Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ارم؛ اولین اتومبیل مسابقه‌ای پرنده با موفقیت و برای اولین بار قبل از مسابقات اتومبیلرانی در صحرای استرالیای جنوبی پرواز کرد. این اتومبیل که Mk 3 Airspeeder نامیده دارد. سرعت این اتومبیل پرنده ۲.۸ ثانیه است که به سرعت اتومبیل‌های فرمول ۱ که از ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت را در همین مقدار طی می‌کنند، می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است سرعت این اتومبیل در مسابقات به ۱۵۵ مایل در ساعت برسد. روزنامه انگلیسی دیلی میل فاش کرد که این خودرو در سه مسابقه بزرگ کنترل از راه دور در اواخر سال شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

روسیه خودروی پرنده برقی خود را سال ۲۰۲۲ رونمایی می‌کند + فیلم سازندگان و جزئیات خودروی پرنده مسابقه ای

این اتومبیل توسط تیمی از مهندسان و گروهی از شرکت‌ها مانند جگوار، مک لارن، رولزرویس موتور، بوئینگ و برابام ساخته شده و انتظار می‌رود مانند دوره‌های قبلی با سرعتی بین ۹۳ تا ۱۵۵ مایل در ساعت پرواز کند. چهار تیم و ۱۰ هواپیمای فرمول یک در این دور از مسابقات با هم رقابت خواهند کرد و اتومبیل‌های بدون سرنشین توسط گروهی از خلبانان از زمین کنترل می‌شوند و هدف این است که تا سال ۲۰۲۲ دو خلبان انسانی نیز در این مسابقه حضور داشته باشند.

این خودرو پرنده مجهز به ۸ پره دوار است که اطراف کابین خلبان مرکزی قرار دارند و از فیبر کربن ساخته شده اند. انرژی این وسیله نقلیه توسط یک باتری لیتیوم پلیمری تأمین می‌شود که اجازه می‌دهد حدود ۱۵ دقیقه پرواز کند. از آنجا که مسابقات ۴۵ دقیقه طول می‌کشد، قرار است اتومبیل‌های شرکت کننده در مسابقه در ایستگاه‌هایی متوقف شوند تا باتری آن‌ها را به مدت ۲۰ ثانیه عوض کنند، زمان تعویض باتری هم همان زمانی است که اتومبیل‌های فرمول ۱ در دهه ۱۹۷۰ در هنگام مسابقه تعمیر می‌شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودروی برقی خودروی الکتریکی خودروی پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد

به گزارش قدس آنلاین، خدایار باقری هارونی، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری  اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و به درخواست مردم استان، پرواز شهرکرد - عسلویه از صبح امروز از فرودگاه بین‌المللی شهرکرد از سر گرفته شد.

وی افزود: ساعت ورود پرواز شهرکرد – عسلویه  ۹:۱۵ و ساعت خروج آن ۹:۴۵ است.

باقری خاطرنشان کرد: این پرواز توسط یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ از شرکت هواپیمایی آسمان انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • (عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟
  • اولین پرواز شهرکرد به عسلویه انجام شد
  • پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • تفکیک امتیازات 5 مربی در تیم خبرساز
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)