Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمتی گفت:توسل به اهل بیت(ع) یکی از گره‌گشاترین راه‌ها برای رفع مشکلات است و کاروان زیر سایه خورشید این بستر را فراهم کرده تا مردم عزیزی که به حرم مطهر دسترسی ندارند، قلب هایشان به بارگاه نورانی امام رضا(ع) متصل کنند و به این امام متوسل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مالک رحمتی» امروز(۲۷ خرداد) در آیین بدرقه کاروان‌ جشن‌ های مردمی زیر سایه خورشید افزود: جشن های زیر سایه خورشید، از طرح‌های اثر بخشی است که از ۱۴ سال گذشته آغاز شده و در این طرح، سفیران امام رئوف با حضور در دورترین نقاط کشور، دل‌های عاشق و ارداتمند اهل بیت(ع) را به آستان مبارک حضرت شمس الشموس(ع) گره می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یکی از گره‌گشاترین راه‌ها برای رفع مشکلات است و کاروان زیر سایه خورشید این بستر را فراهم کرده تا مردم عزیزی که به حرم مطهر رضوی دسترسی ندارند، قلب هایشان به بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) متصل کنند و به این امام همام متوسل شوند.

 

وی ادامه داد: خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) با همراه داشتن پرچم‌های متبرک به عنوان سفیران معنوی، عطر رضوی را در گوشه گوشه کشورمان منتشر می‌کنند و مردم با تبرک جستن به پرچم سبز رضوی و امام رئوف(ع)، حال و هوای معنوی خاصی را تجربه می کنند.

 

رحمتی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که می‌فرمایند: من فرّج عن مومن فرج الله عن قلبه یوم القیامة گفت، «هر کس اندوه و مشکلی را از مومنی بر طرف کند، خداوند متعال در روز قیامت نیز اندوه را از قلبش برطرف می‌کند»؛ گفت: در واقع کار کاروان های زیر سایه خورشید هم زدودن غم و اندوه دوری از امام رئوف (ع)، از دل مومنان است.

 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: یکی از ابزارهای احیاء سیره اهل بیت(ع)، رساندن پیام و معارف آنان به گوش مردم است، بر همین اساس خدام بارگاه منور رضوی به عنوان سفیران امام رضا(ع) با شعار «خدمت کریمانه؛ گره گشایی به رسم اهل بیت(ع)»، کلام و سیره ائمه اطهار(ع) را بین مردم نشر می‌دهند و تحولی در شهرها، روستاها و محلات سراسر کشور ایجاد می کنند.

 

وی تصریح کرد: یکی از عناصر اصلی در فرهنگ تشیع که منجر به مانایی و ماندگاری مکتب اهل بیت(ع) می‌شود، جریان عاطفی متکی به حقیقت، به معنای توسل و مناجات‌هایی است که بین مردم با امام ایجاد می‌شود که اگر این رابطه‌ها از ما گرفته شود، دیگر چیزی برایمان باقی نمی‌ماند.

 

رحمتی، با اشاره به این حدیث که «هل الدین الا الحب و البغض» خطاب به خادمان اعزامی به نقاط مختلف کشور نیز گفت: دین، چیزی غیر از محبت به خوبان و مظلومان و بغض نسبت به دشمنان نیست و شما خادمان در این روزهایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا شرایط زیارت از نزدیک برای همگان فراهم نیست محبت و اهل بیت(ع) را بین مردم گسترش می‌دهید و دلها را به حرم علی بن موسی الرضا(ع) گره می‌زنید.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوی جشن زیر سایه خورشید زیر سایه خورشید اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کاروان زیر سایه خورشید از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در ایلام

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیز بابایی دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید در استان ایلام، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، گفت: امسال و در هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید، مردم ولایتمدار و عاشق اهل‌البیت عصمت و طهارت (س) در سطح استان ایلام، افتخار میزبانی کاروان خدام و پرچم متبرک حرم مطهر رضوی را خواهند داشت.

وی افزود: این کاروان از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه با حضور در مناطق مختلف استان، ده‌ها برنامه فرهنگی- معنوی اجرا خواهند کرد.

دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید در استان ایلام یادآور شد: حضور در گلزار شهداء، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران، حضور در برخی بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران و تقدیر از کادر درمان، دیدار با زندانیان زندان مرکزی ایلام، دیدار با سالمندان، دیدار با نیروهای نظامی و انتظامی، حضور در جشن ویژه بانوان و حضور در ویژه برنامه‌های دانشجویی و دانش آموزی را از جمله برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در سطح استان است.

بابایی عنوان کرد: حضور در برخی کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و دیدار با مدیران و کارکنان آنها، حضور در جشن‌های زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف به‌ویژه جشن بزرگ زیر سایه خورشید در شب میلاد آقا امام رضا (ع) در مصلی امام خمینی (ره) شهر ایلام و …، از اهم برنامه‌های تدوین شده در سطح استان خواهند بود.

دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید در استان ایلام یادآور شد: برنامه‌های دهه کرامت با مشارکت مردمی و با همت و میزبانی شبکه جوانان رضوی و هیأت محبان علی بن ابی طالب (ع) و کانون‌های خدمت رضوی در استان و هیأت‌های مذهبی و با هماهنگی با دستگاه‌های فرهنگی و کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان‌های تابعه استان برگزار خواهند شد.

بابایی با بیان اینکه شعار امسال دهه کرامت «یا مام رضا (ع) با شما سربلندیم» است، تصریح کرد: امیدواریم با استقبال و مشارکت پرشور مردم، امسال نیز همچون سال‌های گذشته، سراسر استان با عطر رضوی معطر شود و مردم مرزدار و ولایتمدار ایلام از انوار امام مهربانی‌ها بهره ببرند.

کد خبر 6100445

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ جشن در دهه کرامت
  • تشریح برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان/ نصف جهان رنگ و بوی رضوی به خود می‌گیرد
  • تشریح برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان/ نصف جهان رنگ و بوی ضوی به خود می‌گیرد
  • برگزاری یک هزار برنامه به مناسبت دهه کرامت در اصفهان
  • میز خدمت جهادی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) شفت برپا شد
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در راه خوزستان
  • حضور کاروان زیر سایه خورشید از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در ایلام
  • رهایی از اعدام به واسطه حضور خادم‌یاران رضوی
  • برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در استان یزد تشریح شد + فیلم
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی