Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@09:21:38 GMT

کارنامه تجارت خارجی ایران در سال 99

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۱۷۶۱

خبرگزاری آریا - براساس گزارش بانک مرکزی، صادرات در مجموع 12 ماهه سال گذشته 34 میلیارد و 998 میلیون دلار و واردات نیز با رقم 38 میلیارد و 893 میلیون دلار ثبت شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بانک مرکزی آمار ماهانه صادرات و واردات سال 99 را منتشر کرد که براین اساس بیشترین میزان صادرات در مهر ماه سال گذشته با رقم 4میلیارد و 672 میلیون دلار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین میزان واردات نیز در ماه اسفند با 4 میلیارد و 572 میلیون دلار به ثبت رسید. همچنین بررسی آمارها حاکی از این است که به جز مهرماه، تراز تجاری در 11 ماه دیگر سال منفی بوده است.
براساس این گزارش، صادرات در مجموع 12 ماهه سال گذشته 34 میلیارد و 998 میلیون دلار و واردات نیز با رقم 38 میلیارد و 893 میلیون دلار ثبت شد. سال گذشته در فروردین ماه، 1931 میلیون دلار واردات داشتیم که در مقابل 1652 میلیون دلار هم صادر کردیم. میزان صادرات و واردات دومین ماه سال 1399 نیز به ترتیب 2 میلیارد و 648 میلیون دلار و 3 میلیارد و 110 میلیون دلار به ثبت رسید.
واردات خردادماه نیز 2 میلیارد و 579 میلیون دلار و صادرات در این ماه نیز 2 میلیارد و 64 میلیون دلار بود. ایران در تیر ماه سال گذشته 3 میلیارد و 302 میلیون دلار واردات از دیگر کشورهای دنیا داشت و 2 میلیارد و 349 میلیون دلار نیز کالا به دنیا فروخت.
آمار واردات در مرداد ماه نیز در حالی به 2 میلیارد و 785 میلیون دلار رسید که میزان صادرات 2 میلیارد و 162 میلیون ثبت شد. آخرین ماه تابستان سال 99 نیز با واردات 3 میلیارد و 76 میلیون دلاری و صادرات 2 میلیارد و 691 میلیون دلاری بشته شد. همچنین 3 میلیارد و 257 میلیون دلار و 4 میلیارد و 672 میلیون دلار نیز به ترتیب واردات و صادرات مهرماه سال گذشته بود که رکورد صادرات در این سال را زد. 
در آبان ماه واردات اندکی کاهش داشت و به رقم 3 میلیارد و 92 میلیون دلار رسید. صادرات نیز در این ماه با کاهش همراه بود و 3 میلیارد و 210 میلیون دلار ثبت شد. آذر ماه سال گذشته واردات و صادرات به ترتیب 3 میلیارد و 726 میلیون دلار و 3 میلیارد و 664 میلیون دلار بود. 
اولین ماه از فصل زمستان نیز با واردات 3 میلیارد و 781 میلیون دلاری و صادرات 2 میلیارد و 951 میلیون دلاری آغاز شد. واردات در بهمن ماه نیز با رقم 3 میلیارد و 682 میلیون دلار و صادرات 3 میلیارد و 135 میلیون دلار به ثبت رسید. در نهایت کارنامه تجارت خارجی سال 99 در اسفند ماه با واردات 4 میلیارد و 572 میلیون دلاری و صادرات 3 میلیارد و 800 میلیون دلاری بسته شد.

-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماه سال گذشته میلیون دلار میلیون دلاری ماه نیز ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به ۴ میلیارد دلار در سال

امتداد - مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی با اعلام تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به 4 میلیارد دلار در سال گفت: این حمایت در قالب 6 بسته ارزی متنوع با مجموع ارزش 5.6 میلیارد یورو در بازه زمانی 4 سال انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد، سید آرش شهرآیینی تصریح کرد: نیاز ارزی طرح‌های توسعه مس کشور در سال آینده ۲٫۵ میلیارد یورو برآورد شده که شامل تجهیزات مختلف و خدمات مهندسی است و برنامه ریزی تامین آن توسط این بانک انجام شده است.


مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی همچنین افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران متعهد به تامین ریال مورد نیاز طرح‌ها و تامین حداکثر تجهیزات مورد نیاز از داخل بر اساس مقررات موجود است.

شهرآیینی تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید کاتد مس کشور به ۶۰۰ هزار تن به مرور زمان طی ۴ سال محقق شده و در ادامه و برای حداقل یک دوره ۲۵ ساله، سالانه به میزان ۴ الی ۵ میلیارد دلار ارز صادراتی را نصیب کشور خواهد نمود.

امیر خرمی شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با اشاره به توافق امضا شده است تاکید کرد: قراردادهای اجرایی به منظور افزایش ظرفیت تولید کاتد مس این شرکت از سطح ۳۰۰ هزار تن فعلی به ۶۰۰ هزار تن به امضا رسیده و پیمانکاران در تمامی پروژه ها فعال  بوده و در حال پیشرفت فیزیکی مطلوب می باشند. 

وی افزود: معدن دره زار و درالو با مجموع ارزش صادرات حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حال تست گرم بوده و بزودی افتتاح خواهد شد.

تفاهم نامه پشتیبانی بانک مرکزی از طرح‌های توسعه ای شرکت ملی مس توسط معاونت ارزی بانک مرکزی و مدیرعامل مس به امضا رسیده است.

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ میلیون دلار تخم‌مرغ در سال ۱۴۰۲ صادر شد
  • ◄ نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  • ارزآوری حاصل از صادرات ید در گلستان ۲۰ درصد کاهش یافت
  • عدم اختصاص حتی یک دلار نیمایی برای واردات خمیر‌کاغذ
  • چشم‌انداز صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در سال آینده
  • صادرات نفت ایران در سال ۱۴۰۲ هیچ وقفه‌ای نداشت/ معطل سرمایه‌گذاران و پیمانکاران خارجی‌ نشدیم
  • چشم‌انداز صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در ۱۴۰۳
  • رشد ۵۰ درصدی صادرات در گلستان/ حضور ۱۴ هیئت سرمایه‌گذار خارجی
  • تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به ۴ میلیارد دلار در سال
  • ایران دارای بالاترین تراز مبادلات برق در خاورمیانه