Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:28:10 GMT

منتخبان شورای اسلامی شهر گنبدکاووس مشخص شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۴۴۶۷

منتخبان شورای اسلامی شهر گنبدکاووس مشخص شدند

 عبدالقدیر کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای عضویت در شورای اسلامی هفت نفره شهر گنبدکاووس ۱۶۰ داوطلب نام نویسی کردند که صلاحیت ۱۴۸ نفر آنها توسط مراجع قانونی و هیات نظارت تایید شد و در ادامه با انصراف ۲۷ نفر، ۱۲۱ نفر با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود: براساس شمارش آرای انجام شده، پرویز ناصری با ۹ هزار ۳۲۰ رای، رسول پایدار با هفت هزار و ۸۸۷  رای، نبی‌الله آخوندی با ۶ هزار و ۸۳۰ رای، یحیی عباسی با ۶ هزار و ۷۹۰ رای، ناصر بارانی با پنج هزار و ۹۹۳ رای، جمیله بهنام با چهار هزار و ۴۵۴ رای، عبدالرحمان گوگ با سه هزار و ۶۹۹ رای به عنوان اعضای اصلی شورای شهر گنبدکاووس انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی اضافه کرد: نورمحمد جعفری با سه هزار و ۴۰۷ رای، حسام محمدی با سه هزار و ۲۱۱ رای، المیرا جمشیدی با سه هزار و ۱۵۱ رای، سعیده مقامی نیا با سه هزار و ۱۴۸ رای و ناهید تجا با ۲ هزار و ۸۲۶ رای به عنوان اعضای علی البدل شورای اسلامی شهر گنبدکاووس انتخاب شدند.

شهرستان مرزی ۳۷۳ هزار نفری گنبدکاووس با ۲ شهر "گنبدکاووس و اینچه‌برون" و ۱۶۳ روستا به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان گلستان شناخته می‌شود.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۰ بودند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه کردند.

رقابت برای حضور در پارلمان شهری و روستایی گلستان بین هفت هزار و ۸۶۳ نفر وجود داشت که از این تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهری و بقیه روستایی بودند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.

برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت کردند.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که به گفته استاندار گلستان در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مجموع ۶۱ درصد شرکت کردند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد برگزار شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ گنبدکاووس شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گلستان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ گنبدکاووس شورای شهر انتخابات ۱۴۰۰ گنبدکاووس شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان

تیم هنرستان بهاران گنبدکاووس و تیم‌های هنرستان‌های بعثت ۱ و ۲ گرگان به ترتیب عنوان نخست این رقابت‌ها را کسب کردند.

محمدتقی قلی نژاد معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در اولین استارت آپ ویکند دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان (گام) به میزبانی هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس گفت: پاییز پارسال مرحله اول این رویداد علمی با ۵٠٠ ایده دانش آموزی دو بخش شرق و غرب گلستان برگزار شد.

وی با عنوان اینکه در این مرحله ۱۴ تیم از ۱۳ هنرستان استان با ۱۵٠ هنرجو رقابت کردند، گفت: بیشتر ایده‌های دانش آموزان در بخش کسب و کار است تا در آینده این ایده‌ها به محصول و اشتغال تبدیل شود.

مسابقات استارت آپ ویکند دانش آموزی هنرستان‌های پسرانه استان گلستان نیز دو هفته آینده به میزبانی هنرستان کشاورزی شهید رجایی گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد