Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@22:53:44 GMT

اردبیلی‌ها وفا را دیکته و حماسه‌ خلق کردند؛ همه آمدند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۲۵۰۷

اردبیلی‌ها وفا را دیکته و حماسه‌ خلق کردند؛ همه آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل؛ ماراتن بزرگ سیاسی وارد لحظات پراز شوق و استرس و روز سرنوشت‌ساز خود شده است، مساجد محل ایمان و مدرسه نماد علم میزبانی گام‌های ارزشمند ملتی از جنس غرور و اتحاد را به دوش کشیده و حاضرین با شناسنامه یعنی نشان هویتشان  با صلابتی بی‌همتا فریاد می‌زنند که «چو ایران نباشد تنِ من مباد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌بار متفات‌تر از همیشه، این‌بار با غرور و افتخار تمام، این‌بار هوشمندانه حضور سبزشان را در گلستان سرزمین‌شان جشن می‌گیرند و با وجود تمام تبلیغات نیامدن، بی‌درنگ آمدند و هم‌چنان می‌آیند تا سرود یکدلی و شعر ایرانم را در دنیا طنین‌انداز کنند و چه شیرین، حماسه حضور را رنگین کردند و ما چقدر به وجود این مردم فهیم و وطن دوست افتخار می‌کنیم.

 

دوربین‌های خبری از اولین دقایق فعالیت مراکز اخذ رای لنزشان را روی مردم زوم کرده و با عشق تمام حضور ملت همیشه سربلند را پای صندوق‌های رای به تصویر می‌کشند تا به دنیا ثابت شود،  همه به‌نام ایران و برای ایران از اولین دقایق آغاز رای‌گیری انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به محل اخذ رای آمدند و پای صندوق‌های رای حاضر شدند و این حضور رفته رفته پرشورتر و جذاب‌تر خواهد شد.

وقتی حرف از ایران و سرنوشت ایران باشد؛ دل تاب نمی‌آورد از همان لحظات آغازین رای‌گیری، در چند مرکز اخذ رای حضور یافته و شاهد قدم‌های استوار جوانان‌، میانسالان و حتی افراد مسن شدم، با شناسنامه بدست برای ثبت مُهر وفا بر دل وطن می‌آیند و با لبخند رای می‌دهند و پر غرور  می‌روند.

بعضی‌ها دست بچه خود را گرفته و می‌آیند و زیباتر اینکه برگه رای را با دست کودکانشان به صندوق رای می‌ندازند و از الان درس ایران‌دوستی و وطن‌پرستی را آموزش می‌دهند، نوجوانان و جوانان دست جمعی شناسنامه به دست و با شور و شوق و خنده می‌آیند هرکس در گوشه‌ای برگه رای خود را نوشته و در دل صندوق جای می‌دهد، حتی جالب‌تر اینکه من امروز در مراکز اخذ رای شاهد حضور پیرزن‌ها و پیرمردهای عصا به دست هم هستم. به راستی چه صحنههای پرغروری اینجا رقم می‌خورد.

 

این انتخابات متفاوت ترین انتخابات است

هاجر شهبازی ناظر صندوق در مسجد سرچشمه محله کلخوران با لبخند از حضور مردم پای صندوق‌های رای می‌گوید: ساعات اولیه رای‌گیری کمی خلوت بود ولی از ساعت ۹ به بعد شاهد آمدن مردم شدیم و این حضور رفته رفته زیاد زیاد می‌شود.

به‌نظرم این انتخابات متفاوت‌ترین انتخابات است چراکه مردم با وجود ویروس کرونا بازهم می‌خواهند در سرنوشت کشور سهیم باشند، همه انتظار داشتند حضور مردم کم‌رنگ  و مراکز اخذ رای خلوت‌تر باشد ولی به عنوان یک ناظر باید بگویم حضور مردم قابل قبول است و به‌نظرم رفته رفته پر رنگ‌تر هم خواهد شد چرا که خیلی‌ها رای دادن را برای بعدازظهر  نگه می‌دارند.

در این‌مرکز پروتکل‌های بهداشتی کاملا اجرا شده و تمام تلاش عوامل حفظ سلامت مردم و پروتکل‌های بهداشتی است ما خودمان هم تمام تلاشمان برگزاری یک انتخابات خوب و درسطح عالی هستیم.

همانطور که شما هم شاهد بودید استاندار اردبیل هم برای سرکشی به این‌مرکز آمد و بعد از بازدید خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ رای در کوتاه‌ترین زمان از مردم شد تا تجمع صورت نگیرد و سلامت مردم حفظ شود.

 

رقص قلم رای اولی‌ها بر روی کاغذهای رای/ رای‌شان در دل تاریخ جوانه می‌زند

حضور پر شور رای اولی‌ها و نوجوانان صحنه انتخابات اردبیل را به وجد آورده و مشارکت  رای اولی و آینده‌سازان ایران عزیزمان هم در تعیین سرنوشت کشور و شهرمان ستودنی است. رای اولی‌ها شوق انتخاب دارند و اولین تکلیف سیاسی خود را چه زیبا در دفتر خاطرات خود ثبت می‌کنند.

اولین رای‌شان، اولین قدم برای فردای سرزمین‌شان است، امروز دراین دقایق حساس امیدان ایران جلوی چشم من و لنز دوربین‌ها  با استواری خودکار بدست می‌گیرند و با رقص قلم‌شان بر روی کاغذ بهترین انتخاب را می‌کنند و همین رای‌شان تیری سهمگین بر قلب دشمنان نظام و انقلاب اسلامی می‌شود.

امیدان ایران قطعا رای شما چون بذری در دل تاریخ جوانه می‌زند و آینده‌ی بهتری و سرسبز را برای ایران به ارمغان می‌آورد؛ به راستی آینده‌سازان ایران  اولین حضورتان در صحنه پرشور انتخابات و ادای اولین تکلیف سیاسی‌تان مبارک باد.

 

تجربه رای دادن، شیرین است

هستی گنجگاهی یکی از ۲۳ هزار و ۷۸۵ رای اولی‌های استان اردبیل است که در ساعت ۱۱صبح در دبستان حافظ اردبیل حضور یافته است و اعتقاد دارد هر رای قدمی به سوی انتخاب فرد اصلح و کار بلد است.

هستی خانم می‌گوید: من با افتخار یک رای اولی هستم و با رضایت قلبی برای رای دادن به اینجا آمدم و اولین انتخابم را با دقت تمام و بررسی زیاد انجام دادم چون که می‌دانم برای تعیین سرنوشت کشور همه ما مسئول هستیم.

وی ادامه می‌دهد: رای می‌دهم تا نشان دهم چقدر بزرگ شدم و هم بگوییم من هم در این سرزمین حق و وظیفه‌ای دارم. البته تجربه کردن این لحظه برایم خیلی شیرین است چراکه سال‌های قبل در انتخابات به همراه مادرم برای رای دادن می‌آمدم و همیشه دوست داشتم روزی خودم هم تجربه رای دادن را بچشم و الان از اینکه می‌تواند به تنهایی رای بدهم خیلی خوشحالم.

این نوجوان اردبیلی گفت: ما نسل امروز بااینکه می‌دانیم وضعیت اقتصادی جامعه خوب نیست ولی از صندوق رای قهر نکردیم و برای اثبات وفاداری خود به رهبرمان آمدیم و انتظار داریم فردا هرشخصی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود در مرحله اول اقتصاد و اشتغال مردم را حل کند چرا که همه مردم در سختی زندگی می‌کنند.

 

مگر می‌شود «مگر می‌شود ایرانی باشی و رای ندهی»

در همین مرکز اخذ رای با یک بانو که به همراه کودک ۸ ساله‌اش آمده هم‌کلام می‌شوم؛ خانم زینب احمدی که مادر دو فرزند است صحبت‌هایش را با «مگر می‌شود ایرانی باشی و  رای ندهی» آغاز می‌کند و می‌گوید: تا جایی که یادم است همیشه در تمامی انتخابات شرکت کردم چرا که اعتقاد دارم شرکت در انتخابات رای به فرد نیست بلکه اعلام وفاداری به ایران و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و تا هرزمانی که امکان رای دادن داشته باشم قطعا در صحنه انتخابات حاضر می‌شوم.

وی می‌گوید؛ حضور در انتخابات حق تک تک افراد است و ما با حضور خود به عنوان یک ایرانی به دشمنان نشان می‌دهیم که تحت هر شرایطی به ایرانی بودنمان افتخار می‌کنیم و همیشه پرچم سه رنگ کشورمان را در اوج نگه خواهیم داشت و همین تفکر را هم به فرزندان خود انتقال داده و از فرزندان خواستار ایستادگی دربرابر دشمنان خواهیم شد.

این بانوی اردبیلی تاکید می‌کند؛ رهبر معظم انقلاب خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شده و فکر می‌کنم همین خواسته رهبر بزرگترین انگیزه برای ما است. با حضور خود در پای صندوق‌های رای و مهم‌تر رای به یک فرد اصلح و مردم دوست می‌تواند آینده کشور و فرزندانمان را تضمین کند و قطعا از این انتخاب عقب نخواهیم ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز قرار است مردم حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ایران خلق کنند، می‌آیند تا نقش تاثیرگذار هر رای را هویدا کنند و جمله پر غرور «من رای می‌دهم» را  دیکته و در دفتر انتخابات ۱۴۰۰ و قلب خود حک کنند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: شعر ایران رای پای صندوق های رای رای اولی ها رای دادن اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: چند واحد تولیدی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل راهی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جمع صنعتگران و واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با حمایت مالی از این واحدهای تولیدی درصدد حضور قدرتمند در بین تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل بیان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می شود تا در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

علایی اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا با کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

وی این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی و توانمندی اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند