Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@04:19:00 GMT

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، انقلابی و ملی است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۲۷۶۰

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، انقلابی و ملی است

حجت الاسلام رحیمی به مسئله مهم انتخابات و انتخاب قوی اشاره کرد و گفت: این انتخابات دارای دو رکن اصلی شرکت حداکثری ( کمیت حضور)، انتخاب قوی، کیفیت حضور است که باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر ریشه مشکلات موجود را فاصله گرفتن از دین دانست و اظهار کرد: باید متوجه بود که اگر در خانواده‌ها اختلاف است ریشه‌اش عمل نکردن به دین است، اگر بازار ما بازار اسلامی نیست، علتش آن است که بازاری ما با فقه اسلام و تجارت اسلامی فاصله گرفته است اگر امروزه می‌بینیم بعضی از مسؤولین مردم را اذیت می‌کنند و کار مردم را راه نمی‌اندازند چون نمی‌دانند حل مشکلات مردم چقدر ارزش دارد و در فرهنگ دین بالاترین عبادت شمرده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه ابهر به مسئله مهم انتخابات و انتخاب قوی اشاره و تصریح کرد:  این انتخابات دارای دو رکن اصلی شرکت حداکثری ( کمیت حضور)، است چرا که هر چه تعداد مشارکت کنندگان بالا برود حتی اگر دلبسته اسلام و انقلاب و رهبری نباشند و فقط به ایران علاقه داشته باشند، لازم است در انتخابات شرکت کنند و انتخابات وظیفه شرعی، انقلابی و ملی است.

 

وی افزود: هرکس به یک عنصر از عناصر سه گانه هم اعتقاد داشته باشد باید پای صندوق رای بیاید، ضمن این که رای دادن احقاق حق مدنی فرد و جامعه نیز هست و انتخابات مانند حصاری است که دور کشور کشیده می‌‏شود و هر چقدر این حضور بیشتر باشد، حصار مصونیت‌‏بخش و امنیت سخت و نرم مستحکم‌‏تر خواهد شد.

 

رحیمی انتخاب درست ( کیفیت حضور) را بعد از انتخابات پرحضور، رکن دوم در انتخابات اعلام کرد و افزود: با انتخاب افراد مومن، شجاع، کارآمد، وظیفه شناس، پُرانگیزه، وفادار به مردم، وفادار به انقلاب، چشم و دل سیر، مستحکم در برابر دشمن، خوش سابقه در مقاومت در برابر استکبار، تحقق پیدا می‌‏کند.

 

امام جمعه ابهر ادامه داد: باید مراقب باشیم؛ وفاداری با انقلاب و مردم و سابقه انفعال در برابر دشمن نداشتن بسیار مهم است و چه بسیار کسانی که در دوره‌های گذشته بودند اما اکنون نوکر و کلفت آمریکا هستند، زیرا آن روحیه استقامت در برابر خصم و دلبستگی به آرمانهای انقلابی را نداشته و در برابر چرب و شیرین دنیا، محکم نبودند.

 

وی ادامه داد: دشمن با ناکامی در بی رونق کردن انتخابات، در فاز دوم تمام توان خود را مصروف ایجاد اختلال در بهره‌برداری پس از آن می‌کند؛ همانگونه که در انتخابات ۸۸ موفق به این کار شد و لذا برای ناکامی دشمن باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل شود.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه ابهر خطبه های نماز جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

استاندار لرستان از برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات لرستان، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات، اضافه کرد: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده‌ است.

مشارکت 47درصدی مردم لرستان در انتخابات + جزئیات

استاندار لرستان عنوان کرد: فرآیند آموزشی برگزاری انتخابات الکترونیکی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز این استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های لازم برای انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات در صداوسیمای لرستان تدارک‌ دیده شده‌ است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پرشور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • سردار رادان: چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود
  • سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند
  • رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است