Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:21:26 GMT

تخلفات در شعب اخذ رای گیلان با دقت رصد می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۵۳۷۶

تخلفات در شعب اخذ رای گیلان با دقت رصد می شود

علی بهرامیان عصر جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان گیلان اظهار داشت: تخلفاتی از جمله خرید و فروش آرا از برخی شعب استان گیلان گزارش شده که با ورود به موقع بازرسان شعبه و بازرسان آنلاین مشکل برطرف شد.

وی با بیان اینکه اکنون مشکل خاصی در شعب اخذ رای وجود ندارد، اضافه کرد: بازرسان در شعب اخذ رای نظارت جدی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به ازای هر شعبه اخذ رای یک بازرس فعال است، خاطر نشان کرد: اعضای هیات بازرسی در شهرستان ها، یک نفر رئیس، دبیر و عضو اصلی، سه نفر به عنوان اعضای دبیرخانه هیات شهرستان یک نفر به عنوان بازرس پای صندوق است.

دبیر هیات بازرسی و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به فعالیت ۲۹ بازرس ویژه در این استان اضافه کرد: به تعداد هر ۱۱۰ صندوق یک بازرس ویژه فعال است ضمن اینکه، چهار بازرس ویژه از سوی وزارت کشور برای گیلان در نظر گرفته شده که فعالیت دارند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از  تعداد ۹۹۳ هزار و ۳۲۲ نفر مرد و ۹۹۵ هزار و ۲۱۲ نفر زن هستند.

برای ۵۳ شهر استان یک هزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی باهم به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۶۴ نفر بانوان و یکهزار و ۲۳۴ نفر از آقایان هستند.

همچنین در این دوره از انتخابات، ۱۳ هزار و ۲۳۱ نفر داوطلب نیز برای کسب ۶ هزار و ۶۹۴ کرسی شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۱۷۲ روستا با هم رقابت می کنند.

سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رای اعم از شعبه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹سیار هستند.

همچنین ۱۶ نفر داوطلب برای میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در آستانه اشرفیه حضور دارند که ۱۴ نفر از آنها آقایان و دو نفر بانوان هستند. شهرستان آستانه اشرفیه یک کرسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.
 فقط در شهر رشت، انتخابات الکترونیکی برگزار می شود.

برای برگزاری این دوره از انتخابات در مجموع اعم از عوامل اجرایی انتخابات و محافظت از صندوق ها، عوامل نظارت، بازرسی ستاد در فرمانداری ها و بخشداری ها بیش از ۶۰ هزار نفر همکاری می کنند.

در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۶۵۵ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۶۶ نفر رأی اولی بودند.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای ۱۷ شهرستان با ۵۳ شهر است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان انتخابات ۱۴۰۰ رشت گیلان اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌فرماندار قائم شهر در نشست آموزشی نمایندگان فرماندار، ناظران و کاربران مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی این حوزه انتخابیه گفت: حوزه انتخابیه قائم شهرجزو هشت حوزه انتخابیه کشور است که مرحله دوم انتخابات مجلس آن به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

مولایی افزود: دوره‌های آموزشی کاربران و متعاقبا رای دهندگان در محلات مختلف از برنامه‌های توجیهی این دوره برای آشنایی و شناخت بیشتر مردم با انتخابات الکترونیکی است که توسط اساتید و کارشناسان انجام می‌شود.

مدیرکل فن آوری استانداری مازندران هم تسهیل در أخذ رأی و عدم دخالت دیگران در رأی دادن افراد به خاطر نمایش تصویر نامزد‌های مورد نظر و سهولت در امر انتخابات و شمارس و جمع بندی آرای اخذ شده در چند دقیقه و درکوتاهترین زمان با دقت بالا را از ویژگی‌ها و تفاوت‌های مهم انتخابات الکترونیکی نسبت به انتخابات غیر الکترونیک برشمرد.

شهابیان افزود: در مرحله دوم انتخابات، واجدان شرایط رای این حوزه انتخابیه که در دوره نخست انتخابات رای دادند و نیز افرادی که در دوره قبل موفق به شرکت در انتخابات نشدند، می‌توانند در انتخابات ۲۱ اردیبهشت شرکت کنند و به کاندیدا‌های مورد نظر خود رأی دهند.

در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۴۱۸شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که با تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز الکترونیکی در انتخابات ۲۱ اردیبهشت با آرای الکترونیکی مردم از بین چهار کاندیدای این حوزه دو نفر با کسب اکثریت آرا به عنوان نمایندگان این حوزه راهی مجلس دوازدهم شورای اسلامی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند