Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به تازگی گزارش هایی منتشر شد که نشان می داد واشنگتن به صورت موقت بسته کمک نظامی خود به اوکراین به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را که شامل سلاح های مرگبار است، به حالت تعلیق در آورده است.

ساکی در بیانیه روز جمعه خود با تکذیب چنین گزارش هایی نوشت : این ایده که حمایت امنیتی به اوکراین را تعلیق کرده ایم مهمل و پوچ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین هفته پیش در آستانه نشست سران آمریکا و روسیه بسته حمایت امنیتی ۱۵۰ میلیون دلاری را که شامل حمایت از سلاح های مرگبار است ارائه دادیم.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید افزود: ما اکنون از طریق طرح حمایت امنیتی اوکراین همه کمکی را که با تایید کنگره لحاظ کرده بودیم، تامین کرده ایم.  دو روز قبل از نشست سران آمریکا و روسیه، جو بایدن رئیس جمهور در اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مقابل جهان گفت «ما می توانیم اوکراین را در وضعیتی قرار دهیم تا بتواند در مقابل تهاجم فیزیکی روسیه مقاومت کند»

در بیانیه ساکی آمده است: ما همچنین منابع مالی  را  برای کمک های احتیاطی در صورت تهاجم بیشتر روسیه در اوکراین آماده کرده ایم. همان طوری که بایدن مستقیما به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت در حمایت ما از تمامیت ارضی و استقلال اوکراین تزلزلی ایجاد نخواهد شد.

روابط آمریکا و روسیه طی سالهای اخیر دوره  سختی را پشت سر می گذراند. در مارس ۲۰۱۴ (اسفند۱۳۹۳) بود که به بهانه بحران داخلی اوکراین در دولت باراک اوباما روابط دو طرف تیره شد و این مناسبات سالهای بعد هم بدتر شد.

بعد از دیدار چند ساعته روسای جمهوری آمریکا و روسیه در ژنو، بایدن در نشست خبری خود گفت: مناطقی نیز وجود دارند که چالش برانگیزترند. من تعهد تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را اعلام کردم. ما توافق کردیم دیپلماسی مربوط به توافقنامه مینسک را دنبال کنیم. 
وی افزود: من نگرانی‌های خود را در مورد بلاروس به اشتراک گذاشتم. او با آنچه اتفاق افتاده مخالف نیست. او فقط دیدگاه متفاوتی دارد که در این باره چه کاری باید انجام دهد.
با این حال، بایدن می‌گوید که به پوتین گفته است برنامه او علیه روسیه یا شخص دیگری نیست و باید برخی از قوانین اساسی مسیر را داشته باشیم که همه بتوانیم از آن پیروی کنیم.

برچسب‌ها اوکراین روسیه جن ساکی ولادیمیر پوتین جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه جن ساکی اوکراین روسیه جن ساکی ولادیمیر پوتین جو بایدن آمریکا و روسیه حمایت امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیرو‌های مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی دوجانبه را شروع کرده‌اند که واقعا یک توافق نمونه خواهد بود.

کی‌یف چندین توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشور‌های عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ها شامل حمایت طولانی‌مدت از اوکراین در مقابل حمله روسیه است. این توافقنامه‌ها بیانگر حمایت نظامی، سیاسی و مالی از اوکراین در سال‌های آتی است.

زلنسکی دوشنبه شب پس از تماس تلفنی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که طرح انتقال موشک‌های دوبرد ATACMS به اوکراین نیز نهایی شده است.این موشک‌ها تا حدود ۳۰۰ کیلومتر برد دارند و موجب تقویت قابلیت‌های نظامی اوکراین در جنگ با روسیه می‌شود.موشک‌های قبلی که به اوکراین داده شده بود دارای محدودیت برد تا ۱۶۵ کیلومتر بودند، زیرا این نگرانی وجود داشت که کی‌یف حملاتی در عمق خاک روسیه انجام دهد.

کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند