Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@16:32:16 GMT

مشارکت ۳۷ درصدی مردم استان اصفهان در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۷۸۵۴

مشارکت ۳۷ درصدی مردم استان اصفهان در انتخابات

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان اصفهان گفت: تتا این لحظه در استان اصفهان یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر معادل ۳۷ درصد جمعیت استان در انتخابات شرکت کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اخذ آرا دیجیتال اظهار کرد: در خصوص اخذ آرا دیجیتال تجربه اول را تجربه کردیم و از این رو در فرایند انتخابات از ساعات اولیه امروز صبح نسبت به این موضوع اشکالاتی دیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارت‌هایی که برای راه اندازی سامانه‌های دیجیتال لازم بود دیر وقت به دست عوامل اجرایی رسید؛ با وجود اینکه بنا بر گفته استاندار اصفهان، دو روز پیش عوامل برای اخذ این کارها به تهران رفته بودند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان اصفهان تاکید کرد: راه اندازی سیستم‌ها زمان‌بر است و این کار باید از دو روز قبل انجام می‌شد؛ بنابراین این قصور را از جانب وزارت کشور می‌بینیم؛ زیرا برای این کار بزرگ باید مانور گسترده‌ای جهت آمادگی عوامل انجام می‌داد.

نقدعلی تصریح کرد: صبح امروز به دلیل عدم آماده شدن دستگاه‌های دیجیتال در زمان مقرر کار رأی‌گیری با تأخیر آغاز شد، اما از ساعت هشت و نیم به بعد کمترین اشکالات را در شعب اخذ رأی داشتیم.

وی ادامه داد: موارد خیلی محدودی مشاهده شد که هنگام ارائه کارت دیجیتال اعلام شود این کارت قبلاً رأی داده است؛ به عنوان مثال در شعبه نورباران تنها یک مورد این چنین شده بود که البته احتمال داده شد این فرد قبل از اینکه کل لیست کاندیداهای مورد نظر شورای شهر را وارد کند، با وارد کردن یک نفر کاندیدا، ثبت نهایی را انجام داده است؛ از این رو فرد به عنوان شخص رأی داده محسوب شده است؛ البته ماهیت این اشکال هنوز برای ما روشن نیست که از کجا نشأت می‌گیرد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه‌های اخذ رأی فوج حضور مردم را شاهد بودیم و صفوف مردم به هم فشرده است، خاطرنشان کرد: تا ساعت ۲۴ امشب فرصت برای رأی دادن فراهم شده است.

نقدعلی خاطرنشان کرد: تا این لحظه در استان اصفهان یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر معادل ۳۷ درصد جمعیت استان در انتخابات شرکت کرده اند.

کد خبر 501469

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری هیئت نظارت بر انتخابات انتخابات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

 

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان