Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانیون استان گیلان از مردم برای شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد دعوت کرده و تاکید کردند حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی و سپس انتخابی هوشمندانه تمام راهبردهای چیده شده معاندین و دشمنان را خنثی می‌کند.

خبرگزاری شبستان_ رشت، جامعه روحانیت گیلان که حدودا در یک سال و نیم گذشته و در پی شیوع ویروس منحوس کرونا فعالانه در عرصه کمک به قشرهای مختلف مردم حاضر بودند اینبار در عرصه انتخابات نیز ضمن دعوت مردم به حضور حداکثری در 28 خرداد اعلام کردند؛ حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخابی هوشمندانه تمام راهبردهای چیده شده معاندین و دشمنان را خنثی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گیلان، خاستگاه علما، ادیبان و شخصیت‌های‌ ارزشمند زیادی است که نشان از عالم خیزی و عالم پروری این خطه می‌دهد و در بین فقیهان و عالمانی که از خطه گیلان برخاسته‌اند حقیقتاً آسمان پرستاره‌ای را در این استان می‌بینیم و حضرت آیت الله بهجت فومنی که مایه افتخار ایران و جهان بودند و سایر شخصیت‌ها همچون آیت‌الله محمدی گیلانی، آیت‌الله امینیان، آیت‌الله احسان بخش و آیت‌الله ربانی املشی از جمله این علماء بزرگوار محسوب می‌شوند.

 

هدایتگری و راهبری جامعه مهم‌ترین رسالت روحانیت در زمینه انتخابات است و در نگاه حضرت امام خمینی(ره) در بین اقشار مختلف جامعه روحانیون یکی از سنگین‌ترین رسالت‌ها را به دوش دارند و اساساً فلسفه وجودی روحانیت شیعه، چیزی جز این رسالت سنگین نیست.

 

به فرمایش مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای «انتخابات لیلةالقدر نظام اسلامی است» و در انتخابات به‌مثابه شب قدر سرنوشت‌ها رقم می‌خورد، آن هم نه سرنوشت‌های فردی که سرنوشت ملی و عمومی کشور رقم خواهد خورد.


*  با حضور پررنگ در 28 خرداد برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود

حجت‌الاسلام « سید رضا مطهری» به مناسبت روز سرنوشت‌ساز ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، عنوان کرد: در طول چند دهه انقلاب اسلامی دشمن همواره درصدد این بوده است تا حضور مردم را در صحنه انتخابات کمرنگ کند و برای رسیدن به این هدف خود هم از هر ابزاری به ویژه تبلیغات رسانه‌ای مخرب استفاده کرده است.

 

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: دشمنان بارها و بارها سناریوهای متعددی را چیدند تا بتوانند به موجب نیات شوم خود در مردم یأس و ناامیدی ایجاد کنند و جامعه نسبت به انقلاب، آرمان شهدا و نظام جمهوری اسلامی دلزده شوند اما همه دیدیم که به یاری خداوند نتیجه‌ای که حاصلشان شد کاملا معکوس بود.

 

وی با تاکید بر اینکه در عمر 42 ساله انقلاب اسلامی مردم در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی با تمام وجود حضور پیدا کردند یادآور شد: مردم همچنان پای ارزش‌ها ایستاده‌اند گرچه دشمن به ویژه در عرصه انتخابات پیش رو با طرح یکسری شعارهای جهت‌دار، دروغین و کذایی سمپاشی‌های عجیبی کرد اما مانند گذشته راه به جایی نبرد.

 

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی استان گیلان تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ مقام معظم رهبری واقعا به زیبایی در مورد لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات سخن گفتند و فرمودند ایران حرم ماست و هرکداممان باید امروز با حضور پرشور در انتخابات مدافع حرممان باشیم.

 

مطهری در ادامه ایثار، فداکاری و جانفشانی‌های مدافعان حرم و مبارزه در سنگر جبهه مقاومت را متذکر شد و اذعان کرد: این روزها در گوشه و کنار می‌بینیم که عده‌ای در داخل آب در آسیاب دشمن می‌ریزند بنابراین ما با حضور در عرصه انتخابات مشت محکمی بر دهان همه یاوه‌گویان و دشمنان داخلی و خارجی خواهیم زد.

 

وی با بیان اینکه انشالله با حضور پررنگ در 28 خرداد 1400 برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود افزود: در روز 28 خرداد امت اسلامی، ولایتمدار و همیشه در صحنه یکبار دیگر با آرمان‌های شهدا و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و خلف صالح امام خامنه‌ای عزیز تجدید میثاق می‌کند.

 

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی استان گیلان انتخاب فرد اصلح را هم مؤلفه‌ای بسیار مهم دانست و گفت ما در ادوار مختلف در انتخابات‌های متعددی حضور پیدا کردیم اما مردم در انتخاب گزینه اصلح دقت لازم را نکردند و مشکلات پیش روی ما در هشت سال گذشته حادث شد که امیدواریم این عقب ماندگی‌ها با انتخاب آگاهانه، عالمانه و خارج از احساسات جبران شود.


* بهترین راهکار جهت افزایش کارامدی نظام، انتخاب مسئولان شایسته و حضور همه ­جانبه­ مردم در عرصه­‌های سیاسی است


حجت الاسلام «محمدرضا خیرخواه» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیه شریفه وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعاً وَ لاتَفَرَّقُوا مبنی بر اینکه همگی باید به ریسمان الهی چنگ زده و از اختلاف و پراکندگی بپرهیز کنند را متذکر شد و گفت: انتخابات یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.


 
مسئول فرهنگی گلزار بزرگ شهدای رشت
ابراز داشت: امروز ایران اسلامی در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد ماه سالجاری قرار گرفته است و قرار است در این روز مهم انتخابات سراسری ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در کل کشور و انتخابات میان دوره ای مجلس شواری اسلامی و خبرگان رهبری در برخی استان ها برگزار شود. 

 

وی با بیان اینکه محوریت این انتخابات مردم هستند افزود: مردم بایستی با حضور آگاهانه و حداکثری‌شان سکان‌داری مدیریت کلان کشور را برای چهار سال تعیین کنند و موضوعیت مسئله در همین جاست زیرا محتوا و بطن اصلی انتخابات مردم هستند. 

 

خیرخواه آثار مثبت حضور مردم پای صندوق‌های رأی را برشمرد و تصریح کرد: بدون شک هر چه میزان حضور مردم در صحنه انتخابات پررنگ‌تر  باشد؛ به همان نسبت ایمنی آن جامعه در برابر تهدیدات و روی کار آمدن فردی از جنس کارآمدی، مردم‌گرایی و طرفدار منافع ملی بیشتر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در خصوص تکلیف و حق بودن حضور حداکثری در مشارکت‌های سیاسی و انتخابات، دو رویکرد وجود دارد گفت: برخی آن را حق می‌دانند؛ یعنی حق همه­ شهروندان است که برای تعیین سرنوشت خود، در حکومت نقش داشته باشند؛ چنانچه حضرت علی(ع) در بیان حقوق متقابل مردم و حکومت می فرماید: «... فَقَدْ جَعَلَ اللهُ سُبحانَهُ لی عَلَیْکُمْ حَقّاً بِوِلایَةِ أَمْرِکُمْ وَ لَکُمْ عَلَیَّ مِنَ الْحَقِّ مِثْلُ الَّذی لی عَلَیْکُم؛  خداوند برای من بر شما حقی قرار داد که  زمامداری شما را برعهده‌ام  نهاد و شما را نیز بر من حق است، همانگونه که مرا بر شما.» 

 

این هادی سیاسی و از اساتید نهادها و اماکن نظامی استان گیلان در ادامه همین مطلب تصریح کرد: رویکرد دوم این است که حضور مردم در عرصه­‌ سیاسی، تکلیف الهی است؛ یعنی در جامعه­ دینی، همه‌­ انسان‌ها باید در تعیین سرنوشت خویش اثرگذار باشند؛ بنابراین هر یک از شهروندان، باید این حضور همگانی را تکلیف الهی بدانند.

 

مسئول فرهنگی گلزار بزرگ شهدای رشت اظهار داشت: در اندیشه­ سیاسی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حضور حداکثری و فعال مردم در عرصه‌­ انتخابات یک اصل است و اهمیت ویژه ‌ای دارد؛ زیرا مشارکت در تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی، حق همه آحاد جامعه و اصلی عقلانی و شرعی است.

 

خیرخواه کلام مقام معظم رهبری را هم درباره انتخابات در یکم فروردین سال 96 مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: ملت عزیز ایران در سال جدید در تحقق خواست اصلی و مهم اینجانب یعنی حضور پرشور همه‌ی واجدان شرایط در انتخابات، بر عزت و اقتدار و آبروی ایران خواهد افزود و با درخشش واقعی در انتخابات، شکوه خود را به رخ دشمنان خواهد کشید.

 

وی بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ پنجم اسفندماه سال 1394 را هم در باب انتخابات متذکر شد و اذعان کرد: مقام معظم رهبری در این تاریخ فرمودند؛ من البتّه به آنهایی که حتّی نظام را هم قبول ندارند، گفتم ایران را که قبول دارید؛ [پس‌] برای عزّت ایران بیایید؛ حالا بعضی گوش می‌کنند و بعضی هم گوش نمی‌کنند.

 

این هادی سیاسی و از اساتید نهادها و اماکن نظامی استان گیلان حضور حداکثری رأی ­دهندگان با آگاهی کامل و مبتنی بر فهم صحیحی از شرایط و نیازها و اولویت‌های کشور، و انتخاب نامزدهایی که شایسته­‌ترین افراد برای تصدی مسؤولیت هستند را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهترین راهکار جهت افزایش کارامدی نظام، انتخاب مسئولان شایسته و حضور همه ­جانبه­ مردم در عرصه­‌های سیاسی است.


*حضور آگاهانه در انتخابات و لزوم انتخاب فرد شایسته

حجت‌الاسلام «علی اکبر نژادصفری» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، انتخابات را مسأله‌ای بسیار مهم از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون و در آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: انتخابات یک مسأله سیاسی و اجتماعی بوده و برای هر فرد یک فریضه محسوب می‌شود.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زیرکوچه رشت با بیان اینکه انتخاب‌های ناصحیح و غیراصلح آثار و تبعات مخربی را برای جامعه به همراه دارد شرایط هشت سال گذشته را مصداق بارز این امر دانست و گفت: فرد اصلح کسی است که به توان داخلی اعتقاد و ایمان قلبی دارد و امید و نگاهش به خارج مرزها دوخته نشده است.

 

نژاد صفری توجه به ملاک‌ها و شاخص‌هایی که توسط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مورد افراد شایسته مسئولیت ریاست جمهوری تبیین شده است را راهگشا دانست و گفت:‌ دشمن خود را تجهیز کرده تا مردم در انتخابات شرکت نکنند و یا اینکه اگر هم شرکت کنند به افرادی رأی دهند که طبل خواسته‌های آنان را در ایران به صدا در می‌آورند.

 

وی حضور آگاهانه مردم در انتخابات و لزوم انتخاب فرد شایسته برای مسئولیت ریاست جمهوری را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: ایران اسلامی همانند مدرسه‌ای بزرگی است که همه آحاد ملت در آبادانی و توسعه آن سهیم هستند بنابراین استفاده کردن از خرد و حق انتخاب،  اسباب آبادانی و پیشرفت میهن‌مان را فراهم می‌سازد.

 

به گزارش شبستان، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری در سخنانی با ملت ایران که دیروز به شکل زنده و مستقیم از رسانه ملی پخش شد به تلاش بی‌وقفه دشمنان برای کاهش مشارکت مردم، تضعیف ایران و سپس افزایش فشارها و دخالت‌های سیاسی و اقتصادی و تروریستی در ایران اشاره داشتند.

پر واضح است رسانه‌های معاند تلاش دارند مردم را نسبت به انتخابات و صندوق رای نا امید و بی‌تفاوت کنند اما دیدیم که مقام معظم رهبری در سخنان دیروزشان به زیبایی هرچه تمام‌تر فرمودند؛ "بعضی از کشورها  در میانه قرن 21 هنوز به شکل قبیله‌ای اداره می‌شوند و بوی انتخابات هم به آنها نرسیده است به‌طوری که مردمشان فرق صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌دانند، اما تلویزیون 24 ساعته راه می‌اندازند و مدعی هستند انتخابات ایران دموکراتیک نیست".

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: جامعه روحانیت گیلان شرکت در انتخابات مشارکت حداکثری انتخابات در گیلان نظام مقدس جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری پای صندوق های رأی خبرگزاری شبستان مردم در انتخاب انقلاب اسلامی حضور حداکثری مردم در عرصه استان گیلان حضور پرشور حضور مردم آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد

جامعه اسلامی مهندسین با انتشار بیانیه‌ای فهرست کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: «خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند. جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از: احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • دعوت خانواده شهدا از مردم برای شرکت دراجتماع مردمی درگلستان شهدا
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند