Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: فارس دیار شیرزنان و دلیرمردانی از جنس عاطفه و شعر و شعور است، استانی به بلندای تاریخ پر افتخار ادیبان معاصر، این استان مهد فضلا و ادبا و شاعرانی است که دل در گروی عشق به میهن داشته و دارند.

در شیراز سومین حرم اهل بیت علیه السلام، امروز مردم با حضور پر شورشان از نخستین ساعات رأی گیری در صف‌های طویل رأی برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جای جای نقاط این استان از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب همه و همه یکدل و یکصدا صدا با اتحاد و همدلی نغمه وطن را می‌سرایند. در این استان پهناور زنان و مردان ترک زبان، عرب زبان، برادران و خواهران اهل تسنن، لر زبانان غیور دیار ممسنی همه آمده‌اند تا برای ایرانی سربلند زنجیره اتحاد و همدلی تشکیل دهند.

امروز انگشت فارسی‌ها به جوهر سرنوشت خود آغشته شد و فریاد وطن پرستی را سر دادند تا بدخواهان این نظام مقدس بدانند تا این مردم با هم هستند و نقشه‌های آنان نقش بر آب است.

امسال در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در انتخابات ۱۴۰۰ در استان فارس از مجموع جمعیت حدود پنج میلیون نفری این استان، سه میلیون و ۵۸۴ هزار و ۷۴۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات و رأی دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۹۵ نفر مربوط به شهرستان شیراز است.

در این انتخابات سرنوشت ساز امروز ۸۰ هزار و ۴۳ رأی اولی در سطح استان فارس به پای صندوقهای رأی می آیند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۸۶۰ نفر از آنها مربوط به شهرستان شیراز است.

شیراز

در ششمین دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا سه هزار و ۲۶۸ نفر برای انتخابات شوراهای شهر و ۱۴ هزار و ۴۵۸ نفر نیز برای انتخابات شوراهای روستا ثبت نام کرده‌اند. در بررسی صلاحیت‌ها، صلاحیت یک هزار و ۸۱۴ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در ۱۱۰ شهر استان فارس تأیید شده است.

برای این دوره از انتخابات در استان فارس هشت هزار و ۴۰۵ صندوق اخذ پیش بینی شده است. از این تعداد سه هزار و ۸۴۱ صندوق مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و چهار هزار و ۵۶۴ صندوق مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

حضور پرشور مردم آباده در انتخابات

مردم آباده در شمال فارس از ساعات اولیه شروع رأی گیری با حضور خوب خود تجدید میثاق دوباره با آرمانهای شهدا و انقلاب کردند.

فرماندار آباده با بیان اینکه بیش از ۷۵ هزارنفر واجدشرایط رأی دادن در این شهرستان هستند، اظهار کرد: با ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی و نیز برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند، نمایشی باشکوه از حضور، اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مشارکت سیاسی و رقابت‌های انتخاباتی رقم خواهد خورد.

زین العابدین نیک مرام عنوان کرد: از مجموع هزار واجد شرایط رأی در آباده نزدیک به ۲ هزار نفر از این آمار را رأی اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

آباده

رئیس ستاد انتخابات آباده از تعیین ۸۵ شعبه اخذ رأی در انتخابات امروز در شهرستان خبر داد و اظهارداشت: از این تعداد ۶۲ شعبه ثابت شهری، ۷ شعبه ثابت روستایی، ۲ سیار شهری و ۱۴ سیار روستایی هستند.

این مقام مسئول بابیان این مطلب که در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط کرونائی برای شعبه‌های اخذ رأی تصمیماتی اتخاذشده افزود: برای شهر آباده و بخش مرکزی ۶۱ شعبه و بخش «بهمن و صغاد» ۲۴ شعبه تعیین شده است که نسبت به سال گذشته تعداد شعب ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حضور پرشور مردم داراب در انتخابات / تمامی شعب‌ها مملو از جمعیت

از نخستین ساعات شروع انتخابات در کشور، تمام شعب اخذ رأی در داراب شلوغ و مردم با شوق در صفوف رأی حاضر شده‌اند. مردم همیشه در صحنه داراب امروز نیز همچون سنوات گذشته با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت می‌کنند.

فرماندار ویژه داراب در گفتگو با مهر اظهار کرد: شور شوق مردم برای حضور در صحنه سیاسی و سرنوشت ساز انتخابات در این شهرستان وصف ناشدنی است.

داراب

اصغر فرودی افزود: مردم داراب از نخستین ساعات رأی گیری با حضور پر شور خود بار دیگر ثابت کرده‌اند که همواره بر سر عهد و پیمان خود با نظام و انقلاب هستند.

رئیس ستاد انتخابات داراب بیان کرد: شور و اشتیاق رأی اولی‌های دارابی برای خلق حماسه حضور در اولین تجربه سیاسی در تعیین سرنوشت خود بسیار چشمگیر است.

او ادامه داد: در داراب ۱۵۰ هزار نفر واجد الشرایط رأی دادن هستند که از این تعداد، ۶ هزار نفر رأی اولی، امسال برای سرنوشت خود تعیین تکلیف سیاسی می‌کنند.

تجلی حضور مردم کوار در ساعات ابتدایی رأی گیری

مردم همیشه در صحنه کوار هم بار دیگر با مشارکت خود از ساعات ابتدایی رأی گیری برای تعیین سرنوشت خود به میدان آمده‌اند.

همزمان با سراسر کشور با دستور وزیر کشور، رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در کوار آغاز شده است. مردم کوار از دقایق آغازین رأی گیری با شور و شوق در محل شعب اخذ رأی حضور یافته‌اند که در این میان حضور جوانان و رأی اولی‌ها حال و هوا و شور نشاط خاصی بخشیده بود.

کوار

حجت الاسلام گشول امام جمعه شهرستان کوار که رأی خود را در شعبه دانشگاه علمی کاربردی این شهرستان به صندوق انداخت در سخنانی به دایر بودن ۵۶ شعبه اخذ رأی در این شهرستان اشاره و حضور حماسی مردم در این انتخابات را پرشور و بسیار خوب توصیف کرد.

حضور پرشور رأی اولی‌ها در اقلید / مردم آمده‌اند

در شهرستان اقلید نیز حماسه حضور مردم در انتخابات مثال زدنیست، در این میان شور و شوق و هیجان رأی اولی‌ها دیدنی است.

فرماندار اقلید اعلام کرده که ۱۱۷ شعبه اخذ رأی امروز در این شهرستان کار رأی گیری از مردم را انجام خواهند داد.

اقلید

خلیل بزرگی اظهار کرد: ۳۴ شعبه اخذ رأی در شهر اقلید، ۲۹ شعبه در بخش مرکزی، ۲۵ شعبه در بخش حسن آباد و ۲۹ شعبه در بخش سده این شهرستان فعال است.

بزرگی با بیان اینکه در هر شعبه اخذ رأی حدود ۲۰ نفر عوامل اجرایی، نظارتی، ناظر بهداشتی و....حضور دارند، بیان کرد: حدود ۳ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در این شهرستان هستند تا شرایط خوب و راحتی برای حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی فراهم شود.

حماسه ۱۵۸ هزار واجد شرایط فسایی در انتخابات امروز

در شهرستان فسا نیز ۱۵۸ هزار نفر واجد الشرایط رأی دادن هستند تا امروز برای تعیین سرنوشت خود اقدام کنند. از این تعداد ۳۲۰۰ رأی اولی هستند که با شوق برای مشارکت در این رویداد سیاسی سر از پا نمی‌شناسند.

به گفته فرماندار ویژه فسا پنج هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی انتخابات در ۲۰۰ شعبه با تعداد ۴۰۰ صندوق اخذ رأی در شهرستان فسا وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

فسا

علیرضا فیروزی با اشاره به ۳۵۴ کرسی شورایی برای ۶ شهر این شهرستان (فسا، نوبندگان، ششده، میان شهر، قره بلاغ و زاهد شهر) در این شهرستان اظهار کرد: ۱۹۲ شعبه اخذ رأی تدارک دیده شده که از این تعداد ۳۰ شعبه سیار و ۱۶۲ شعبه ثابت کار جمع آوری آرا مردم را به عهده دارند.

نی ریز خوش درخشید

فرماندار نی ریز هم در گفتگو با مهر ضمن تقدیر از حماسه حضور مردم این شهرستان در انتخابات امروز گفت: مشارکت مردم در انتخابات را آب سردی بر توطئه دشمنان کشور عنوان کرد.

مراد هدایت از حضور مردم نی ریز پای صندوق‌های رأی در ساعات اولیه ابراز خرسندی کرد و گفت: این مشارکت در ساعات بعدی نیز بیشتر خواهد بود.

نی ریز

رئیس ستاد انتخابات نی ریز افزود: مردم با شرکت در انتخابات توطئه دشمنان را ناکام گذاشتند.

فرماندار نی ریز از نقش رسانه‌ها در پوشش دادن انتخابات تشکر و قدردانی کرد و افزود: تا ساعات پایانی انتخابات از تمامی مردم رأی گیری خواهد شد و با این انتخابات، برگ زرین دیگری در نی ریز که یک شهرستان با رأی صد در صد آری به نظام جمهوری اسلامی داراست را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 5238331

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات شیراز انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه ویروس کرونا عکس استانها سیدابراهیم رئیسی گرگان بوشهر رای گیری انتخابات ایلام انتخابات ریاست جمهوری اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات شوراهای شعبه اخذ رأی شهر و روستا رأی اولی ها استان فارس سرنوشت خود حضور پرشور اخذ رأی حضور مردم پای صندوق شرایط رأی رأی گیری نفر واجد هزار نفر رأی دادن نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند

به گزارش خبرنگار مهر، «غلامحسین رضوانی» نماینده مجلس یازدهم و نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت لیست انتخاباتی شورای ائتلاف (شانا) در دور اول اظهار کرد: خوشبختانه تعداد افرادی که از سرتاسر کشور در دور اول انتخاب شدند به حدی است که مجلس بعدی به موقع تشکیل خواهد شد. من یکی از کاندیدهای ائتلاف شانا و پایداری هستم و به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی پایداری، کاندیدای انتخابات شدم و به دور دوم راه یافتم؛ هر انتخابی که مردم کنند باید مورد تأیید بنده قرار بگیرد.

وی افزود: لیست ۳۰ نفر که مورد اتفاق نظر شانا و پایداری قرار گرفت، در راستای وحدت نیروهای انقلاب شکل گرفت؛ از ابتدا معتقد بودیم برای اینکه وحدت، محتوایی و عمیق باشد و خدای‌ناکرده شکلی نباشد، لازم است که گروه‌های انقلابی و طرفدار نظام جمهوری اسلامی که در مقاطع مختلف گاهی اصولگرا و ارزشی نامیده شدند، باید مراحلی را طی کنند تا به وحدت مورد نظر برسند.

این نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت: حداقل وحدت، این است که یکدیگر را تخریب نکنند و در مرحله دوم، لازم و ضروری است برای اینکه وحدت آرمانی و عقیدتی باشد؛ راجع به معیارها و موازین اتفاق نظر شود و در مرحله بالاتر این است که در مصادیقی به اشتراک برسیم و به لیست سی نفره برسیم.

وی افزود: در همه مراحلی که مذاکراتی صورت گرفت سعی کردیم این چارچوب‌ها و مصادیق مورد نظر ما باشد و به این صورت نباشد که با آرمان‌گرایی افراطی، واقعیت‌ها را نادیده بگیرم. به هر حال این توافق حاصل و این لیست درست شد. ما نهایت سعی را کردیم به خصوص در مواضع سلبی تلاش شد در میان افراد لیست، کسانی نباشند که ضعف‌های عمده داشته باشند و ارزیابی من این است که در زمینه سلبی، توفیقات بزرگی داشتیم.

رضوانی در پاسخ به سوالی به مهم‌ترین موضوعات و اقدامات انجام گرفته در مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: در مجلس یازدهم ما توفیقاتی در زمینه تدوین قوانین مورد نیاز و در زمینه نظارت‌ها و همچنین در زمینه بعضی موارد که قانون داشتیم اما قانون به اندازه کافی مشکل‌گشا و رهگشا نبود، داشتیم.

وی افزود: مشخصاً قانون رفع تحریم‌های ظالمانه که به «قانون راهبردی» معروف شد و مورد تمجید و تأیید رهبر انقلاب قرار گرفت و فرمودند که این قانون، کشور را از تحیر درآورد. چون قبلاً کلی‌گویی‌هایی می‌شد اما وقتی به محتوا نگاه کردیم، تحریم‌ها نه تنها برداشته نشده بود بلکه چند برابر شد.

