Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:56:23 GMT

تجلی حضور رای اولی‌های سیستان و بلوچستان در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۸۸۱۱

تجلی حضور رای اولی‌های سیستان و بلوچستان در انتخابات

به گزارش ایرنا، روز انتخابات فرا رسید روزی که هفته‌ها و ماه‌ها انتظارش را می‌کشیدیم تا در تاریخ این سرزمین حماسه‌ای دیگر از همان جنس حماسه‌ها که در این ۴۲ سال کم نبود اتفاق بیافتد در این حماسه بزرگ که رنگ و جنسش به اندازه همه‌ی ایرانیان و به خون تمام شهدایش منحصربه فرد است جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها نیز برگزار شد همان‌ها که به موجب ماده ۲۷ قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرایط و ضوابط شرکت در انتخابات را برای نخستین بار در زندگیشان امروز کسب کرده و با شوقی وصف‌ناپذیر به پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال با توجه به اینکه در این دوره ۷۳ هزار رای اولی در سیستان و بلوچستان برای نخستین بار پای صندوق‌های اخذ رای حضور خواهند یافت در نخستین ساعات شروع حماسه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به میان جوانان رای اولی که در صف‌های انتخابات حضور یافته‌اند رفتیم تا از نزدیک و در گفت‌و شنودهای صمیمانه از دلایل و انگیزه شرکتشان در این جشن تکلیف سیاسی بدانیم.

 هر رای یک گام برای تعیین سرنوشت

سمیه راهداری یکی از رای اولی‌های زاهدانی حاضر در صف انتخابات گفت: من به عنوان یک رای اولی برررسی‌های بسیاری را برای شناسایی فرد برگزیده و  اصلح انجام داده و خدا را شکر توانستم داوطلب مورد نظرم را از بین نامزدهای ریاست جمهوری پیدا کنم.

وی افزود: از فردی که در آینده انتخاب می‌شود درخواست می‌کنم امید این جوانان را به یاس تبدیل نکند جوانانی مانند من که برای نخستین بار وارد این عرصه شده‌اند از رئیس جمهوری آینده انتظار دارند علاوه‌بر توجه به منافع ملی خواسته‌های این جوانان را برآورده کنند.

این جوان رای اولی بیان کرد: بر خود واجب می‌دانم که ملت خود را همراهی و با شرکت در انتخابات برای اولین بار به نوبه خود مشت محکمی باشم بر دهان یاوه‌گویانی که به دنبال نابودی و سرافکندی این نظام هستند باشم.

سهیل شیبک دیگر رای اولی زاهدانی گفت: سیستان و بلوچستان مظهر وحدت ملی و یکپارچگی تمام گروه‌ها و قومیت‌ها است و من با رای دادنم سعی دارم ثابت ‌کنم متحدتر از گذشته در کنار هم‌استانی‌هایمان ایران را دوست دارم و برای سربلندیش هر اقدامی انجام می‌دهم.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری بزرگترین مقام مجری و تعیین‌کننده بسیاری از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های کشور است افزود: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی است و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص می‌کند از اینرو هر برگ رای ما در این انتخابات یک گام برای تعیین سرنوشت کشورمان خواهد بود.

این رای‌اولی با بیان اینکه من خیلی خشنود و راضی‌ام که می‌خواهم رای دهم و صبح اول وقت در انتخابات شرکت می‌کنم بیان کرد: حضور پر شور تمام ما رای اولی‌ها در این انتخابات علاوه‌بر استحکام نظام و پیشرفت روز افزون آن در آینده دشمنان این انقلاب را از نقشه‌های شومشان نا امید خواهد کرد.

فرهاد ریگی یکی دیگر از جوانان رای اولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حضور هر کدام از ما رای‌اولی‌ها در انتخابات علاوه‌بر فروپاشی نقشه‌های دشمنان به همگان ثابت می‌کند جوانان این سرزمین خون ریخته شده شهدای نوجوان و جوانی مانند فهمیده و حججی را فراموش نکرده است.

وی با بیان اینکه کشور ما در شرایط حساسی قرار دارد و بیشتر کشورها و مردم دنیا چشمشان به حضور ملت ایران در این انتخابات دوخته شده است خاطر نشان کرد: من به عنوان یک جوان بلوچ در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت کرده‌ام و از تمام هم سن و سالی‌هایم می‌خواهم هر چه سریعتر به پای صندوق‌های رای بیایند و تکلیف شرعی و سیاسی خود را انجام دهند.

 عدنان گمشازهی دیگر جوان رای اولی بلوچ نیز گفت: هر برگ رای ما در انتخابات می‌تواند کشور را گام‌ها به سمت موفقیت روز افزون نزدیک کند من به عنوان یک رای اولی بر خود لازم دیدم در نخستین ساعات به پای صندوق‌های رای بیایم و در تعیین سرنوشت کشورم موثر باشم.

 وی خاطرنشان کرد: رای اولی‌های سیستان و بلوچستان در کنار یکدیگر با شرکت در انتخابات علاوه‌بر نشان دادن وحدت بی‌نظیرشان مشتی بر دهان یاوه گویان و تجاوزکاران خارجی که چشم طمع به نابودی زندگی این جوانان دارند خواهند زد.

 جوانان رای اولی و سرنوشت کشور

در این انتخابات به مانند انتخابات‌های گذشته جوانان رای‌اولی با حضور در پای صندوق‌های رای علاوه‌بر جشن تکلیف سیاسی برای ساختن آینده کشور آماده شدند آن‌ها با حضور در انتخابات و هر برگ رایشان نشان دادند هر ایرانی در هر برهه‌ای از زمان به تکلیف سیاسی و ملی خود عمل و در این راه گاه با یک شرکت در انتخابات و گاه با نثار خونشان پایه‌های این انقلاب را مستحکم و  به بیگانگان اجازه دخالت در سرنوشت‌شان را نخواهند داد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سیستان و بلوچستان پای صندوق های رای شرکت در انتخابات جوانان رای اولی تکلیف سیاسی رای اولی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعداد‌های سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی https://production.iycs.ir/ اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان