Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد تقی ایرانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور موثر مردم در عرصه انتخابات نشان داد ملت ایران مردمی آگاه، زمان سنج و پایبند به نظام و انقلاب هستند و این بصیرت آنان همه نقشه‌ها و برنامه های دشمن را نقش بر آب کرد.

وی بیان کرد: بررسی‌های میدانی از شعبه‌های رای گیری در استان بوشهر بیانگر ایجاد صف‌های طولانی مردم در پای صندوق‌های رای است و انتظار می‌رود با خنک شدن هوا شاهد حضور پرشورتر مردم و افزایش مشارکت در پای صندوق‌های رای باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانی با بیان اینکه تاکنون کمبود تعرفه‌های رای‌گیری در هیچ یک از مناطق استان بوشهر گزارش نشده‌است اضافه کرد: براساس تدابیر اندیشیده شده به تعداد کافی تعرفه در اختیار شعبه‌های رای گیری قرار داده شده‌است و پشتیبانی لازم از شعبه‌های رای گیری انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  با تاکید براینکه تعرفه به اندازی سهمیه تعیین شده به استان تخصیص داده شده‌است ادامه داد: چنانچه شعبه‌ای با کمبود تعرفه روبرو شود عوامل اجرایی این آمادگی را دارند که قبل از تمام شدن تعرفه مورد نیاز در اختیار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها قرار گرفته می‌شود و جای هیچ نگرانی در این زمینه نیست.

ایرانی اضافه کرد: تاکنون آمار خوبی از حضور و مشارکت مردم نسبت به دوره‌های قبل در حوزه‌های مختلف وجود دارد و با توجه به جامعه شناسی که از مردم استان بوشهر وجود دارد انتظار می‌رود در ساعت‌های پایانی روز با موج حضور مردم روبرو شویم.

وی در باره برخی تخلفات گفت: هر چند افراد قانون شکن بسیار کم هستند با این وجود با هرگونه تخلف در شعبه‌های رای گیری برخورد می شود.

ایرانی تاکید کرد: براساس گزارش‌های رسیده از برخی حوزه‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا افرادی هستند که در برخی نقاط  اقدام به توصیه‌هایی می‌کنند که عوامل اجرایی و انتظامی با این افراد برخورد و اجازه سوء استفاده از این فضای آرام و امنی که برای انتخابات در این استان فراهم شده‌است، داده نمی شود.

وی با تاکید براینکه اجازه هرگونه تجمع در مقابل شعب اخذ رای داده نمی‌شود ادامه داد: مردم نیز با برخورد با متخلفان و با بی‌توجهی به آنان از حقوق خود  دفاع و موارد تخلف را به عوامل بازرسی و نماینده فرمانداران گزارش کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: با توجه به برگزاری انتخابات الکترونیکی در شهرستان بوشهر در ساعت‌های اولیه شروع رای گیری دستگاه‌های تشخیص هویت کُند عمل کردند اما با حضور به موقع عوامل این مشکل برطرف شد افزون بر این مجوز لازم به شعبه‌های رای گیری داده شد تا در صورت اینکه سیستم آف‌لاین شد و یا از کار افتاد می‌توانند بدون از دست دادن وقت رای مردم را به صورت دستی بگیرند.

 در این دوره از انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از بوشهری‌ها واجد شرایط لازم برای شرکت در رای‌گیری هستند که ۱۸هزارو ۴۳۸ نفر معادل ۲.۳ درصد از آنها را جوانانی تشکیل می‌دهند که برای نخستین بار امکان شرکت در عرصه انتخابات را پیدا کرده‌اند.

شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته با افزایش ۶ درصدی به ۶۸۰ شعبه ثابت و ۱۹۸ شعبه سیار رسیده‌است تا ضمن پیشگیری از تجمع، فرآیند رای دادن را برای همه مردم بوشهر تسهیل کند.

شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل به  ۹۱۷ شعبه رسیده‌است.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهر بوشهر در ۹۳ شعبه اخذ رای به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

 ۸۶۸ نامزد برای راه‌یافتن به شوراهای اسلامی شهر و ۲ هزار و ۶۱۴ نامزد برای تصدی کرسی‌های شوراهای روستایی استان بوشهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

با هدف ایجاد نظم حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس و ماموران نیروی انتظامی در برگزاری این رویداد مهم همکاری می‌کنند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شعبه های رای گیری استان بوشهر اسلامی شهر اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان علما و روحانیون اهل سنت با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف است از مردم گنبد کاووس خواستند در مرحله دوم انتخابات حضوری پر شور دشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • حضور پاراتکواندو دشتستانی در اردوی تیم ملی
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور