Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا هاشمی امروز در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری مشهد اظهار کرد: امروز ۲۸ خرداد شاهد برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شورای شهر و روستا در حوزه شهرستان مشهد هستیم.

فرماندار مشهد تصریح کرد: یک هزار و ۸۹۲ شعبه اخذ رأی با نزدیک به ۴۵ هزار نفر نیروی انسانی دخیل در برگزاری انتخابات هستند، که از این تعداد یک هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی در حوزه شهر مشهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امیدواریم چیزی که رضای خداوند و خواست مردم است اتفاق بیفتد، ادامه داد: در شهر مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور برای اولین بار همچون دیگر شهرستان‌‌های کلان شهر کشور، انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود و نزدیک به ۷۰۰ نفر برای ۱۵ کرسی رقابت می‌کنند.

هاشمی در خصوص شمارش آرا و اعلام نتایج نیز عنوان کرد: در بحث شمارش آرا امسال با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا یک ساعت انتخابات را زودتر آغاز کردیم، در سال‌های گذشته رأی‌گیری در ساعت ۸ صبح شروع می‌شد ولی امسال از ساعت ۷ رأی‌گیری آغاز و تا ۱۲ بامداد ادامه دارد و بعد از این زمان براساس نیاز استان و شهرستان‌ها و ابلاغ استانداران به وزارت کشور و بنا به نظر وزیر کشور احتمال دارد ۲ ساعت بعد از ساعت ۱۲ نیز تمدید شود.

فرماندار مشهد با بیان اینکه از مردم به‌خاطر اختلالی که صبح به‌وجود آمد عذرخواهی می‌کنم اما خوشبختانه برطرف شد و مردم مراجعه کردند، ادامه داد: با توجه به مصوبه هیأت اجرایی و مصوبه ابلاغی وزارت کشور، تعرفه‌های کاغذی شورای شهر را پیش‌بینی کرده بودیم تا همراه با صندوق و بسته‌های مورد نیاز شب گذشته در کنار تعرفه‌های ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا ارسال کنیم و ابلاغ کردیم که اگر تعداد کارت‌ها کفایت نکرد و رأی‌گیری زمانبر شد، از تعرفه آفلاین استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته به‌دنبال افزایش تعرفه‌های الکترونیک نیز بوده‌ایم که در حال حاضر ۲ هزار تعرفه الکترونیک افزوده شده اما در صورت نیاز رأی‌گیری دستی انجام می‌شود.

هاشمی ادامه داد: ما مکلف هستیم رأی مردم را به هر طریقی که شده اخذ کنیم، چرا که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید مشارکت حداکثری داشته باشیم و امروز روز سرنوشت کشور است.

فرماندار مشهد عنوان کرد: با توجه به آمار رسمی و غیررسمی که منتشر می‌شود، شاهد مشارکت خوبی از سوی مردم بوده‌ایم، پیش‌بینی می‌شود این مشارکت افزایش یابد و این روز در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یادگار ثبت خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: درست است مشکلات داریم و نگرانی‌های به حقی وجود دارد که ما خدمتگزاران باید از مردم عذرخواهی کنیم اما صاحبان اصلی انقلاب مردم هستند و به عشق امام و سردار سلیمانی به میدان آمده‌اند، تا با حضور حداکثری خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و شبکه‌های خارجی که مردم را ترغیب می‌کردند در انتخابات شرکت نکنند، بزنند.

هاشمی تصریح کرد: اولویت رأی‌گیری و شمارش آرا این گونه است که ابتدا رأی ریاست جمهوری، بعد از آن رأی خبرگان رهبری و در نهایت شورای شهر شمارش می‌شود، پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر و نزدیک نماز مغرب و عشاء و در ساعات پایانی رأی‌گیری، شاهد استقبال مردم باشیم.

فرماندار مشهد افزود: شمارش آرای ریاست جمهوری باید کشوری اعلام شود، در حوزه خبرگان رهبری که استانی است فرمانداری مشهد مرکز حوزه انتخابی است که ما باید اعلام کنیم، سعی می‌کنیم در اولین فرصت نتیجه رأی شوراهای شهر و روستا را اعلام کنیم.

وی تأکید کرد: اگر کسانی هستند که صبح به دلیل مشکلات به‌وجود آمده نتوانستند رأی دهند تا پایان ساعت رأی‌گیری در خدمتشان خواهیم بود.

هاشمی بیان کرد: در حوزه حرم سال ۹۶ تعداد ۸ شعبه اخذ رأی داشتیم اما امسال ۱۲ شعبه ثابت و ۶ شعبه سیار مستقر کردیم، چرا که ایام دهه کرامت است و به دلیل شلوغی، استقبال مردم بیشتر شده است به همین دلیل تعداد شعب افزایش یافت و همزمان با رأی الکترونیک رأی‌گیری کاغذی نیز انجام می‌شود.

فرماندار مشهد در خصوص رأی‌فروشی در این شهرستان اظهار کرد: چنین گزارشی در مشهد نداشته‌ایم، بیشتر گلایه‌مندی درباره زیرساخت‌ها گزارش شده که باید تعداد کارت‌ها افزایش می‌یافت، البته فقط مربوط به مشهد نیست و در بسیاری از استان‌ها به وجود آمد. 

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۶

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار مشهد محمدرضا هاشمی رأی فروشی فرماندار مشهد ریاست جمهوری شورای شهر رأی گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام محی الدینی گفت: رفت و آمد در پست‌ها و جایگاه‌های مختلف طبیعی هست ولی سعی کنیم در این مدت کوتاه رضایت خدا را در نظر بگیریم، اگر نیت ما ترفیع جایگاه و رسیدن به پست‌های بالاتر باشد و خدمت به مردم را فراموش کنیم جز خسران چیزی در بر ندارد.    رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز گفت: دوست نداشتیم در پایان سال و در برهه حساس عید نوروز و ماه مبارک رمضان شهر بدون فرماندار شود که اینچنین شد و کار‌هایی بر زمین ماند.    امام جمعه مهریز افزود: از همه مدیران و مردم شریف مهریز در خواست میکنم همکاری لازم با فرماندار جدید را داشته باشند و مواظب باشیم کوتاهی در حق مهریز نشود.    حجت الاسلام محی الدینی در پایان بیان داشت: مصوبات کارگروه توسعه شهرستان و برخی مصوبات سفر استاندار در شهرستان بر روی زمین مانده است که از فرماندار جدید انتظار می‌رود به طور جدی پیگیری انجام شود.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تجاوز و وحشی‌گری علیه مردم غزه دریغ نکرده است