Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر«محسن شانقی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۴۸ هزار و ۱۱۱ قطعه انواع آبزیان زینتی در قالب  ۱۶ محموله  امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: این محصولات به کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، سریلانکا و افغانستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآور شد: ۶۷ هزار و ۲۵ قطعه انواع ماهیان زینتی در مدت سه ماه اخیر با نظارت این اداره کل به خارج از کشور صادر شد.

شانقی گفت: ۴۰۰ تن خوراک و مکمل آبزیان نیز در قالب ۲ محموله امسال  با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور عراق صادر شد.

وی ادامه داد: صادرات خوراک و مکمل آبزیان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

برچسب‌ها استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور صادرات غیر نفتی استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور صادرات غیر نفتی استان مرکزی صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد

صادرات فزاینده فولاد چین به تنش تجارت جهانی دامن زده است.

به گزارش ایسنا، بزرگترین موج صادرات فولاد چین از زمان اشباع جهانی در اواسط دهه ۲۰۱۰، تنش‌های تجاری در سراسر جهان را شعله ور می‌کند زیرا این فلز به طیف وسیع‌تری از مقاصد می‌رسد.

بزرگترین تولیدکننده جهان در سه ماهه اول حدود ۲۶ میلیون تن صادرات داشته است که ۲۸ درصد بیشتر از سال قبل بود زیرا بحران املاک باعث کاهش تقاضای داخلی شده است. آسیای شرقی همچنان بازار اصلی است اما محموله‌ها به هند، خاورمیانه و آمریکای لاتین در حال افزایش است.

صادرات فزاینده در حال تشدید اصطکاک تجاری در سراسر جهان است. جو بایدن خواستار اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر برخی محصولات فولادی چین شده است. در حالی که ایالات‌متحده فولاد بسیار کمی از بزرگترین اقتصاد آسیا می‌گیرد، این بخشی از یک اقدام گسترده‌تر واشنگتن برای عقب‌نشینی در مقابل چیزی است که می‌گوید ظرفیت مازاد چین در صنایع از فلزات تا انرژی خورشیدی است.

بر اساس گزارش، صادرات فولاد به برزیل در سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافت و صادرات فولاد به کلمبیا و شیلی به ترتیب ۴۶ و ۳۲ درصد افزایش یافت. هر سه کشور اقدامات تجاری را برای مقابله با این افزایش آغاز کرده‌اند یا در حال آماده سازی هستند.

چین از سال ۲۰۱۹ هر سال حدود یک میلیارد تن فولاد تولید می‌کند اما رکود سریع در فعالیت‌های ساختمانی در سال گذشته کارخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صادرات فولاد چین به مصر در سه ماهه اول ۹۵ درصد افزایش یافت، در حالی که صادرات فولاد به امارات‌متحده عربی ۸۱ درصد افزایش یافت. این کشور در حال حاضر سومین مقصد بزرگ فولاد چین پس از ویتنام و کره جنوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد