Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک ماه است که فعالیت اهالی رسانه و خبرنگاران سازمان صداوسیما به نوعی با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عجین شده و تمام تمرکز آن‌ها روی پوشش رسانه‌ای این اتفاق مهم است. نکته مهم‌تر و جالب‌تر این‌که به علت اهمیت این موضوع، مجریان تلویزیون هم وارد میدان شده‌اند و همگام با خبرنگاران کار پوشش این انتخاب مهم را به‌عهده گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو ما با تعدادی از این افراد درباره حال و هوای انتخابات گفتگو کرده‌ایم که می‌خوانید.

رأی عروس و داماد لنگرودی
مهدی لطفی، مجری ویژه‌برنامه انتخابات شبکه‌باران
با شوق خاصی برای اجرا به صدا و سیما رسیدم. با همکاری عوامل برنامه هم با انرژی در حال ضبط بودیم. جشن ملی ما ایرانی‌هاست، چون باید سکان هدایت اجرایی کشور را برای چهار سال به نامزد اصلح بسپاریم. نکته قابل توجه ذوق و شوق رأی اولی‌ها در شعبه اخذ رأی بود که در گزارش‌های زنده تصویری از شهر‌های مختلف گیلان به وضوح قابل نمایش بود. یکی از جلوه‌های زیبای دیروزصبح، حضور عروس و داماد لنگرودی بود که قبل از برگزاری مراسم عروسی خود به شعب اخذ رأی آمدند و رأی خود را به صندوق انداختند.

فرهیخته‌ها پای صندوق رأی
زهرا چخماقی، خبرنگار خبرگزاری صداوسیما
من در میدان شهید طهرانی مقدم سعادت‌آباد مستقر بودم و از هشت و نیم صبح که وارد این شعبه شدم، با ازدحام جمعیت روبه‌رو بودم و اتفاقا برایم جالب بود، چون تصور نمی‌کردم در این ساعت از روز تا این حد جمعیت مقابل شعبه اخذ رأی حضور داشته‌باشد. البته اوایل به خاطر اختلالی که در سیستم‌های هوشمند پیش آمده‌بود، رأی گیری به کندی انجام می‌شد، اما بعد همه چیز روال خودش را طی کرد و تا پیش از ظهر که آنجا حضور داشتم، همچنان با ازدحام جمعیت مواجه‌بودم.

از بین چهره‌های آشنا هم رئیس دانشگاه آزاد را دیدم که رأی خودش را در این صندوق انداخت. از طرفی طی گفتگو‌هایی که با افراد حاضر در شعبه داشتم، اغلب قشر تحصیلکرده و فرهیخته جامعه از پزشک و کارمند و تولید کننده آنجا حضور داشتند و نکته جالب دیگر این‌که یکی از هموطنان را دیدم که مقیم ایران نبود و برای سفر که به ایران آمده‌بود، رأی خودش را در صندوق انداخت.

پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌هایی که رأی دادند
عباس طاهریان، مجری برنامه سیمای خانواده شبکه یک
من از ساعات ابتدایی رأی گیری در مسجد جامع ابوذر محله‌فلاح که به دارالشهدا شهرت دارد، شاهد حضور جوان‌تر‌ها پای صندوق‌های رأی بودم، اما نزدیک ظهر که شد بیشتر خانواده‌ها به شعبه مراجعه می‌کردند و تعداد افرادی که وارد مسجد می‌شدند، خیلی زیاد بود. جالب‌تر این‌که از همه سنین آنجا حضور داشتند. ضمن این‌که آقای قالیباف و سردار حاجی زاده رأی‌شان را در این شعبه در صندوق انداختند.

نکته جالب برای من حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مهربانی بود که با وجود کهولت سن، وارد شعبه شده و رأی می‌دادند. همچنین خانواده شهدا نیز در این شعبه حضور داشتند.

حضور اقلیت‌های مذهبی در حسینیه‌ارشاد
علیرضا میرزایی، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان
من از ساعت ۶و۴۵دقیقه در حسینیه‌ارشاد مستقر بودم؛ یعنی پیش از این‌که در حسینیه برای اخذ رای باز شود، بسیاری از مردم با فاصله در یک صف ایستاده‌بودند و تا بعد از ظهر که من آنجا حضور داشتم، همچنان عده بسیاری در این صف ایستاده و منتظر بودند رای خودشان را در صندوق بیندازند. در مصاحبه‌ای هم که با رئیس شعبه داشتم اذعان داشت مشارکت مردم به نسبت دوره قبل خیلی بیشتر بود.

از بین افراد خاصی هم که به این شعبه مراجعه کردند می‌توانم به آقایان اردکانیان، همتی، علی عارف و رئیس پلیس تهران و رئیس هلال احمر اشاره کنم. نکته جالب‌تر این‌که بچه‌های تیم تکواندو را دیدم که با لباس‌های فرم‌شان آمده‌بودند. همچنین اقلیت‌های مذهبی از جمله رهبر کلیمیان، مسیحیان و زرتشتی‌ها که ساعت اولیه رای‌گیری وارد این شعبه شدند. می‌توانم بگویم مشارکت مردم بیشتر از
چهار سال قبل بود.

تجدید میثاق با سردار دل‌ها
محمد اسماعیلی پور، مجری صدا و سیمای مرکز کرمان
مردم کرمان از ساعات نخستین صبح در گلزار شهدای کرمان حضور به هم رسانده‌بودند و پس از قرائت دعای ندبه از ساعت ۵۰ و ۳۰دقیقه صبح در صف ایستاده و منتظر شروع رای‌گیری در ساعت ۷ صبح بودند. مردمی که برای حضور در انتخابات شرکت کرده‌بودند از همه نوع قشری بودند، از جوانان رای اولی گرفته تا پیرمرد ۹۰ساله و خانواده‌های شهدا که با همراه داشتن تصاویر فرزندان شهیدشان در هوای گرم و زیر آفتاب در صف ایستاده‌بودند تا اعلام کنند آینده ایران و کرمان برای آن‌ها مهم است.

در بین رای‌دهندگان جانباز ۷۰درصدی حضور داشت که از ناحیه هر دو چشم نابینا بود و به سختی راه می‌رفت، اما مردم قدردانی که در صف ایستاده‌بودند این جانباز را به جلوی صف هدایت کردند تا زودتر از همه رای خود را به صندوق بیندازد. میزان حضور مردم کرمان در شعبه اخذ رأی گلزار شهدای این شهر به حدی بالا بود که برای راحتی مردم یک صندوق سیار اخذ رأی به صندوق ثابت گلزار شهدا اضافه شد.

مردم قبل از رای دادن ابتدا مزار سردار شهیدسلیمانی را زیارت می‌کردند و سپس در صفی طولانی می‌ایستادند که به صندوق اخذ رأی منتهی می‌شد. به رغم شرایط خاص کرونایی، بیشتر رای‌دهندگان کودکان خود را همراه خود آورده‌بودند تا به نیابت از آن‌ها رای را به صندوق بیندازند.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور صف ایستاده آنجا حضور اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد