Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی آب‌دهی چشمه‌ها و سراب‌های استان که منبع اصلی تامین آب شرب روستاهاست، گفت : اکنون به خاطر خشک شدن و یا کاهش شدید آب چشمه‌ها و سراب‌ها به ۱۷۰ روستا با تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خشکسالی در استان کرمانشاه را طبق آمار سازمان هواشناسی در ۵۰ سال گذشته بی سابقه دانست و گفت : استان کرمانشاه با کاهش ۱۹۰ میلی متر بارش نسبت به پارسال بیشترین کاهش بارندگی در میان استان‌های کشور در سال زراعی جاری داشته و به همین خاطر با مشکلات جدی کمبود آب شرب مواجهه است.

او با بیان اینکه اکنون به ۱۷۰ روستای استان آبرسانی سیار صورت می‌گیرد؛ پیش بینی کرد این تعداد در فصل تابستان به بیش از ۳۰۰ روستا برسد.

حفاری ۷۰ حلقه چاه در دست اقدام است

کاکاوند گفت: برای جبران کمبود آب شرب روستا‌ها حفر ۷۰ حلقه چاه در روستا‌های استان به منظور آبرسانی به ۴۵۰ روستا برنامه ریزی شده که اگر اعتبارات به موقع تخصیص داده شود با حفاری این حلقه‌های چاه تا حد زیادی کمبود آب شرب روستا‌ها جبران می‌شود.

او اعتبار آبرسانی به روستا‌های استان را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ نسبت به سال‌های گذشته بی سابقه است، اما هنوز هیچ پولی برای شروع کار به این شرکت داده نشده که لازم است مسوولان سازمان برنامه و بودجه با توجه به شروع فصل تابستان و مشکلات کمبود آب سریعتر اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه روزانه ۲۸۳ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب در روستا‌های استان داریم، افزود: با اعتبارات خوبی که امسال برای تامین آب شرب روستا‌ها در نظر گرفته شده، پروژه آبرسانی به ۴۵۰ روستا به اجرا در می‌آید.

کاکاوند یکی از مشکلات جدی شرکت آب و فاضلاب در بخش آب روستایی سوختن پمپ‌های آب براثر نوسانات برق عنوان کرد و افزود: تا وقتی پمپ جایگزین نصب شود، آب روستا‌ها تحت پوشش آن ۲، سه بار قطعی آب مواجهه می‌شوند و این نارضایتی شدید مردم روستا در پی دارد.

او دلیل تاخیر در راه اندازی نصب پمپ جدید را کمبود و هزینه بالای خرید پمپ آب دانست و افزود: شرکت آبفای استان برای اینکه در این ارتباط مشکل جدی به وجود نیاید تعداد زیادی پمپ خریداری کرده است، زیرا قطع یک روز آب شرب که از واجبات روزمره مردم است موجب نارضایتی شدید مردم می‌شود، اما متاسفانه کسی بر مشکلات این شرکت آگاه نیست که با چه مشکلات مالی دست به گریبان است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب و فاضلاب آب شرب آبرسانی استان کرمانشاه آب شرب روستا کمبود آب شرب روستا ها شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دهیاران جدید روستا‌های تازه کند باباگنجه، زده لو و گویجه یاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، لطیف رستم زاده بخشدار نازلو در مراسم معارفه دهیاران جدید نازلو گفت: دهیاری شغلی است که بدون منت و هیچگونه چشمداشتی باید در خدمت مردم محروم روستا بوده و خستگی در این راه هیچ معنی و مفهومی ندارد.   وی افزود: افرادی که این مسوولیت را می‌پذیرند نوعی ایثارگری می‌کنند.   بخشدار نازلو تقارن آغاز شروع به فعالیت دهیاران با آغاز بهار طبیعت را به فال نیک گرفته و گفت: نظافت و تمیزی روستا نشانه ایمان مردم است و دهیاران جدید در مرحله اول شروع فعالیت بایستی اولین اقدامشان جمع آوری زباله‌ها و پسماند‌های روستایی با همت و همکاری جوانان روستا در آستانه سال نو باشد.   وی برنامه ریزی برای عیادت از خانواده معظم شهدا و رسیدگی به مشکلات آنان را از اولویت‌های کاری دهیاران دانست و گفت: همه ما مدیون خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستیم و هیچ کوتاهی و سستی برای حل مشکلات آنان نبایستی در اعمال و رفتار ما مشاهده گردد.   بخشدار نازلو همچنین افزود: رسیدگی به مسائل و مشکلات روستا و روستاییان، گفتگو با جوانان، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی با مشارکت اهالی روستا از اهم فعالیت‌های دهیاران بوده و در این راستا هیچگونه کوتاهی و سهل انگاری قابل قبول نیست.    وی در پایان با آرزوی موفقیت برای دهیاران و تبریک سال نو، احکام دهیاران جدید را تقدیم نمودند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت‌های مهم در کرمانشاه
  • «نطنز» باغ‌شهری در میانه راه کاشان به اصفهان
  • برقراری ۱.۱ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰/ کاهش ۲ درصدی سرقت‌های سال جاری نسبت به سال گذشته
  • معرفی دهیاران جدید روستا‌های تازه کند باباگنجه، زده لو و گویجه یاران
  • کاهش ۱۸ درصدی «سرقت‌های مهم» در کرمانشاه/ برقراری ۱.۱ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰
  • کلید حل مشکل کمبود تایر، در دست متخصصان
  • شهرستان‌های گرمسیری استان مستعد پرورش ماهیان خاویاری
  • معادن و شرکت‌های خصوصی سهم مسئولیت اجتماعی خود را پرداخت کنند
  • ایجاد آب‌ آشامیدنی پایدار برای روستا هفت پیران اردل
  • شهرستان‌های گرمسیری کرمانشاه مستعد پرورش ماهیان خاویاری هستند