Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مردم ۲۴ شهرستان اصفهان با حضور پر شور خود در انتخابات ۱۴۰۰ بار دیگر جلوه‌ای از شکوه و عظمت ملت ایران را به نمایش می‌گذارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امروز در برگزاری انتخابات 1400 شور و حماسه این رخداد بیش از پیش در بین مردم دیده می‌شود. علی‌رغم مشکلات اقتصادی موجود و پافشاری دشمنان بر عدم حضور در انتخابات، مردم بار دیگر در کنار صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا با انگشتان جوهری خود آینده ایران اسلامی را بیمه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای علاوه بر بستن دهان ضد انقلاب و دشمنان اسلام به دنبال تضمین آینده کشور و برون رفت از وضعیت کنونی هستند؛ انتظاری که با انتخاب اصلح و حرکت او در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق خواهد شد.

صف‌های گسترده مردم در شعب اخذ رای پایبندی آنها به نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد و این غیرت و همبستگی مردم تلاش برای رفع مشکلات و ساختن ایرانی آباد را از مسئولان مطالبه می‌کند.

در اصفهان نیز همچون سایر استان‌ها  مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای باری دیگر سند جمهوریت و اسلامی بودن ایران را امضا می‌کنند.

استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر پنج میلیون و 386 هزار نفر و 107 هزار کیلومتر مربع مساحت، 24 شهرستان، 111 شهر و 52 بخش و 132 دهستان دارد.

سه میلیون و 634 هزار و 114 نفر از مردم اصفهان واجد شرایط رأی دادن هستن که از این میان یک میلیون و 130 هزار و 526 نفر در شهرستان اصفهان هستند؛ تعداد رأی اولی‌ها در استان اصفهان نیز 79 هزار و 330 نفر هستند که 33 هزار و 647 نفر از این تعداد مربوط به شهرستان اصفهان است..

3 هزار و 467 شعبه اخذ رای در استان اصفهان از ساعت 7 صبح تا 24 روز جمعه میزبان رای‌دهندگان اصفهانی در سراسر استان هستند؛ 2 هزار و 456 شعبه اخذ رای در شهرها و و هزار و 11 شعبه در روستاهای اصفهان تعیین شده‌اند. همچنین 3 هزار و 107 شعبه به صورت ثابت و 260 شعبه به صورت سیار در نظر گرفته شده‌اند.

2 هزار و 357 نفر برای 591 کرسی اصلی شورای شهر در استان اصفهان با یکدیگر رقابت می‌کنند. همچنین در رقابت نهایی شورای روستاها در استان اصفهان نیز پنج هزار و 993 نفر برای به دست آوردن سه هزار و 124 کرسی اصلی حضور دارند.

آغاز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در کرمانشاهفرآیند اخذ رأی انتخابات در "پایتخت وحدت ایران" آغاز شد / حضور گسترده اهل سنت در نخستین دقایق رأی‌گیری ‌رأی‌گیری انتخابات ‌در استان ایلام آغاز شد / 826 شعبه آرای مردم را جمع می‌کنند

الزامات بهداشتی برای سلامت مردم در انتخابات 1400لحاظ شده است

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در جمع خبرنگارن در ارتباط با وضعیت شیوع کرونا در این استان اظهار داشت: وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان روبه بهبودی است و هیچ کدام از شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار ندارند.

حیدرعلی قاسمی با بیان اینکه حدود 300 شعبه اخذ رأی در استان نسبت به سال گذشته افزوده شده است، عنوان کرد: در هیئت‌های اجرایی تدابیر لازم برای قرارگیری شعب اخذ رأی در محل‌هایی با فضای باز و تهویه مناسب پیش بینی شده است؛ همچنین در حوزه پشتیبانی و تدارکات نیز اقلام بهداشتی تأمین و آموزش‌های لازم به اعضای شعب داده شده است تا شهروندان بدون هیچ نگرانی بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: در ارتباط با کرونا اقدام دیگری که صورت گرفته طراحی شدن اپلیکیشنی است که اطلاعات مختلفی مبنی بر تراکم جمعیت و شرایط مکانی تا سه شعبه اطراف را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا تراکم جمعیت بهتر مدیریت شود؛ همچنین در شعب اخذ رأی کسی بدون ماسک نباید حضور داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا، یک ساعت به شروع رأی‌گیری اضافه شده است، گفت: شروع رأی‌گیری در روز 28 خرداد ماه از ساعت هفت صبح تا 24 خواهد بود؛ بر اساس قانون مدت زمان اخذ رأی برای انتخابات شورا هشت ساعت و ریاست جمهوری 10 ساعت است اما تمدید مدت زمان انتخابات با دستور وزیر کشور امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: بهتر است شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراه داشتن خودکار شخصی، شناسنامه و کارت ملی در ساعت اولیه صبح به شعب اخذ رأی مراجعه کنند.

قاسمی با اشاره به چهار مؤلفه اصلی امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت بیان کرد: ستاد انتخابات استان اصفهان تأمین این چهار مؤلفه را در دستور کار خود قرار داده است و بر همین اساس طی ماه‌های گذشته در راستای افزایش مشارکت بین‌بخشی جلسات متعددی با احزاب و تشکل‌های سیاسی برگزار شد.

وی افزود: همچنین در حوزه امنیت انتخابات نیز اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی انجام شده است؛ در ارتباط با سلامت انتخابات و رعایت اصول بی‌طرفی نیز به فرمانداران و بخشداران و اعضای ستادهای انتخاباتی تذکرات لازم داده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان درخصوص قطعی برق نیز خاطرنشان کرد: در کل کشور اصلاحاتی صورت گرفت که قطعی برق بسیار کم شده است و برای روز انتخابات پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا قطعی برق نداشته باشیم؛ همچنین مولد اضطراری نیز برای برخی اماکن درنظر گرفته شده است.
    
دیدگاه و بیانات همه مسئولان باید برای اعتمادسازی و حفظ و صیانت از آرای مردم باشد

استاندار اصفهان با بیان اینکه فعالیت استانداری در انتخابات تنها بر اساس تعریف قانون خواهد بود، تصریح کرد: وظیفه استانداری و فرمانداری‌ها درانتخابات، هماهنگی، سیاست‌گذاری و پیگیری بر مبنای تعریف و تأکید قانون است.

عباس رضایی در ارتباط با اقدامات لازم جهت حفظ سلامت مردم در انتخابات گفت: تمهیدات لازم بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در روز انتخابات اتخاذ شده است و سیاست استانداری برگزاری انتخابات با حفظ سلامتی مردم خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت امانتداری از آرا مردم بیان کرد: دیدگاه و بیانات همه مسئولان باید برای اعتمادسازی و حفظ و صیانت از آرای مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حضور پرشور امروز مردم در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای دیگر از ملت ایران است که در تاریخ ثبت خواهد شد. امید است که مسئولان کشور نیز با عملکردی صحیح پاسخگوی این همبستگی و اتحاد ملت ایران باشند.

انتهای پیام/174/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اصفهان رأی گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از استانداری خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در خصوص جزئیات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اظهار کرد: ۲ نفر که حائز بیشترین آرا مردم در شهرهای مشهد و کلات بودند روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی شروع خواهد شد که در این زمینه مناظرات و تبلیغات شخصی افراد در حال ضبط است.

وی ادامه داد: افرادی که در فاصله بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رای داده باشند و یا اصلا رای نداده باشند می‌توانند رای بدهند.

طباطبایی گفت: با توجه به بررسی انجام شده از شعب اخذ رای، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم لذا برای شهر مشهد هزارو ۲۰ شعبه و برای کلات تعداد ۴۴ شعب اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی افزود: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که آموزش آن‌ها شروع شده است، به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای