابل‌ اجرا و ارزشیابی و پایش مستمر اقدامات انجام شده، همکاری و هماهنگی با سایر مسوولان و دستگاه‌های دولتی، بررسی مشکلات و آسیب‌های شهر و ریشه‌یابی آن‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع عقب‌ماندگی‌های شهر، تلاش برای ارتقای جایگاه فرهنگی و سیاسی شهر، تعامل مستمر با اساتید، روشنفکران و جوانان اهل فکر و نخبگان، توجه خلاقانه به زیباسازی شهر، استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات موجود و توجه جدی به بهداشت روانی در شهر با زیباسازی مناسب، ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی، ارتباط مستمر و کارآمد با شوراهای شهر موفق کشور و تلاش برای ایجاد منابع پایدار درآمدی برای شهر، معیارهایی از شورای شهر کارآمد است.
فرجام سخن 
افرادی که در شورای شهر انتخاب می‌شوند باید شناخت کامل از قوانین و مقررات شورا و شهرداری داشته و دارای دانش و تخصص مرتبط با شهر و شهرسازی باشند تا بتوانند بطور کامل بر شهرداری نظارت کنند و ریل‌گذاری خوبی برای توسعه شهر انجام دهند.
علاوه بر آن شورایی موفق خواهد بود که اعضای آن به کار تیمی، وفاق و همدلی توجه کرده و از سیاست‌زدگی و تفرقه پرهیز نمایند. مردم انتظار دارند مهم‌ترین تصمیمات شورای شهر بر مدار نظام فنی و اجرایی و اسناد بالادستی باشد. هم‏چنین فردی بر اساس توانمندی‌های حرفه‌ای و مدیریتی فردی به‌ عنوان شهردار از سوی نمایندگان مردم انتخاب گردد و در این انتخاب سهم‌خواهی سیاسی وجود نداشته باشد. 
مردم توقع دارند اعضای شورای شهر از منفی‌گری به اقدامات گذشته پرهیز نموده و انتقادها را از دریچه کارشناسی به مسائل شهری مطرح نمایند. مردم خواهان شهری با فضاهای سبز و بوستان‌های زیبا، گردشگاه‌ها و مکان‌های ورزشی درخور و شایسته هستند. 

هم اینک ۵۲ نفر به عنوان نامزد انتخاباتی برای شورای شهر کاشمر با یکدیگر رقابت دارند تا هفت نفر از میان آنها انتخاب شوند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی، سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان‌دوره‌ای  مجلس پنجم خبرگان رهبری و نخستین میان‌دوره مجلس یازدهم شورای اسلامی ۲۸ خرداد ماه برگزار می شود.

برای برگزاری انتخابات پیش رو ۸۲ شعبه در شهرستان کاشمر در نظر گرفته شده که ۴۸ شعبه آن در شهر ۱۰۰ هزار نفری کاشمر است.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی کاشمر پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی کاشمر شورای شهر اعضای شورا توسعه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها گفت: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن نایبی امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه یکی از پرتلاش‌ترین شوراها در دوره کنونی، شورای روستاها هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه اعضای شورا خداپسندانه فعالیت می‌کنند، یکی از چالش‌های شورای بخش مرکزی، مدیریت نامطلوب برخی مدیران است و این موضوع سبب اجحاف در حق شورا شده است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات موجود در بخش مرکزی استان اصفهان آگاه هستیم، اما مصوباتی در شورا تصویب شد که تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات داشت، افزود: امیدواریم مصوبات تعیین شده در شوراها پیگیری و اجرایی شود، سعی‌مان بر این است تا این مصوبات تا دهه فجر اجرایی شود تا شرمنده مردم نشویم.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان با اشاره به وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها، با بیان اینکه در بعضی از روستاها اینترنت وجود ندارد و دانش‌آموزان مجبور هستند برای شرکت در کلاس‌ها و امتحانات به یکی از کتابخانه‌های شهر مراجعه کنند، عنوان کرد: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته برخی مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 750169

دیگر خبرها

  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • شهر و حیات مدنی
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