Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:17:57 GMT

نماینده ولی فقیه در عراق رای خود را به صندوق ریخت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۳۸۸۴

نماینده ولی فقیه در عراق رای خود را به صندوق ریخت

به گزارش ایرنا، آیت الله «سید مجتبی حسینی» با حضور در ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف، رای خود را در صندوق ریخت.
وی در اظهاراتی پس از مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، از همه هموطنان خواست که با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای، حماسه ای جدید رقم بزنند.
آیت الله حسینی مشارکت در انتخابات را وظیفه هر شهروند ایرانی واجد شرایط دانست و گفت که واجدین شرایط باید به نشانه وفاداری به خون شهدا در این انتخابات شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، پیروزی جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت و پشتیبانی اش از قضایای امت اسلامی، در گرو حمایت مردمی است.


نماینده ولی فقیه در عراق تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز به تاریخ های برگزاری انتخابات در موعد مقررش همواره پایبند بوده و سیزدهمین دوره انتخابات نیز در موعد اعلام شده، برگزار شد.
وی ابراز امیدواری کرد که تمامی ملت های جهان از نعمت آزادی و انتخاب آزادانه مسوولانی که بتوانند امور کشورهایشان را اداره کنند، برخوردار شوند.
وی همچنین از نظم و انضباط در حوزه های اخذ رای که دست اندرکاران برگزاری انتخابات ایران در کشور همسایه و دوست عراق فراهم دیده اند، تقدیر کرد.
پیش از این نیز «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در محل سفارتخانه ایران در بغداد رای خود را به صندوق ریخته بود.
حضور ایرانیان مقیم عراق در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تاکنون گسترده و باشکوه بوده و در بغداد، ایرانی تبارها دسته دسته به سفارتخانه ایران مراجعه کرده و رای خود را به صندوق ریختند.
برخی از ایرانیان مقیم عراق به همین مناسبت در بین رای دهندگان به نشانه جشن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، نقل و شیرینی توزیع کردند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند.

همچنین یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر از رای دهندگان، رای اولی واجد شرایط شامل ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن هستند.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و دو انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه برگزار می شود.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران سید مجتبی حسینی نجف اشرف سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مجلس خبرگان رهبری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سید مجتبی حسینی نجف اشرف جمهوری اسلامی ایران سید مجتبی حسینی نجف اشرف سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مجلس خبرگان رهبری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران رای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر سه شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی با حضور دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد.

هژبری در ابتدای جلسه اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری را به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها برشمرد و بر تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام تاکید کرد.

وی افزود: رفع نقاط حادثه خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که بایستی در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

هژبری گفت: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول ریاست جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

وی افزود: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

معاون عمرانی استاندار ایلام از عدم تحقق یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه نشین شهر ایلام خبر داد که دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن تذکر نسبت به عدم پیگیری این مصوبه، بر تأمین منابع و اقدام موثر برای اجرای آن تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد که کلیه پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از قبیل تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مردادماه جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 6093631

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود