Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:53:42 GMT

مشارکت انتخاباتی در لرستان خوب ارزیابی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۶۹۱۸

مشارکت انتخاباتی در لرستان خوب ارزیابی می‌شود

به گزارش ایرنا تیمور سپهوند روز جمعه در ستاد نظارت بر انتخابات لرستان اظهار کرد: با رصد سایت سامانه انتخابات، تاکنون مردم لرستان مشارکت خوبی در عرصه انتخابات دارند و بیشتر شعبه های اخذ رای با ازدحام جمعیت مواجه هستند.

 وی گفت: انتظار می رود در ساعات آینده مشارکت افزایش یابد همچنین مشکلات اختلال در دستگاه احراز صلاحیت مانع روند رای‌گیری نشود که البته در این صورت آمادگی صد درصد برای کسب آرای مردم به صورت دستی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپهوند با بیان اینکه آمار رای های ریخته شده به صندوق باتوجه به رصد سیستمی قابل توجه است ادامه داد:  عمده مشکل در اخذ رای الکترونیکی شوراهای شهر می‌باشد که در برخی از مناطق باعث معطل شدن مردم در شعب اخذ رای شده است.

وی با اشاره به آمادگی عوامل و ثابت بودن نیروهای نظارتی گفت: با توجه به شرایط کرونا و با هدف حفظ سلامت ناظران، آموزش مجازی برای این افراد برگزار شد و به افرادی که حد نصاب آزمون آن را کسب نکردند اجازه نظارت بر شعب اخذ رای داده نشد.

سپهوند افزود: افراد خط مقدم نظارت شورای نگهبان شامل سرناظرین و ناظر مسئولان، پیش از این آموزش های لازم را دریافت کرده اند که با وجود آنها و ناظرین فنی مستقر در شعب، کمترین مشکل را داشته ایم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در لرستان در حال برگزاری است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در لرستان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر شده است، انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان در حال برگزاری است و در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

تعداد شعب اخذ رای در استان نیز با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به دوره قبل به ۲ هزار و ۳۱ شعبه رسیده است و یکهزار و ۱۱۲ نفر برای شوراهای شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر برای شوراهای روستایی رقابت دارند.

انتخابات ۲۸ خرداد در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان در حال برگزاری است و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لرستان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لرستان دوره انتخابات اسلامی شهر اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سعید ضیایی در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در فیروزکوه برگزار شد، ضمن گرامیداشت عملیات غرور آفرین «وعده صادق» با اشاره به حضور گسترده مردم به خصوص مردم ولایتمدار فیروزکوه در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که این حماسه بزرگ رقم خورد.

ضیایی با اشاره به کشیده شدن انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین و تهران به دور دوم، گفت: خوشبختانه در دور اول، انتخابات با قوت و قدرت در همه حوزه‌ها برگزار شد و امیدوار هستیم که در مرحله دوم هم شاهد برگزاری انتخاباتی امن توأم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیکی عنوان کرد: در مرحله دوم برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس انتخابات به صورت تمام الکترونیک و در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا انتخابات به طور نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک موجب تسریع و تسهیل در فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا می‌شود، افزود: امیدوار هستیم که در این خصوص با کسب تجربه‌ای مطلوب، برای برگزاری انتخابات‌های بعدی نیز از این امکان بهره‌مند شویم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص صحت انتخابات نیز اظهار کرد: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان تهران به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.

ضیایی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای ۱۶ کرسی و دو تن از نامزد‌ها نیز برای رسیدن به یک کرسی مجلس در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

مدیرکل انتخابات استانداری تهران در پایان با بیان اینکه در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران بیش از ۷۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی حضور داشتند، گفت: خداوند را شاکر هستیم که با وجود همه فشار‌ها توانستیم انتخابات مرحله اول را طبق چهار مؤلفه مورد تاکید مقام معظم رهبری اعم از «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» برگزار کنیم و انشاالله برای دوره دوم نیز از تمام ظرفیت‌ها جهت برگزاری باشکوه انتخابات بهره خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • جزئیاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم