Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جمعه ایرنا، تارنمای سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی) با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت: آمریکا جریان تبلیغاتی عظیمی برای زیر سوال بردن مشروعیت انتخابات ایران به راه انداخته است.

تی آرتی ضمن بازتاب گوشه هایی از سخنان صبح امروز معظم له به مناسبت حضور در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری نوشت: رهبر معظم ایران در خطاب به ملت ایران ضمن انتقاد از اخبار و تحلیل‌های مغرضانه برخی رسانه های بین المللی در باره انتخابات این کشور اعلام کرد که، مردم سرنوشت کشور را در پای صندوق های رای معین خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم با حضور در انتخابات به نظام آبرو خواهند داد... نظم اجتماعی کشور به این حضور و مشارکت مردمی نیاز دارد. اگر مردم نباشند، جمهوری اسلامی نیز وجود نخواهد داشت.

رادیو تلویزیون ترکیه همچنین با اشاره به بخشی دیگر از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب نوشت: کانون های خصم خیلی پیش تر از انتخابات، تبلیغات منفی خود را علیه روند انتخابات ایران به راه انداخته بودند. هیچ انتخاباتی در جهان، این چنین مورد هجمه تبلیغاتی دشمنان قرار نگرفته است. رسانه های تحت کنترل آمریکا و انگلیس در تلاشند تا به طریقی مشروعیت انتخابات ایران را زیر سوال ببرند و تقلا و هزینه بسیار صرف می کنند که بر این انتخابات اتهام وارد کنند. تنها هدف آنها ضربه زدن به انتخابات و دور کردن مردم از حکومت است.

تی آرتی همچنین در انعکاس بخش دیگری از رهنمودهای رهبر معظم ایران نوشت: مردم حق دارند گلایه داشته باشند، اما قهر کردن از صندوق های رای راه حل مسائل نیست. کسانی که قصد دارند مردم را در انتخابات بی انگیزه کنند، در تلاشند تا کشور را به محل جنبش های تروریستی تبدیل کنند.  

خبرگزاری اسپوتنیک موندو روسیه و شبکه تله سور آمریکای لاتین نیز در بازتاب های خبری خود، گوشه هایی از صحنه های باشکوه حضور مردم در پای صندوق های رای را به تصویر کشیدند.

رسانه های معاند هم که از مدت ها قبل با سیاه نمایی وضعیت کشورمان در تلاش بوده اند تا روز ۲۸ خردادی متفاوت و متناسب با سلیقه آنان رقم بخورد، با پاسخ محکم ملت ایران روبرو خواهند شد؛ زیرا مردم ایران در عرصه های مختلف همواره ثابت کرده اند که به اسلام و نظام جمهوری اسلامی پایبند هستند و برای تحولات بزرگ در نظام اجرایی کشور دل به وعده های پوچ بیگانگان نمی بندند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند.

همچنین یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر از رای دهندگان، رای اولی واجد شرایط شامل ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن هستند.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و دو انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازتاب در رسانه‌های خارجی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازتاب در رسانه های خارجی انتخابات ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازتاب در رسانه های خارجی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ایران رهبر معظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

کد خبر 6088059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • آن چه از تهاجم ناکام آمریکایی‌ها بر پهنه کویر طبس باقی ماند
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم