Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:17:21 GMT

روز ماندگار بیرجندی‌ها رقم خورد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۸۷۵۱

روز ماندگار بیرجندی‌ها رقم خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امروز شور انتخاباتی در جای جای استان برپا شده بود. مردم استان از آغازین ساعات روز رأی‌گیری پای صندوق‌ها حاضر شده بودند تا به فرد مورد نظر خود رأی دهند. با اینکه انتظار می‌رفت شهروندان حضور در پای صندوق‌ها را به آخرین لحظات موکول کنند اما برخی از همان ساعات اولیه و حتی قبل از آغاز رأی‌گیری در شعب اخذ رأی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبه‌های اخذ رأی از همان دقایق نخست بازگشایی، میزبان مهمان‌هایی از جنس شعور و وطن‌دوستی بودند که آمده بودند یک بار دیگر خاری شوند در چشمان دشمنانی که در داخل یا خارج از کشور این رویداد بزرگ را رصد می‌کردند تا ببینند چه تعداد از مردم این سرزمین پای صندوق‌های رأی می‌روند.

امروز حضوری ماندگار رقم خورد و مردم همیشه در صحنه با حضور در شعب اخذ رأی، وحدت، یکپارچگی و یکدستی را زیر پرچم اسلام به جهانیان نشان دادند. هر چند سلایق و عقاید مختلفی داشتند اما هر کدام به کاندیداهایی که تشخیص می‌دادند رأی دادند تا وظیفه شرعی را که بر دوش داشتند انجام دهند.

امروز، روز ملت بود. بعضی از شهروندان راه شعب اخذ رأی را در پیش گرفته بودند و برخی نیز در حال بازگشت بودند و چهره مصمم و متبسم آن‌ها نشان می‌داد از انتخاب کاندیداهای خود خوشحال و به آیندهای روشن امیدوار هستند.

تیمی از خبرنگاران ما به چند شعبه اخذ رأی در بیرجند سر زدند؛ خیابانهای شهر هنوز پر از تصاویر تبلیغاتی بود. یکی از خبرنگاران ما که به یکی از ستادها در خیابان طالقانی رفته بود، با شهروندان نیز گفت‌وگو کرد.

یک شهروند که با فرزند خود به یکی از شعب آمده بود، گفت: درخواست‌ها و انتظاراتی از مدیران شهری داریم بنابراین به فردی که نزدیک‌ترین برنامه‌ها به انتظارات ما را دارد، رأی می‌دهیم.

پیرزن و پیرمرد دیگری که هر دو عصا داشتند، آهسته آهسته از پله‌های یکی از شعب بالا می‌رفتند، پیرزن که گویا سواد درستی نداشت از خبرنگار ما خواست در پر کردن برگه رأی به او کمک کند اما فرد جوان دیگری که در این مکان حضور داشت او را یاری کرد. امروز گرمای بی‌سابقه هوا هم مانع حضور شهروندان در پای صندوق‌های رأی نشد.

به گزارش یکی دیگر از خبرنگاران ما، شهروندان در مسجد امام حسین(ع) در صف ایستاده بودند، از همه قشرها و از همه سنین؛ پیر و جوان و برادران و خواهران شیعه و اهل سنت شناسنامه‌شان را در دست گرفته بودند تا نوبت‌شان شود و وارد مسجد شوند و رأی‌شان را در صندوق بیندازند و دِین شان را به انقلاب ادا کنند.

کودکان هم آمده بودند تا از نزدیک آزادی و آزادگی و حق انتخاب داشتن را ببینند. با کنجکاوی به ابتدای صف نگاه می‌کردند تا ببینند چه زمانی نوبت رأی دادن پدر و مادرشان می‌شود، البته در بیرون از مسجد فضایی نیز برای کودکان مهیا شده بود تا آن‌ها با نقاشی کشیدن سرگرم شوند و پس از ارائه نقاشی‌شان، جایزه‌های فرهنگی دریافت می‌کردند و خاطره‌ای خوش و شیرین برای‌شان از این روز تاریخی رقم می‌خورد.

روی تعدادی صندلی نیز چند زن سالمند نشسته بودند تا نفسی تازه کنند و با یکدیگر درباره کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر صحبت می‌کردند و از این که در این دوره انتخابات هم با پای پیاده سر صندوق‌های رأی حاضر شده بودند، اظهار خرسندی می‌کردند.

پیرمردی عصازنان از عرض خیابان عبور کرد و خود را به ته صف رساند، حتی هوای داغ ظهر جمعه هم مانع پاهای لرزان و خمیده‌اش نشده و او آمده بود تا در انتخابات شرکت کند و در سرنوشتش سهیم باشد.

امروز، با  وجود اینکه روز تعطیل بود اما به دلیل برگزاری ششمین دوره انتخابات شورا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شهر شور و حال دیگری داشت و حماسه حضور یک بار دیگر خاطره‌ساز شد.

یکی دیگر از خبرنگاران ما اینگونه گزارش داد؛ در شعبه اخذ رأی دبیرستان شهید رجایی بیرجند، گریه کودکی نظرم را به خود جلب کرد؛ انگار مادرش را مجبور کرده بود خودکارش را به او بدهد تا او به جای مادر بنویسد و خواهرش که رأی اولی بود شوق حضور، توجه‌اش را از برادرش گرفته بود و نگاهش را از اسامی ثبت شده روی دیوار بر نمی‌داشت.

همه چیز سر جای خودش بود، مثل همه سال‌هایی که همگی آمدند تا اثبات کنند جا خالی نمی‌کنند و حضورشان سرنوشت‌ساز است.

برخی‌ها پیش از آغاز رأی‌گیری در شعب اخذ رأی حاضر شده بودند تا یک بار دیگر حماسه‌ای بزرگ را در دفتر خاطرات سیاسی استان به ثبت برسانند. شور و شوق انتخاباتی در جای جای خراسان‌جنوبی موج می‌زد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: بیرجند انتخابات ملت خبرنگاران ما پای صندوق ها شعب اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم

اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در راستای گرامیداشت هفته معلم طی برنامه‌ای از معلمان بالای ۸۰ سال زنجان در دبیرستان ماندگار شریعتی تقدیر و تجلیل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شامگاه یکشنبه آموزش و پرورش استان زنجان طی برنامه‌ای از معلمان بالای 80 سال در دبیرستان ماندگار و قدیمی شریعتی واقع در چهارراه سعدی تقدیر و تجلیل کرد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این برنامه اظهار داشت: توجه به وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که صاحبان آینده انقلاب همین دانش‌آموزان فعلی هستند.

.

وی با بیان اینکه باید به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش آن‌ها جدی گرفته شود، گفت: هرچقدر به وزارت آموزش و پرورش بها بدهیم قطعاً در خصوص تربیت نسل جدید موفق خواهیم بود. اگر چه دشمنان در تلاش هستند که نسل جدید را نسبت به آینده ناامید کنند ولی قطعاً در این توطئه هم ناکام خواهد ماند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای معلم گفت: بنده افتخارم این است که شاگرد شما هستم. شما که یک عمر زندگیتان را در زمینه معلمی گذراندید.

وی گفت: ما همانند شاگرد قدر شما را می‌دانیم و یقین داریم امروز در حضور قرنی از تجربه، صداقت، فداکاری و تلاش مقدس هستیم و تمامی فرهنگ و اخلاق و تدین را مدیون شما اساتید هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوت یک بیرجندی بر اثر سقوط در چاه فاضلاب
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • آیین تجلیل از معلمان بالای ۸۰ سال استان زنجان
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • حضور متولدین ۲۱ اردیبهشت ۸۵ در پای صندوق‌های رای قائم‌شهر
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …