Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، معاونت مهندسی توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسوول پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینال‌های کانتینری در دهمین دوره کنفرانس بین المللی حمل و نقل دریایی و لجستیک حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام سازمان بنادر و دریانوردی محمد اله یار، با اشاره به حضور خود در دهمین دوره کنفرانس بین المللی حمل و نقل دریایی و لجستیک که در کشور مصربرگزار شد، اظهار کرد: این از جمله کنفرانس‌هایی است که به صورت منظم برگزار می‌شود و در سال جاری نیز به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، سازمان بنادر و دریانوردی به صورت مجازی در آن شرکت کرد.
وی ادامه داد: با توجه به تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، معاونت مهندسی توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسوول پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینال‌های کانتینری در دهمین دوره کنفرانس بین المللی حمل و نقل دریایی و لجستیک حضور پیدا کرد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به نقش آفرینی انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی به عنوان یکی از حامیان معنوی این همایش اشاره کرد و گفت: در پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینال‌های کانتینری، مقالاتی در خصوص هوشمندسازی بنادر و ترمینال‌های کانتینری، موضوعات مربوط به دیجیتالی کردن فرایند‌ها و... ارائه شد و تجارب در این رابطه در حال انتقال است و بنادر دنیا امروزه به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کنند.
اله یار با اشاره به اینکه وی همزمان مسوولیت کمیسیون همکاری‌های بین الملل پیانک (انجمن زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی) را نیز برعهده دارد، گفت: در نتیجه بنده به عنوان مسوول برگزاری پنل انتخاب شدم و یکی از وظایف کنفرانس‌ها ارائه آخرین یافته‌های متخصصان و دانش پژوهان است و حضور در مجامع بین المللی می‌تواند به تبادل دانش، تجربیات و ارتقا سطح علمی و تخصصی مجموعه‌ها منجر شود و خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی حضور خوبی در عرصه بین الملل و نقش آفرینی در این زمینه دارد.
وی در رابطه با مقوله دگرگونی دیجیتالی یا هوشمندسازی بنادر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نیز، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر اقداماتی در راستای تحقق این هدف صورت گرفته و در حوزه مهندسی و توسعه امور زیربنایی سعی شده است از تجهیزات به روز استفاده شود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از جمله نرم افزار‌هایی که در راستای هوشمندسازی بنادر توسط سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته و هم اکنون در حال استفاده است، می‌توان به نرم افزار تصمیم یار شناور‌ها اشاره کرد که توسط مراکز دانش بنیان و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شد و توسعه پیدا کرد؛ نرم افزاری که دو کشور قابلیت تهیه آن را داشتند و خوشبختانه متخصصان داخلی در قالب مدل شبیه ساز دینامیک دریا موفق به تهیه آن شدند و هم اکنون به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اله یار بیان کرد: در حوزه VTS ملی نیز اقدامات صورت گرفته در راستای این بود که آبراهه‌های کشور تحت حاکمیت الکترونیکی قرار گیرد و درحالی که پیش از این نیاز کشور از خارج تامین می‌شد، در حال حاضر تامین نیاز داخلی شده است.
وی با اشاره به اهمیت حوزه مهندسی دریایی، مهندسی سواحل و بنادر، عنوان کرد: باید بدانیم که حوزه مهندسی تجهیزات دریایی نیز اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه در این حوزه، ایران جزء کشور‌های پیشرو است و از برخی کشور‌های منطقه در این حوزه نیز پیش هستیم، اما همچنان امکان فعالیت هرچه بیشتر و بهتر وجود دارد.   بیشتر بخوانید: ارتقاء سطح خدمات توزیع برق بندر شهیدرجایی با روش تعمیرات پیشگیرانه انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی دریانوردی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی دریانوردی توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی مهندسی و توسعه امور زیربنایی ترمینال های کانتینری توسعه ترمینال حمل و نقل دریایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر یکشنبه در جلسه ویژه بررسی روند فعالیت صنایع دریا محور در گیلان شناسایی ظرفیت‌های مهم و آسیب شناسی این حوزه را در گام نخست مهم دانست و اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریایی با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری در دستور کار است.

وی بهره‌برداری حداکثری از ذخایر زیست بوم دریایی را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های جدید و همسو شدن نهاده‌های تبط و تدوین سیاست‌های یکپارچه برای توسعه فعالیت‌های دریا محور بر شمرد و گفت: کارخانجات موجود در صنایع تبدیلی و کشتی سازی و سایر فعالیت‌ها بایستی بر اساس الگوی اقتصادی آمایش سرزمینی استقرار و توسعه یابند.

این مسئول بر استفاده بیشتر از حمایت‌های صندوق صنایع دریایی کشور برای ایجاد کارخانجات مرتبط تاکید کرد و عنوان کرد: تدوین سیاست‌های یکپارچه و تقسیم کار برای دستگاه‌های متولی توسط دبیرخانه این کارگروه در سازمان برنامه بودجه استان می‌تواند روند سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در حوزه را تسهیل و تسریع کند.

پورحیدری وجود ساحل ۳۰۰ کیلومتری نوار ساحلی دریای خزر را ظرفیتی بالقوه توصیف کرد و اضافه کرد: نقشه ژئوفیزیکی برای جانمایی دقیق بدور از مخاطرات زمین شناختی، زیرساخت‌های ساحلی گیلان؛ توسط مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی زیر مجموعه وزارت صمت با مقیاس یک پنجاه هزارم در حال انجام است و موضوع سرمایه‌گذاری شرکت کشتی سازی لوتوس روسیه نیز از طریق معاونت امور اقتصادی استانداری در حال پیگیری می‌باشد.

کد خبر 6097266

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی