Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@09:23:40 GMT

حضور مردم در صحنه انتخابات زیر چتر آرامش و امنیت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۶۴۲۸

حضور مردم در صحنه انتخابات زیر چتر آرامش و امنیت

به گزارش ایرنا، زنان و مردان استان اردبیل  اعم از پیر و جوان در شعب اخد رای صحنه های بدیعی از حضور حماسی خود را به نمایش گذاشتند.

حضور پیرمرد با بیش از ۹۰ سال سن  سوار بر ویلچر ، جانبازی که به سختی ویلچر خود را به حرکت در می‌آورد، مادری که کودک ۱۰ ماه خود را با خود به پای صندوق رای آورده است تا به گفته‌اش از هم اکنون وفاداری به وطن را تمرین کند،  از جمله صحنه های دل انگیز حضور مردم در انتخابات در اردبیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در انتخابات، تکلیف شرعی و ملی، ادای دین به خون شهیدان، مشارکت در تعیین سرنوشت  و ولایت مداری را  از  دلایل حضور حماسی خود در انتخابات ذکر می کنند.

حسین یاوری ۵۷ ساله در حالی که پرچم ایران را در دست داشت حضور در پای صندوق های رای را یک تکلیف دانست و گفت: برای تعیین سرنوشت مملکت ضروری است حضور فعالانه داشته و رای خود را به صندوق بیندازیم.

وی اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم در این روز با مشارکت بالا صلابت،پایداری و وحوت و یکدلی را به جهانیان نشان دهیم.

قادر پور ایمان جوان ۲۸ ساله هم در این باره به ایرنا گفت: من رای می‌دهم تا کشورم آباد بشود.

وی افزود: امروز روز حساسی است و به فرموده مقام رهبری در پای صندوق های رای حاضر شده و تا به جهانیان بگوییم کشور ما رو به پیشرفت است  و هیچ ابرقدرتی نمی تواند مردم ایران اسلامی را نسبت به نظام و انقلاب دلسرد کند.

به گزارش ایرنا، با نزدیک شدن به غروب حضور مردم در شعب اخذ رای در حال افزایش است و این در حالی است که مسئولان استان از وجود آرامش و امنیت کامل در انتخابات خبر می‌دهند.

 استاندار اردبیل عصر جمعه گفت که روند اخذ رای بدون مشکل در استان اردبیل ادامه دارد.

اکبر بهنامجو افزود: با توجه به وضعیت کرونایی ساعت برگزاری انتخابات یک ساعت به دوره های گذشته زودتر شروع شده و تا ساعت ۲۴ انجام می شود و در صورت ازدحام جمعیت در ساعات پایانی تمدید می شود. 

حجت‌الاسلام عبدالله بیدار رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان اردبیل از  نظارت پنج هزار و ۸۵۰ نفر بر نحوه برگزاری انتخابات در جای جای این استان خبرداد.

وی اظهارکرد: مجموعه هیات نظارت استان با نیروهای آموزش دیده و مجرب ساماندهی شده و چهار ناظر در هر شعبه اخذ رای مستقر شده‌اند.

وی مجموع ناظران فعال در شعبات اخذ رای استان را پنج هزار و ۸۵۰ نفر ذکر کرد و گفت: لایه‌های نظارتی و هیات‌های نظارتی در  بخش‌ها و شهرستان‌های استان فعال هستند.

بیدار افزود: هیات نظارت استان بازرس‌های ویژه به شهرستان‌های استان اعزام کرده و دستگاه قضایی استان نیز ۱۴ اکیپ‌ قضایی در تمام شهرستان‌های استان فعال کرده که به هر موردی که گزارش می‌شود سریع و بصورت میدانی رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: تا این لحظه مشکل خاصی در زمینه انتخابات ریاست جمهوری در استان گزارش نشده و چند مورد جزیی در انتخابات شوراها گزارش و رسیدگی شده است.

بهروز ندایی رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل نیز  گفت: مردم در فرصت باقی مانده با حضور در پای صندوق های رای در انتخابات شرکت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری واجدان شرایط در پای صندوق‌های رای بیان کرد: تعداد تعرفه‌های مورد نیاز برای شعب استان اردبیل تامین شده است و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: یک‌هزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر است که یک‌هزار و ۳۳۱ شعبه ثابت و ۳۴۶ شعبه سیار را شامل می‌شود.

اخذ آراء سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت صبح امروز همزمان با سایر نقاط کشور در استان اردبیل آغاز شده است.

استان اردبیل با ۳۱ شهر و ۱۲ شهرستان یک میلیون و هزار و ۴۷۰ نفر واجد شرایط رای دادن دارد که از این تعداد افزون بر ۲۳ هزار نفر رای اولی هستند.

هزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در ۱۲ شهرستان و ۳۱ بخش و روستا در استان اردبیل مشغول اخذ رای شهروندان استان اردبیل هستند ، ۵۹۶ شعبه از این تعداد در شهرها ، ۹ مورد سیار در شهرها، ۷۳۵ شعبه ثابت در روستاها و ۳۳۷ شعبه سیار در روستاها مستقر هستند.

در شهرهای استان اردبیل ۷۷۳  نفر برای ۲۶۷ کرسی و در روستاها هم پنج هزار و ۵۲۱ نفر برای پنج هزار و ۴۰۷ کرسی اصلی و علی‌البدل با هم رقابت می‌کنند.

گزارش :یعقوب شاددل

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی اردبیل انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی اردبیل انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی پای صندوق های رای استان اردبیل حضور مردم پنج هزار اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: ۲۳۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه آماده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مهدی دهرویه ظهر امروز در جلسه انتخابات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به آمادگی شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  در 23 شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه گنبدکاووس برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این مرحله 101 شعبه اخذ رای در حوزه شهری و 129 شعبه روستایی تدارک دیده شده که 203 شعبه در شهرگنبدکاووس  و بخش مرکزی و 27 شعبه نیز برای اخذ آرای مردم  بخش داشلی برون آماده شده است

فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس تاکید کرد از 23 شعبه اخذ رای  شهرستان گنبدکاووس 168 شعبه  ثابت و 62 شعبه  اخذ رای سیار است .

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان هم در این جلسه گفت:  700 ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند ‌و این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در 230 شعبه برگزار می‌شود.

سیدعلی مهاجر گفت: نامزدهای حوزه انتخابیه گنبدکاووس از بامداد پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تبلیغات خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد که این تبلیغات تا 8 صبح پنجشنبه 20 اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: افرادی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور نخست در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند و رأی‌دهنده  با ارائه هریک از مدارک هویتی پنج‌گانه (کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت)، احراز می‌شود و می‌تواند رای دهد.

در مرحله نخست دوازدهم دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تکلیف 6حوزه  از هفت حوزه انتخابی گلستان مشخص شد ولی سرنوشت انتخابات در گنبد کاووس به مرحله دوم کشید که در مرحله نخست انتخابات، طیار 21 هزار و 861 رای و آق ارکاکلی 20 هزار و 559 رای کسب کردند.

 مرحله دوم انتخابات دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی در استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس 21اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس