Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: ۶۳ درصد از واجدان شرایط اخذ رای در خراسان این استان در سیزدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دور از انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کردند.

هادی رجایی نیا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در این دور از انتخابات ۶۷۲ هزار نفر در این استان واجد شرایط اخذ رای بودند، افزود: از این تعداد ۴۲۶ هزار و ۳۲۰ نفر در انتخابات شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان مشارکت در این دور از انتخابات نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه سال ۹۸، هفت درصد رشد داشته است.

به گفته وی بیشترین مشارکت متعلق به شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان و کمترین مشارکت نیز در شهر بجنورد بوده است.

رجایی نیا اظهارکرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات در شهرستان های گرمه ۷۴، در جاجرم ۷۳، در مانه و سملقان ۷۱، در شیروان ۶۷، فاروج ۷۰، راز و جرگلان ۶۳، اسفراین ۶۱ و بجنورد ۵۵ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: میزان مشارکت آقایان واجد شرایط رای در خراسان شمالی در این دور از انتخابات ۴۸ درصد و خانم ها ۵۲ درصد بوده است.

این مقام مسئول تاکیدکرد: مشارکت واجدان شرایط اخذ رای در این استان در بین گروه سنی  ۲۵ تا ۱۸ سال ۱۴ درصد، ۳۵ تا ۲۵ سال ۲۴ درصد، ۴۵ تا ۳۵ سال ۲۴ درصد، ۵۵ تا ۴۵ سال ۱۶ درصد، ۶۵ تا ۵۵ سال ۱۲ درصد، ۷۵ تا ۷۵ سال شش درصد، ۸۵ تا ۷۵ سال دو درصد و ۹۵ تا ۸۵ سال یک درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ خراسان شمالي حضور حداکثری در انتخابات دور از انتخابات شرایط اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد صالح جوکار در گفت‌وگویی، با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

بنابر روایت ایسنا، وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903125

دیگر خبرها

  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!