Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@12:43:23 GMT

انسجام ملی اصلی ترین مؤلفه قدرت در کشور است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۴۲۶۷

انسجام ملی اصلی ترین مؤلفه قدرت در کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مبادا با عدم شرکت، امید و طمع آنها را زنده کنیم زیرا انسجام ملی، اصلی ترین مؤلفه قدرت در کشور است و از تمام مؤلفه ها بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز (28 خردادماه) در مصلی امام خمینی (ره) گفت: تمام کسانی که هنوز رأی نداده اند یا فکر رأی دادن ندارند توجه کنند که رأی ندادن باید حجت شرعی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی هم از رأی و هم از عدم رأی سؤال خواهد شد و دستور مراجع برای لزوم رأی، حجت شرعی است و عقل نیز حکم می کند که از هر فرصت برای اصلاح کشور عزیز استفاده کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: عدم رأی، هم دشمن را جری تر می کند تا کشور را در فشارها و تنگناهای بیشتر قرار دهد و حاضر به تعامل محترمانه، عاقلانه و عزتمندانه با کشور ما نشود و هم فرار از مسؤولیت اجتماعی و فرار از بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر روزگار ماست. وقتی فرصت از دست رفت، دیگر برنخواهد گشت.

 

وی افزود: قطعا رأی دادن، از بزرگترین حسنات در دفتر حسنات ما خواهد بود لذا نباید دفتر حسنات خود را از این توفیق، خالی بگذاریم و از اصرار دشمن بفهمیم که وظیفه ما چیست. مبادا در صف دشمنان قرار بگیریم. در صف منافقینی قرار بگیریم که 17 هزار نفر را با ترور شهید کرده اند.

 

آیت الله عاملی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند "هیچ انتخاباتی مثل انتخابات ما مورد هجمه نیست". آمریکایی ها از تحریم و فشار حداکثری خسته و مأیوس شده اند. مبادا با عدم شرکت، امید و طمع آنها را زنده کنیم زیرا انسجام ملی، اصلی ترین مؤلفه قدرت است و از تمام مؤلفه ها بالاتر است.

 

خطیب نماز جمعه اردبیل ادامه داد: انسجام ملی، سلاح است. کدام عاقل سلاح را در برابر دشمن زمین می گذارد مخصوصا که ما در خطرناک ترین منطقه هستیم. در طول تاریخ هر ملتی سلاح خود را زمین گذاشته، ذلیل شده است. دشمنان بسیار خطرناکی داریم، در برابر آنها اقتدار و ابراز قدرت لازم است. اطراف ما تمام مملو از پایگاه های نظامی آمریکا و اروپاست. دیوانه وار علیه ما کار می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در ماجرای تحریم، دولت اسپانیا گفت دولت ما با این تحریم زمین می خورد ولی ما حاضریم زمین بخوریم ولی ایران را نیز زمین بزنیم.

 

آیت الله عاملی یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «امروز شاید گناهی بالاتر از کناره گیری نباشد و هیچ عذر و بهانه ای برای ترک صحنه انقلاب پذیرفته نمی شود.» آمریکا با صراحت اعلام کرده که سیاست من، سیاست سلطه گرانه است ولی سلطه خیرخواهانه! ما نفهمیدیم که جمع بین سلطه و خیرخواهی چطور ممکن است! ما با انتخابات اثبات می کنیم که سلطه بر ما دست هیچکس نیست و ملت ما خود بر خود سلطه دارد.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت در سلامت و امنیت خوب پیش می رود. دشمن از اینکه مشارکت خوب باشد به شدت واهمه دارد. در یکی از سالهای انتخابات در یکی از کانال های هوایی، ملت ما را قسم می دادند که شرکت نکنید. به خداوند هم قسم نمی خورد چون می گفت خدا با ایرانی هاست!

 

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: امروز روز کاشتن است و فردا روز درویدن. از مرد ساده ای پرسیدند مذهب چیست؟ گفت برزگری! گفتند یعنی چه؟ گفت یعنی هرچه امروز بکاریم فردای قیامت همان را درو می کنیم. امروز روز عمل به دستور خداوند است که فرموده «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا ...» (نساء 58) یعنی خدا به شما فرمان مى‌دهد كه امانت ها را به صاحبان آنها بازگردانید.

 

آیت الله عاملی اضافه کرد: بزرگترین امانت، مسؤولیت ها و پست های حساس و کلیدی و مراکز کلان تصمیم گیری است. آن هم در حد ریاست جمهوری؛ آن هم نه یک ماه و دو ماه بلکه چهار سال. رسول خدا (ص) فرمود: قرآن و عترت از هم جدا نمی شوند. یکی از اوصاف قرآن عبارت است از «یَجری کما تَجری الشّمس» یعنی همچون آفتاب منزل به منزل حرکت کرده و در هر دوره، تکلیف انسان ها را مشخص می کند و لذا قرآن را می توان بر تمام حوادث و اعمال، تطبیق کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اعلام داشت: قرآن قرار نیست در پستو بماند؛ اهل بیت اینگونه هستند و قرار نیست در پستو بمانند. امام حسین (ع) قرار نیست در پستو بماند. امروز، امام حسین (ع) تکلیف ما را مشخص می کند. اگر امام حسین (ع) بیاید، آیا به اردوگاه آمریکا، اسرائیل، عربستان و انگلیس که تا خرخره خون خورده اند و تا خرخره کینه ایران را دارند می رود یا به اردوگاه جمهوری اسلامی؟ اگر کسی به امام حسین (ع) عشق دارد، باید تکلیف خود را مشخص کند.

 

وی بیان کرد: تمام رسانه های آن چهار کشور خون ریز، یک ماه است با 170 رسانه هوایی و هزاران سایت می گویند رأی ندهید. آگاه باشیم مبادا با عدم رأی، اقتدار کشور را در برابر آنها  تضعیف و آنها را برای ریختن خون ملت و هدم زیرساخت ها جری بکنیم. با توجه به اینکه رأی دادن، اقتدار کشور را تقویت و مانع تخریب، هجمه، حمله و خون ریزی می شود، با ضرس قاطع می توان گفت رأی دادن از بزرگترین حسنه ها در روزگار ماست.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نامزدهای شورای شهر، اذعان داشت: نامزدهای شورای شهر حتما و حتما دقت کنند که سیستم رأی گیری تا اعلان نتیجه در انتخابات ایران بسیار دقیق است. مبادا فردا کسانی که رأی نمی آورند، علم اعتراض بلند کنند که تقلّب شده است.

 

آیت الله عاملی تصریح کرد: اگر واقعا در حال حاضر در این خصوص تردیدی دارند حتما تردید خود را با مسؤولین امر در جریان بگذارند تا با نظارت های قانونی، شبهه آنها دفع گردد. هرگونه ادعای تقلّب، لطمه بزرگی به آبروی کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود خطاب به رسانه ملی اظهار داشت: از صدا و سیما می خواهیم این فضای شاد که به مناسبت انتخابات در رسانه ملی درست کرده، همچنین سرودها و فیلم های مربوط به برنامه های انسجام ملی و توجه به اقوام را حتما ادامه دهد، اینکه این نوع و این روش برنامه ها فقط در ایام انتخابات پخش شود و بعد از انتخابات فراموش گردد، معنای بسیار بدی دارد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات شورای شهر مشارکت حداکثری در انتخابات حضور در انتخابات اخلاق انتخاباتی تبلیغات انتخاباتی داوطلبان انتخاباتی حضور حداکثری درانتخابات نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری انتخابات اردبیل نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه اردبیل آیت الله عاملی انسجام ملی امام حسین رأی دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود

فرزاد جهان بین در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی یک مدل با عنوان باغبانی فرهنگ داریم که در این مدل ایجاد، تثبیت و ارتقاء مؤلفه های کلیدی در شاکله اجتماعی از طریق اقطاب اثر گذار به صورت برنامه ریزی یکپارچه توزیع شده دنبال می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ۹ مؤلفه کلیدی وجود دارد که عقلانیت، اعتماد به نفس ملی، کرامت و امید از جمله این مؤلفه ها هستند، ما در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد هستیم که اگر در شاکله دانشگاه، این مؤلفه ها محقق و تثبیت شوند و ارتقاء پیدا کنند بسیاری از فضائل ایجاد می شوند و زمینه برای بسیاری از رذائل از بین می رود.

جهان بین با تاکید بر اینکه مؤلفه های کلیدی باید از طریق اقطابی که بیشترین تاثیر را در فرهنگ دارند دنبال شود، گفت: اقطابی همچون مدیریت، اساتید، خانواده، رسانه، محیط، صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی و نیز نهادهای دانشجویی بیشترین اثر را روی دانشجو دارند و برای تحقق مؤلفه ها به ما کمک بسیاری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مدل ما در دانشگاه آزاد اسلامی به همین صورت است و هیچ فعالیتی خارج از این مدل را انجام نمی دهیم، اما اینکه در واحدهای مختلف چگونه اجرا می شود متغیر است، اینکه ما چگونه بخواهیم امید را در سیستان و بلوچستان افزایش بدهیم و یا اینکه امید را در تبریز افزایش بدهیم در عین اشتراکات ،تفاوت هایی دارد و زیست بوم و مسائل منطقه ای در این زمینه تاثیر گذارند.

جهان بین ادامه داد: فعالیت هایی که ما در سال ۱۴۰۲ انجام دادیم کاملا متمرکز بر این مؤلفه ها و اقطاب اثرگذار بود، چون اقطاب بیشترین و گسترده ترین تاثیر را دارند، ما در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه مان را هدایت، نظارت و حمایت می دانیم و همه فعالیت های ما با این هدف انجام می شود که بتوانیم شرایط را برای تقویت کنش اقطاب اثر گذار فراهم و موانع را رفع کنیم که مولفه های کلیدی از طریق آنها در دانشگاه، تحقق، تثبیت و ارتقا پیدا کند.

وی افزود: در میان این اقطاب اثرگذار که همه آن ها برای ما مهم است، اساتید مهم تر از همه هستند و الان مهم ترین پروژه ما که در حال پیگیری است، اساتید همیار فرهنگ است. به این دلیل که عمده فرهنگ دانشگاه در کلاس درس شکل می گیرد، اساتید همیار فرهنگ طیفی از اساتید مختلف هستند که از درون کار آموزشی اثر گذاری فرهنگی را پیگیری می کنند.

جهان بین ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی کمیته های تعامل دانشگاه و خانواده راه اندازی شد و با جدیت این کمیته ها پیگیری و دنبال می شوند. همچنین طرح هر دانشجو یک تخصص، یک مهارت را در چارچوب توجه به قطب اثرگذار صنایع خلاق، اجرا کرده ایم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون سه بار کارنامه فرهنگی صادر شده و فعالیت های فرهنگی واحدها با توجه به مدلی که گفته شد به طور دقیق ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: سامانه بافر (باغبانی فرهنگ) راه اندازی شد که همه سامانه های معاونت تعطیل و در این سامانه، هویت جدید یافتند، این سامانه بستری تعاملی بین دانشگاه و دانشجو فراهم می کند و از طریق هوش مصنوعی، داده های به دست آمده تحلیل خواهد شد.

جهان بین در پایان گفت: پروژه مهم سیمای زندگی برای سنجش ابعاد هفت گانه زیست دانشجویی در هفت خوشه، در حال نهایی شدن است و تصویری دقیق از فضای حاکم بر زیست دانشجویی به ما خواهد داد، اینکه چه کرده ایم و چه باید بکنیم را می توانیم بفهمیم.

کد خبر 6090169

دیگر خبرها

  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است