قانون راهبردی در مجلس یازدهم باعث شد کمتر در «چنبره فریب دشمن» قرار بگیریم

رضوانی تصریح کرد: خوشبختانه یکی از کارهای مهم مجلس یازدهم، تصویب همین قانون رفع تحریم‌های ظالمانه بود. الحمدالله ما ثمراتش را دیدیم اگرچه دشمن دست از دشمنی برنداشت اما حداقل این بود که ما کمتر در چنبره فریب دشمن قرار گرفتیم و به خواست خدا توانستیم این ترفندهای فریبکارانه دشمن را به حاشیه برانیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: در سایر موارد نیز قوانینی در مجلس یازدهم تصویب شد؛ مانند تسهیل مجوزهای کسب و کار، مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر اتومبیل‌های لوکس و مالیات بر عایدی سرمایه از دیگر اقدامات مثبت بود.

رضوانی با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های مجلس دوازدهم اظهار کرد: معتقدم در مجلس آینده مهم‌ترین کار ما این است که به نظارت بر اجرای قوانین بپردازیم و با نظارت درست، مانع از تخطی از قوانین شویم و به موقع با ابزار نظارتی وارد شویم و مقرر کنیم آنگونه که گفته شده است، مجریان در راستای اجرای قوانین عمل کنند.

وی افزود: البته در این راستا باید توجه داشته باشیم که در مواردی به خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی که چند دهه مورد تاکید رهبر انقلاب است، مجلس آینده باید نقش ویژه ایفا کند؛ به گونه‌ای نباشد کسانی که مفسد اقتصادی یا مفسد سیاسی و مفسد عقیدتی و فرهنگی هستند، بتوانند به ارکان بالای نظام دستیابی داشته باشند.

رضوانی افزود: اگر هم کسانی قبلاً به این مسؤولیت‌ها راه یافته‌اند با نظارت درست، قانونی و با پافشاری بر موازین قانونی باید از مصادر امور برکنار شوند و جای آن‌ها، افراد صالح عهده‌دار مسؤولیت شوند. افرادی که دغدغه معیشت مردم را ندارند و بخواهند با انگ‌زدن به طرفداران معیشت مردم، آن‌ها را از صحنه خدمتگزاری برانند، نباید عهده‌دار مسؤولیت شوند.

همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند

وی با اشاره به وضعیت آرایش سیاسی مجلس دوازدهم، گفت: مردم بسیار تعیین‌کننده هستند اما بعضی به دنبال این هستند که القا کنند مردم نقش ندارند و نقش مردم نادیده گرفته می‌شود؛ اگرچه در مجلس یازدهم همه طیف‌های سیاسی حضور داشتند اما بعضی از این طیف‌های سیاسی می‌گویند همیشه ما باید اکثریت را داشته باشیم و اگر نداشته باشند، وانمود می‌کنند که اصلاً حضور ندارند.

رضوانی اضافه کرد: خوشبختانه در همه مجالسی که ما داشتیم از جمله در همین مجلس یازدهم، همه سلایق سیاسی در آن حضور داشتند. بنابراین فضای مجلس دوازدهم از نظر اینکه کسانی در آن مدعی نخواهند شد که ما حضور نداریم، یک مقدار نسبت به مجلس فعلی، بهتر خواهد شد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم گفت: همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند و ما طبیعتاً انتظار داریم که گفت‌وگوهای درون مجلس، قوی‌تر و محکم‌تر و سازنده‌تر باشد و ان‌شاء الله از میان این گفت‌وگوها آنچه که برای مردم خیر و صلاح است، فراهم شود.

رضوانی در پاسخ به دیگر سوال مهر مبنی بر اینکه شما در مجلس دوازدهم، در کدام کمیسیون حضور خواهید داشت گفت: یا در کمیسیون برنامه و بودجه خواهم بود یا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در پایان درباره به پویش رسانه‌ای با مهر انتخاب کنید، گفت: من معتقدم رسانه‌های خوبی که تعهد حرفه‌ای و انقلابی دارند و خجالت نمی‌کشند که بخواهند مثل همه جای دنیا از نظام مستقر در کشور دفاع کنند، بسیار داریم؛ آن مقداری که من با خبرگزاری مهر آشنا هستم، الحمدالله به صورت حرفه‌ای و متعهدانه با مسائل برخورد می‌کند و امیدوارم توفیقات شما به لحاظ حرفه‌ای، تعهد و نقش‌آفرینی بیشتر، روزافزون شود.

کد خبر 6087841 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • رقابت ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران
  • درخشش تسنیم در جشنواره رسانه‌ای لرستان/ ۳ خبرنگار برتر شدند
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است