Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-26@16:14:29 GMT

گزیده‌های نفتی هفته

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۴۳۹۲

گزیده‌های نفتی هفته

بهره‌برداری رسمی از پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، بهره‌برداری از پروژه GTPP اسلام‌آباد غرب در سال ۱۴۰۳، تصویب ۲ پروژه نفت خزر در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران و افزایش قیمت نفت را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

پارکی برای نوآوری:  پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت این هفته به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیژن زنگنه، وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از این پارک عنوان کرد: استارت‌آپ‌ها آینده ایران هستند و برای توسعه آن دریغ نمی‌کنم. علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: راه‌اندازی پارک نوآوری و فناوری نشان می‌دهد ظرفیت‌های بزرگی در صنعت نفت کشور در حال شکل‌گیری است و ضرورت دارد گروه بزرگی از فناوران و دانش‌بنیان‌ها جذب صنعت نفت شوند. سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری عنوان کرد: پارک باید زمینه تولید محصول را فراهم کند و بعد به بازار متصل شود. آیدین ختلان، سرپرست پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت هم تأکید کرد: پارک می‌خواهد بن‌بست‌های صنعت نفت را شناسایی و با صدای بلند به جوانان ایرانی عرضه و نقاط کوری را که منجر به ایجاد انحصار برای برخی از کارفرمایان و واردکنندگان شده است برطرف کند. جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: هم‌اکنون در این شهرک علمی و تحقیقاتی، ۲۱ شرکت در فهرست سازندگان صنعت نفت و ۳۵ شرکت فعال در این بخش فعالیت دارند. در حاشیه این آیین پنج موافقت‌نامه همکاری میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با وزارت علوم، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه‌های صنعتی شیراز، علم و صنعت و صنعتی امیرکبیر امضا شد.

اسلام‌آباد غرب و طرح GTPP: «بهره‌برداری از پروژه GTPP اسلام‌آباد غرب در سال ۱۴۰۳» این خبری است که بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی این هفته اعلام و عنوان کرد: این نخستین پروژه‌ای است که پس از خصوصی‌سازی‌ها از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال توسعه است. همسو با این موضوع، حسن عباس‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم عنوان کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرمالین، پلی‌استال و متیل آمین در پایین‌دست GTPP اسلام‌آباد غرب هم‌زمان با عملیات ساخت این پروژه دانش‌بنیان آغاز می‌شود. او این را هم گفت که در سال‌های گذشته طرح‌های GTP و GTPP در کشور تعریف شده بود که به‌دلیل نبود دانش فنی به مرحله اجرا نرسید، اما اکنون با دانش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی طرح GTPP اسلام‌آباد غرب اجرایی می‌شود و می‌توان تکمیل زنجیره ارزش آن را نیز محقق کرد.

سایر اخبار: تصویب ۲ پروژه نفت خزر در هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران، تأکید آژانس بین‌المللی انرژی بر افزایش تولید اوپک پلاس، هشدار کارشناسان برجسته نفت درباره نفت ۱۰۰ دلاری، وارد شدن قیمت نفت به کانال ۷۵ دلار در هفته جاری و سپس عقب‌نشینی آن و پرونده کرسنت زنده است؛ وگرنه حرف برای گفتن زیاد داریم از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: گزیده های نفتی هفته پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز طرح GTPP اسلام آباد غرب قیمت نفت نفت خزر پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت GTPP اسلام آباد غرب بهره برداری شرکت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان گفت: بحث تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و مجموعه‌های دانش‌بنیان وظیفه و رسالت توسعه صندوق‌های پژوهش کشور و در رأس آن‌ها صندوق نوآوری است.

بهزاد قاسمی شامگاه روز گذشته (چهارسنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جمع فعالان بخش آی‌تی استان زنجان که در محل جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع صندوق نوآوری استان زنجان در سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری و مراکز رشد ۲۷۰ میلیارد تومان خدمات مالی ارائه داده است که حدود ۱۰۰ میلیارد تسهیلات مستقیم بوده است. 

وی تصریح کرد: از این ۱۰۰ میلیارد ۳۳ درصد سهم شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی بود که امسال امیدواریم با همکاری ما بین صندوق و نظام صفی یارانه‌ای این عدد را قابل توجه کنیم.

او با اشاره به برنامه‌ها این حوزه، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال۲۷۰ میلیارد را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم. سه منبع داریم که بتوانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان یا عضو پارک، خدمات مالی ارائه کنیم که صندوق نوآوری و شکوفایی در راس آن‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود