Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:26:05 GMT

وزیر راه و شهرسازی به کمیسون عمران مجلس می رود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۲۰۰۷

وزیر راه و شهرسازی به کمیسون عمران مجلس می رود

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این هفته میزبان وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سوال تعدادی از نمایندگان می شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، دوشنبه ( 31 خرداد ماه ) و سه شنبه (اول تیر ماه) نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و بر اساس برنامه اعلامی دوشنبه وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد، کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان، محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز، هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر، رحیم جهان آبادی نماینده مردم تربیت جام، رضا آریان پور نماینده مینودشت، کالیکش، کلاله و مراوه تپه در کمیسیون حاضر می‌شود؛ از طرفی ادامه رسیدگی به طرح اصلاح ماده 100 قانون شهرداری‌ها دستور کار دیگر کمیسیون عمران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین بررسی درخواست انجام تحقیق و تفحص آب و فاضلاب خوزستان در اجرای ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و نیز در خواست‌های جلیل مختار نماینده مردم آبادان، احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار به ترتیب در خصوص تخلفات اراضی شهری در منطقه آزاد اروند، شهرداری همدان و بحران استان سمنان بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در کمیسیون عمران بررسی می‌شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف این است که از اصول متقن و قطعی قانون اساسی که شورای های اسلامی شهر است به درستی صیانت کنیم.

وی افزود: در ساختار قانون اساسی به گونه‌ای پیش بینی شده که کار امورات مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبین اتفاق بیفتد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: اگر این ساختار را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، می‌بینید که کسانی که قانون را تدوین کردند و آن مردمی با اکثریت قاطع به آن رأی دادند، به دنبال این بودند که در لایه‌های تو در تو و پیچیده تصمیم گیری در کشور، در ابعاد و سطوح مختلف مردم نقش محوری دارند.

عباسی با بیان اینکه شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند گفت: فرد در این مقام موضوعیت پیدا نمی‌کند، آن جایگاه مساله و موضوع است، آسیب به افراد وارد نمی‌شود، اگر اشتباهی صورت بپذیرد آن جایگاه‌ها تضعیف می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و همفکر و همسو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، منشأ خیرات خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اصلی ترین رمز موفقیت این مجمع حضور یکایک شما و استمرار برگزاری این برنامه بوده است و ما موظف هستیم برای ادامه این تشکیلات و ادامه این نهال با یک نگاه بسیار مترقی پدید آمده برای آن فعالیت کنیم.

کد خبر 6088368

دیگر خبرها

  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است