Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@13:19:38 GMT

جذب ۱۰۷ درصدی اعتبارات اشتغال کمیته امداد مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۲۸۳۵

جذب ۱۰۷ درصدی اعتبارات اشتغال کمیته امداد مازندران

رضائی طالشی بابیان اینکه ۱۰۷ درصد اعتبارات اشتغال این نهاد طی سال گذشته جذب‌شد، گفت: مبلغ این اعتبارات ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است.

«سید علی اصغر رضائی طالشی»، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: هدف این نهاد توانمندسازی و کمک به ایجاد درآمد ثابت و پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت است و در این راستا بیش از شش هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای محرومین و نیازمندان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران با  بیان اینکه مبلغ اعتبارات اشتغال مطابق بودجه مصوب ۱۹۶ میلیارد تومان از سرفصل های بند(ب) تبصره ۱۶، اعتبار روستایی، اعتبارات امدادی  و... بوده است، افزود: سال گذشته مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان در استان برای ایجاد مشاغل خرد مددجویان جذب شده است، که معادل ۱۰۷ درصد اعتبار ابلاغی است.

 

وی تصریح کرد: این اعتبارات در مشاغلی نظیر باغداری، کشاورزی، دامداری، بوم گردی، ایجاد کارگاه‌های کوچک خانگی، فروشگاه های سطح شهر، حمل و نقل و غیره هزینه  شده است.

 

رضایی طالشی با اشاره به  اینکه طرح‌های اشتغال مددجویان طی سال گذشته به لحاظ تعداد فرصت های شغلی نسبت به سال ۹۸ با رشد مواجه بوده است، بیان داشت:  اعتبارات اشتغال توانست در ایجاد فرصت‌های شغلی و فراهم کردن شرایط اقتصادی بهتر گام های بسیار مفید و ارزنده ای بردارد.

 

وی ابراز امیدواری کرد :در سالجاری نیز حدود 375 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این حرکت ارزشمند ادامه داشته و باعث رونق مشاغل خرد و کسب و کارهای مددجویان شود.

 

رضایی طالشی با اشاره به شرایط اقتصادی در زمان شیوع کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی در برخی از روزهای سال گذشته گفت: باوجود شرایط کرونا و مشکلات فراوان اقتصادی ،با تلاش و کوشش امدادگران و همکاری و همیاری بانک های عامل و سازمانهای مرتبط با امر اشتغال توانستیم بیش از ظرفیت ابلاغ شده نسبت به ایجاد مشاغل خرد و پایداری آن اقدام کنیم.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: توانمندسازی مددجویان کرونا اشتغال اعتبارات اشتغال میلیارد تومان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ خانم سمیعی در زمره بانوان برتر کارآفرین استان مرکزی است که ۱۲ سال قبل با دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی کمیته امداد، کارگاه کوچک خیاطی خود را راه اندازی کرد.
این بانوی کارآفرین که دانش آموخته رشته طراحی دوخت است توانست با چرخ خیاطی که پدرش به او هدیه داد سرویس آشپزخانه تولید و با سرمایه حاصل از فروش هنر خود و تسهیلات کمیته امداد چرخ خیاطی خریداری و کارگاه کوچک راه اندازی کند.
سمیعی می‌گوید: با سود حاصل از فروش لباس‌های تولید شده در کارگاه و دریافت تسهیلات بیشتر از کمیته امداد، از کارگاه ۱۲ متری به کارگاه ۲۰۰ متری و از یک چرخ خیاطی به ۲۲ چرخ خیاطی رسیده است.
او تاکنون توانسته برای ۵۰ سرپرست خانوار شغل ایجاد کند و هر هفته تا ۱۲ هزار دست انواع تن پوش زنانه، مردانه و لباس مخصوص کودکان تولید و در بازار به فروش می‌رساند.
در چهار سال گذشته ۱۹ هزار مددجوی کمیته امداد با اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات توانمند شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی