Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان ایلام و قضات کشیک شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در روز انتخابات به صورت تمام وقت در حوزه قضایی مربوطه حضور خواهند داشت تا در صورت وقوع جرم یا تخلف انتخاباتی به آن رسیدگی کنند.

خبرگزاری میزان - جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان به ریاست علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه دهقانی اظهار داشت: یکی از جلوه‌های مهم مردم سالاری دینی و یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است، مقوله انتخابات است، زیرا که انتخابات ریاست جمهوری زمینه پیشرفت و توسعه و مسیر مدیریت کلان کشور را مشخص می‌کند.

وی افزود: در اصول قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیریت کشور با اتکا به آراء عمومی صورت می‌گیرد و اراده و خواست مردم در تعیین سرنوشت خود و از طریق انتخابات مشخص می‌شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام تاکید کرد: تشویق مردم برای حضور در این عرصه با توجه به تاکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) امری بسیار مهم است که باید این موضوع در دستور قرار گرفته و وظیفه آحاد جامعه در این خصوص به درستی تبیین گردد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان افزود: رسانه‌های جمعی در این زمینه وظیفه و تکلیف بسیار خطیری دارند که یکی آگاهی بخشی و تشویق به مشارکت حداکثری از طریق تولید محتوا و دیگری خنثی سازی توطئه‌های معاندین نظام است.

بیشتر بخوانید: اخلاق‌مداری در تبلیغات انتخاباتی از اهمیت وافری برخوردار است

دهقانی گفت: از ارکان اساسی انتخابات که همه باید به آن توجه کنند رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی است، زیرا رعایت قانون باعث می‌شود همه امور در مسیر صحیح و درست قرار گیرد.

وی ادامه داد: رصد فضای مجازی و نظارت بر این فضا بسیار مهم است، بویژه در شرایطی که برخی افراد در فضای مجازی علیه انتخابات و نامزد‌های انتخاباتی تبلیغات منفی می‌کنند، این افراد باید بدانند که انتشار هر گونه محتوای توهین آمیز علیه نامزد‌های انتخاباتی در فضای مجازی جرم بوده و قابل پیگیری قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد: رویکرد این ستاد پیشگیرانه است و در این راستا در روز انتخابات هر کدام از معاونین دادگستری به منظور نظارت بر فرآیند پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی به حوزه‌ها و شهرستان‌های مختلف استان اعزام می‌شوند.

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان ایلام و قضات کشیک شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در روز انتخابات به صورت تمام وقت در حوزه قضایی مربوطه حضور خواهند داشت تا در صورت وقوع جرم یا تخلف انتخاباتی به آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس کل دادگستری استان ایلام انتخابات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان ایلام انتخابات جرائم و تخلفات انتخاباتی رئیس کل دادگستری استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود

رمضانی در همایش عوامل اجرایی مرحله دوم انتخابات در استان البرز گفت: تعداد حوزه‌ها در شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد و نیز بخش پلنگ آباد، مشکین دشت و آسارا تا کنون بر اساس آنچه که هیأت‌های اجرایی و نظارت بنا بر تشخیص تعیین کرده‌اند ۸۷۶ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات تصویب و تعیین شده است که ۶۶۹ شعبه متعلق به کرج و ۱۵۹ فردیس و هشت شعبه اشتهارد است.
 
او با بیان اینکه در این مرحله هم از آمادگی کامل برخوردار هستیم، گفت: عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را کسب کنند و همچنان آموزش‌های لازم را خواهند دید. همچنین عوامل اجرایی سر صندوق‌های رأی هم آماده برگزاری انتخابات با شور و نشاط هستند.
 
رمضانی گفت: مدت مجاز تبلیغات هفت روز از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت است و نامزد‌های انتخاباتی تبلیغات خود را در این یک هفته انجام دهند و روز جمعه ۲۱ اردیبهشت مرحله دوم انتخابات استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
رییس حوزه انتخابی کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات استان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد افزود: افرادی که قبلاً در حوزه انتخابیه کرج رأی داده‌اند می‌توانند مجددا در این دوره از انتخابات شرکت کنند. افرادی که هیچ رأیی نداده‌اند در سراسر کشور می‌توانند رأی دهند. مدارکی که برای اخذ رأی نیاز است کارت ملی یا شناسنامه یا کارت پایان خدمت یا گذرنامه است.
 
او گفت: برگزاری محله محور انتخابات در ۱۴ حوزه در دور اول باعث شد تا کمترین مشکل و نقص را در روز انتخابات داشته باشیم و با تلاش‌های صورت گرفته برخی نواقص به ویژه در راه اندازی شعب و آماده سازی دستگاه‌های احراز هویت برطرف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان