Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:18:46 GMT

پیش به سوی انتخاب

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۶۸۴۴

پیش به سوی انتخاب

به گزارش ایرنا، مردم تبریز نیز همانند دیگر هموطنان خود و با احساس تکلیف در پای صندوق های رای حاضر شدند تا جزو نفراتی باشند که نخستین رای ها را در صندوق سرنوشت و انتخاب می اندازند و نشان دهند که به آینده کشور امیدوار هستند.   

انتخابات به عنوان مظهر آزادی و دموکراسی آثار گسترده ای در جوامع داشته و کورس رقابت جناح های سیاسی برای کسب بیشترین رای از طریق تبلیغات و شیوه های مختلف جلب آرا است و تلاش می کنند بیشتر آرای مردمی را جلب کنند و مردم نیز برای انتخاب مسیر و در واقع نامزد خود در پای صندوق رای حاضر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر کسی پوشیده نیست که کشور عزیزمان امروز در یک رویداد سرنوشت ساز قرار گرفته تا با دستان پر مهر مردمانش، آینده ای پر افتخار را برای خود رقم زند؛ رویدادی که همچون خیزش عظیمی، دشمنان قسم خورده این نظام را مایوس و دوستداران انقلاب اسلامی را در سراسر جهان شادمان می کند.

انتخابات ۲۸ خرداد ماه فرصتی دوباره برای سازندگی و سرافرازی است، میدانی برای اثبات حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ۴۳ سال تحریم ناجوانمردانه و دشمنی آشکار و همه‌جانبه دشمنان خارجی و غافلان داخلی نتوانست قطار عظیم انقلاب را متوقف کند، بلکه روز به روز به شکوه و عزت آن افزوده شد؛ و برغم کاستی های متاثر از تحریم های ظالمانه در معیشت و رفاه مردم، امید به آینده ای درخشان مردم عزیز ایران اسلامی  را از حمایت از نظام اسلامی و آرمان‌های نظام اسلامی بازنداشته است.

ملت ایران اسلامی نمونه‌های بی‌بدیل مشارکت در طول تاریخ به ویژه در مقاطع انتخابات هستند

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به حماسه سازی های ملت ایران در ادوار مختلف،  گفت: حقیقتا ملت ایران اسلامی نمونه های بی بدیل مشارکت در طول تاریخ به خصوص در مقاطع انتخابات بوده و هستند؛ ملتی که آرمان‌هایش را با خون هزاران شهید در خون تپیده امضا کرده و حاضر به معامله خفت‌بار با مستکبران  مستبد نیست.

اکبر فتحی اظهار کرد: در این میان کارکنان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، جهادگران، بهره برداران و کشاورزان که به عنوان تامین کنندگان امنیت غذایی در نزد مردم شناخته می شوند دوشادوش آحاد ملت، وسط میدان و در خط مقدم حاضرند و با روشنگری و بصیرت افزایی تلاش خواهند کرد تا اولاً مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای رقم بخورد که خود تیری سهمگین بر قلب دشمنان قسم خورده نظام و در راس آنها استکبار جهانی آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی است، دوم اینکه اصلح ترین فرد انتخاب شود.  

وی افزود: قاطبه کشاورزان برآنند تا سکان اجرایی کشور را به دستان قدرتمند و امین کاندیدای اصلح با کفایت، با ایمان، عدالت خواه، انقلابی و جهادی بسپارند تا مردم طعم خوش خدمت بی منت و مبارزه با فساد و بی عدالتی را بچشند.

فتحی تاکید کرد: در برهه حساس کنونی که چشم دنیا به چگونگی مشارکت مردم در انتخابات است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری در انتخابات انتظار می رود حماسه ای دیگر توسط کشاورزان، دامداران، عشایر و همه بهره برداران بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خلق شود.

مردم تبریز مبداء خیزش های تاریخی، این بار هم در انتخابات پیشرو هستند

سخنگو و نماینده مردم، تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه تبریز همواره نقش تعیین کننده ای در مقاطع مختلف تاریخی ایران ایفا کرده است، گفت: مردم تبریز مبداء خیزش های تاریخی، این بار هم در انتخابات پیشرو هستند.

محمدحسین فرهنگی اظهار کرد: دشمن چشم دوخته تا بهانه ای را برای تاختن به انقلاب اسلامی ایران پیدا کند و در عرصه انتخابات تلاش می کند مشارکت مردم در انتخابات را کاهش داده به خصوص در شهر تاریخی و تاثیرگذاری مثل تبریز که همواره جهت می دهد به سایر نقاط کشور، رفتار، خیزش، قیام و حرکت مردم تبریز زبانزد بوده و جهت می دهد به حرکت های سایر نقاط ایران.  دشمن چشم دوخته تا بهانه ای را برای تاختن به انقلاب اسلامی ایران پیدا کند و در عرصه انتخابات تلاش می کند مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: حتی یک رای هم مهم است و نباید از تشویق برای رای دادن مضایقه شود و باید تلاش کنیم حضور گسترده و اکثریت مردم در پای صندوق های رای محقق شوند بر این اساس مردم می توانند با قرارهای دسته جمعی مجازی و تلفنی در پای صندوق های رای حاضر شوند.  

نماینده مردم، تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از تمام طایفه ها، خاندان ها، خانواده ها و اقشار مختلف مردم تبریز خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر به صورت گسترده شرکت کنند و همگان را نیز برای این فریضه واجب تشویق کنند تا بار دیگر اهداف شوم دشمنان ناکام و تیر بدخواهان به سنگ بخورد.  

نامزدها به وعده ها عمل کنند و پاسخگو باشند

شهروند ۷۷ساله بازنشسته تبریزی نیز پیش از رای دادن خود به خبرنگار ایرنا گفت: نامزدها به آنچه که وعده داده اند عمل کنند و رفع مشکلات اقتتصادی و تورم را جزو اولویت های نخست خود قرار دهند.  

اکبر نیازی اظهار کرد: رییس جمهور باید پاسخگو باشد و از سابقه مدیریتی خوبی برخوردار باشد تا بتواند برنامه ها، اهداف و وعده های خود را در کشور پیاده کند در غیر این صورت فایده ای ندارد.  

وی از مردم دعوت کرد تا با شرکت در انتخابات اجازه ندهند بیگانگان در توسعه کشور خلل ایجاد کرده و مشکلات اقتصادی لاینحل باقی بماند.  

با حضور معنادار مردم دشمنان از تحریم ها ناامید و چاره ای جز رفع آنها نخواهند داشت

وحیده بیداری نیز به خبرنگار ایرنا گفت: رییس جمهور آینده باید شرایط اقتصادی را بهبود بخشیده و به داد مملکت برسد، برقراری عدالت و صداقت معیار اصلی ما در انتخاب نامزد انتخاباتی است.  

وی ادامه داد: با حضور معنادار مردم در انتخابات است که دشمنان از تحریم ها ناامید و چاره ای جز رفع تحریم ها نخواهند داشت.   

باید آگاهانه رای بدهیم تا بعدا از رای خود پشیمان نشویم

شهروند دیگر تبریزی نیز در حالی که دقایقی برای رای دادن منتظر بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعهد، تخصص، پیرو ولایت بودن، سوابق خوب کاری و مدیریتی، رعایت اخلاق و داشتن برنامه از جمله معیارهایی است که برای انتخاب نامزد خود در نظر گرفتم.  

احمد بی طرف ادامه داد: باید آگاهانه رای بدهیم تا بعدا از رای خود پشیمان نشویم.

مرتضی محمدزاده دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی

برای جلوگیری از ازدحام جمعیت امسال نسبت به دوره های قبل، تعداد شعبات ۱۵ درصد افزایش یافته است

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات فردا در استان پیش بینی شده است، گفت: تمامی امکانات زیرساختی و تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای برگزاری این رویداد مهم به صورت کامل فراهم شده است.

مرتضی محمدزاده افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی در شعب استان برای برگزاری انتخابات و اخذ رای حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در انتخابات شورای اسلامی در ۶۹ حوزه انتخابیه شهری،  یک هزار و ۸۶۰ نفر داوطلب و در یک هزار و ۹۰۰ حوزه انتخابیه روستایی ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده رقابت می کنند.

محمدزاده با اشاره به شیوع کرونا در کشور، گفت: سلامتی شهروندان برای ما بسیار مهم است و از این رو از هشت ماه قبل تمامی شرایط احتمالی در نظر گرفته شده تا حداکثر حفاظت از سلامت شهروندان را برعهده داشته باشیم و تمام اقلام بهداشتی اعم از مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در تمام شعبات در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت امسال نسبت به دوره های قبل، تعداد شعبات ۱۵ درصد افزایش یافته و در فضایی استقرار یافته اند که از تهویه بسیار مناسب برخوردار باشند و شعبه ای نداریم که تهویه مورد اطمینان نداشته باشد.

مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این دوره تمام فرآیند ها به صورت الکترونیکی انجام شده، گفت: انتخابات در شهر تبریز به صورت کاملا الکترونیکی بوده و انتخابات در تبریز در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود شمارش آرای ریاست جمهوری در استان تا ساعت ۱۴ روز ۲۹ خرداد به پایان برسد، تاکید کرد: طبق قانون شمارش آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بعد از پایان شمارش آرای ریاست جمهوری انجام و از طریق بخشداران و فرمانداران اعلام می شود.

محمدزاده افزود: بر اساس سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر رای اولی هستند.

وی اضافه کرد: تعداد واجدین شرایط تبریز یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر می باشد که از این تعداد ۳۰ هزار رای اولی هستند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: برای بیماران کرونایی که دوراه نقاهت را سپری می کنند شعبات خاص مستقر در بیمارستان ها در نظر گرفته شده و هیچ صندوقی به درب منازل اعزام نمی شود.

وی گفت: در شهر تبریز ۶ شعبه سیار در نظر گرفته شده که شعبه یک در بیمارستان امام رضا (ع)، شعبه ۲ در بیمارستان های بهبود، نورنجات، امام علی ارتش، شعبه ۳ در بیمارستان های شفا، امیرالمومنین، شهید محلاتی، الزهرا، شعبه ۴ بیمارستان های شهدا، رازی، امام سجاد (ع)، شهریار و ۲۹ بهمن، شعبه ۵ بیمارستان های علوی و عالی نسب و شعبه ۶ نیز بیمارستان های شهید مدنی، شهید قاضی و ولی عصر مستقر خواهند بود.

گزارش: پیمان پاکزاد 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ آذربایجان شرقی مشارکت انتخاباتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ آذربایجان شرقی مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ آذربایجان شرقی مشارکت انتخاباتی پای صندوق های رای مردم در انتخابات نظر گرفته شده آذربایجان شرقی بیمارستان ها شورای اسلامی مردم تبریز هزار نفر تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهرداد لاهوتی منتخب مردم شهرستان لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در صدا وسیمای مرکز گیلان با مدیر کل این مرکز دیدار و گفتگوکرد.

مهرداد لاهوتی در این دیدار ضمن قدردانی از ابتکارعمل رسانه ملی در ایجاد کانال‌های تلویزیونی و افزایش مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ، از صدا و سیما خواست مثل همیشه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در حل مشکلات استان به ویژه در بخش‌های کشاورزی از جمله محصولات استراتژیک استان همچون برنج، چای و ابریشم یاری کند.

منتخب مردم لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره دغدغه‌های مردم استان و شهرستان لنگرود در سه بخش کشاورزی، برنج، چای و ابریشم افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی برنج، باغ‌های چای و توت به علت حمایت نکردن کشاورزان، واردات بیش از حد این محصولات، نبود سد‌های کافی و مدیریت ضعیف منابع آبی در فصل بارش ها، بخشی از مشکلات استان و شهرستان است.

وی همچنین به کم توجهی به صنایع در گیلان از جمله صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: تکمیل بندر گردشگری شمال کشور در چاف و چمخاله و بهره برداری از تله کابین لنگرود می‌تواند در اقتصاد استان اثر گذار باشد.

مهرداد لاهوتی مهاجرت به گیلان را از دیگر موارد مهم و قابل توجه دانست وافزود: با توجه به مهاجرت پذیر بودن گیلان باید در فراهم کردن زیر ساخت‌های استان تجدید نظر کرد تا در آینده مردم دچار مشکل نشوند.

مهرداد لاهوتی همچنین حل تداخل زمین‌های مردم با دولت ، در چاف و چمخاله و بخش اطاق ور لنگرود را از دیگر دغدغه‌های این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و راهکار‌های حل آن را در مجلس مطرح و پیگیری خواهیم کرد گفت: از صدا و سیمای گیلان هم به عنوان حلقه واسط بین حاکمیت و مردم می‌خواهیم مثل همیشه با تولید برنامه‌های مختلف ما را در رسیدن به اهداف یاری کنند تا مشکلات مردم این استان کشاورزی را حل کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه صداوسیما، صدای مردم به مسئولان است، گفت: هم اکنون برنامه‌های خبری و تولیدی بسیاری با رویکرد حل مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها در این مرکز در حال تولید و پخش است و برنامه‌ی جدید تلویزیونی «پاسخ» با رویکرد پیگیری مطالبات مردم از مسئولان که هر چهارشنبه ساعت ۳۰: ۲۱ از شبکه باران پخش می‌شود از جمله این برنامه هاست.

تقی ربانی انعکاس توانمندی‌ها و مشکلات همه‌ی شهرستان‌ها از جمله لنگرود با رویکرد «عدالت گستری»، «هویت محوری» و «شتاب دهی در پیشرفت» را از برنامه‌های الویت دار این مرکز و سازمان عنوان کرد و افزود: برای ادامه این روند و پخش این برنامه‌ها از قاب شبکه استانی و شبکه‌های ملی ، استقبال و اعلام آمادگی می‌کنیم.

مهدی محمودی معاون خبر صدا وسیمای مرکز گیلان هم در این نشست، توجه به حل مشکلات بخش کشاورزی و پیگیری دقیق و کارشناسانه آن را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: با تولید و پخش خبر و گزارش در بخش‌های مختلف استان و کشور در تلاش هستیم تا مسائل استان را با کمک مسئولان با محوریت خودکفایی در تولید حل کنیم و شاهد صادرات انواع محصولات تولیدی استان در بازار‌های دیگر کشور‌ها باشیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • قلب تبریز درد می کند/ روز مرگ تراکتور در فصل جاری کم نبود!
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود