Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، با پایان مهلت انتخابات در کشور، شمارش آرا در صندوق‌های اخذ رأی آغاز شده است. در حالی که چند ساعتی از پایان رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشته است اما تاکنون هیچ آمار رسمی از نتایج این انتخابات از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام و منتشر نشده است.

پس از ۱۹ ساعت رأی‌گیری توسط ۶۷ هزار شعبه شهری و ۷۵ هزار شعبه روستایی، ستاد انتخابات کشور پایان فرآیند اخذ رأی در سراسر کشور را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، شعبی که کار اخذ رأی آنها به پایان رسیده است، ضمن فک پلمب صندوق‌های انتخابات نسبت به آغاز فرآیند شمارش آرا اقدام کردند.

طبق شنیده ها، در اکثر شهرها سید ابراهیم رئیسی با فاصله بسیار زیادی با نفر دوم در صدر قرار دارد . به طور مثال از مجموع ۱۴ هزار و ۵۵۰ برگ صحیح انتخابات ریاست جمهوری در بجستان سید ابراهیم رییسی ۱۱ هزار و ۹۷۳ رای، عبدالناصر همتی هزار و ۱۶۶ رای، محسن رضایی میرقائد ۷۹۳ رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۶۱۸ رای را به خود اختصاص دادند.

بر اساس آخرین اخبار غیر رسمی ، از مجموع 27 میلیون رای که تاکنون شمارش شده است ، 17 میلیون 188 هزار رای رئیسی ، 3 میلیون و 239 هزار رای محسن رضایی ، 2 میلیون 328 هزار رای همتی ، 953 هزار رای برای قاضی زاده هاشمی می باشد. 

شمارش آرا هنوز ادامه داشته و باید در ساعات آینده منتظر اعلام رسمی نتایج از سوی وزارت کشور باشیم. 

۰۹:۲۱ مشارکت ۶۱ درصدی گلستانی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰

هادی حق شناس اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار تعرفه در گلستان مصرف شده که نشان از مشارکت نزدیک به ۶۱ درصد مردم استان در انتخابات است.

استاندار گلستان افزود: شمارش آرا در بساری از روستاها به اتمام رسیده است.

۰۹:۱۸ ۴۴ درصد مردم اصفهان در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت داشتند

حیدرعلی قاسمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه رأی گیری در استان اصفهان تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت، اظهار داشت: خوشبختانه مردم استان با بینش و فهم خوب سیاسی که داشتند مشارکت خوبی را از خود نشان دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: ۴۴ درصد از افراد واجد شرایط رأی دادن در استان اصفهان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پای صندوق رأی آمدند.

۰۹:۰۱ ۶۳.۳۸ درصد واجدان شرایط خراسان شمالی در انتخابات شرکت کردند

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی نتایج نهایی میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات ۱۴۰۰ را تشریح کرد و اظهار داشت: در انتخابات بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰، مردم خراسان شمالی مشارکت ۶۳.۳۸ درصدی داشتند.

هادی رجایی‌نیا با اشاره به مشارکت ۵۵ درصدی بجنوردی‌ها، در انتخابات گفت: شیروان ۶۷ درصد، اسفراین ۶۱ درصد، مانه و سملقان ۷۱ و فاروج ۶۹ درصد در انتخابات مشارکت داشتند.

وی همچنین گفت: میزان مشارکت در جاجرم ۷۳ درصد، گرمه ۷۴ درصد و راز و جرگلان ۶۳ درصد بود.

۰۸:۴۲ مشارکت ۶۳ درصدی مردم ایلام در انتخابات

سیدصادق موسوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام صبح امروز شنبه، از حضور حدود ۶۳ درصدی مردم استان ایلام در انتخابات خبر داد.

انتخابات ۱۴۰۰ در ۱۲ شهرستان، ۲۷ بخش، ۲۷ شهر و ۳۵۶ روستا در استان ایلام برگزار شد.

در این انتخابات ۴۵۹ هزار و ۵۷۳ نفر در استان ایلام واجد شرایط اخذ رای بودند.

۰۸:۲۶ مشارکت ۵۶.۹۳ درصدی گیلانیان در انتخابات ریاست جمهوری

محمود قاسم نژاد صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شرکت یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۶۹ نفر در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این میزان مشارکت ۵۶.۹۳ درصد گیلانیان در این انتخابات بوده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان به مشارکت گیلانیان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز به همین اندازه است، گفت: یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۴۸ نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت داشتند.

۰۷:۵۲ تاکنون آمار رسمی از نتایج انتخابات اعلام نشده است

ساعت ۲ بامداد روز شنبه رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و فرایند شمارش آراء نامزدها آغاز شد.

تنها مقام رسمی که از ساعت ۲ بامداد تا صبح امروز در مورد انتخابات موضع‌گیری کرده، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور بوده است. وی اعلام کرد: «آماری از مشارکت نداریم اما فکر می‌کنم میزان مشارکت، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد.»

تاکنون ستاد انتخابات کشور آمار رسمی از نتایج انتخابات را اعلام نکرده است.

۰۷:۴۴ ۶۵ درصد مردم خراسان شمالی در انتخابات حضور یافتند

محمدعلی شجاعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها در میزان مشارکت فوق‌العاده عمل کرده‌اند اما در برخی شهرها دچار مشکل بودیم که آسیب شناسی ها صورت خواهد پذیرفت.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: میزان دقیق آرا هنوز مشخص نبوده و در حال شمارش است اما میزان مشارکت انتخابات امسال در استان بیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ است.

وی افزود: بالغ بر ۴۲۰ هزار نفر و تقریباً حدود ۶۵ درصد از مردم استان در انتخابات شرکت کردند؛ البته این عدد، دقیق نیست.

۰۲:۵۷ میزان مشارکت انتخابات ۱۴۰۰ بیش از مشارکت انتخابات مجلس یازدهم است

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: ساعت ۲ بامداد به پایان انتخابات ۱۴۰۰ رسیدیم. اگر عده‌ای از مراجعه کنندگان هنوز موفق به رأی دادن نشدند و تصمیم گرفته شد که درب شعب بسته شود، افراد باید به درون شعبه هدایت شوند و رأی‌شان تا آخرین نفر اخذ شود.

موسوی گفت: سایر شعبه‌هایی که مراجعه کننده ندارند؛ انتخابات برای آنها تمام شده است و باید نسبت به باز کردن صندوق‌ها و شمارش آنها اقدام کنند. باید منتظر باشیم تا نتیجه آراء بیاید و تجمیع شود.

موسوی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: آماری از مشارکت نداریم اما فکر می‌کنم میزان آن، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد.

۰۲:۳۶ مشارکت ۵۵ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۰

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بیش از دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر از مردم خراسان رضوی یعنی نزدیک به ۵۵ درصد واجدان شرایط در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان این‌که ۵۱ درصد زنان و ۴۹ درصد مردان در انتخابات ۱۴۰۰ خراسان رضوی مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: ۱۴ درصد ۱۸ تا ۲۵ سال، ۴۷ درصد ۲۵ تا ۴۵ سال، ۲۹ درصد ۴۵ تا ۶۵ سال و ۱۰ درصد شرکت کنندگان بالای ۶۵ سال سن داشتند.

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور ساعت ۲ بامداد امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد اگر در روند رای گیری از افراد مراجعه کننده به شعبه اخذ رای طول بکشد به همان اندازه در اعلام نتایج تاخیر را شاهد خواهیم بود.

 نامه شورای نگهبان به وزارت کشور؛ اگر اسم کاندیدا هم اشتباه نوشته شد، رای درست خوانده می‌شود

مدیر کل امور انتخابات شورای نگهبان طی نامه ای به مدیرکل و دبیر ستاد انتخابات کشور درباره غلط‌های مصطلح در اسامی نامزدها نکاتی را متذکر شد.

 علیرضا نیلچی مدیر کل امور انتخابات شورای نگهبان طی  نامه ای خطاب به  سیداسماعیل موسوی  مدیرکل و دبیر ستاد انتخابات کشور درباره غلط‌های مصطلح در اسامی نامزدها نکاتی را متذکر شد.  متن این نامه به شرح زیر است:  

"جناب اقای موسوی
مدیر کل و دبیر محترم ستاد انتخابات کشور
سلام علیکم
با احترام موارد زیر در خصوص آرا صحیح جهت ابلاغ و اقدام لازم حضورتان ارسال می گردد.
1)برگ رای حاوی "محسن" ، "رضایی" ، " رزایی"، "میرقائد" ، "میرقاعد" به نام آقای محسن رضایی میرقائد خوانده می شود.
2) برگ رای حاوی" سیدابراهیم"، " ابراهیم"، "ابراحیم"، "سادات" ، " رئیس السادات"، " رییس سادات"، " رئیسی"، "رییسی " به نام اقای سیدابراهیم رئیس الساداتی خوانده می شود.
3) برگ رای حاوی"امیرحسین" ،"سیدامیرحسین" ، "قاضی زاده" ، " قازی زاده"، " هاشمی" ، " حاشمی" ، " قاضی زاده هاشمی" به نام اقای سیدامیرحسین قاصی زاده هاشمی خوانده می شود.
4)برگ رای اسامی "ناصر" ، "ناسر"، " عبدالناصر"، "عبدالناسر"، "همتی"، "حمتی" به نام اقای عبدالناصر همتی خوانده می شود.

علیرضا نیلچی
مدیر کل امور انتخابات

انتهای پیام/

در حال تکمیل...

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1099921 برچسب‌ها انتخابات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انتخابات انتخابات ریاست جمهوری ستاد انتخابات کشور رئیس ستاد انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ جمع خبرنگاران انتخابات مجلس خوانده می شود ساعت ۲ بامداد خراسان شمالی میزان مشارکت استان اصفهان خراسان رضوی مردم خراسان زاده هاشمی محسن رضایی مردم استان شمارش آرا قاضی زاده هزار رای مدیر کل برگ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور

به گزارش قدس آنلاین، «ارسلان مالکی» با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می گیرد.

مالکی همچنین برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استانها نیز اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است