Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@23:55:03 GMT

انهدام باند کلاهبرداران 10 میلیاردی در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۶۰۲۱

انهدام باند کلاهبرداران 10 میلیاردی در پایتخت

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند 4 نفره جاعلان مدارک اشتغال به کار و کشف 100 فقره کلاهبرداری خبر داد و گفت: متهمان به بیش از 10 میلیارد ریال کلاهبرداری معترف شدند.

به گزارش ایران آنلاین ،سرهنگ کارآگاه "علی کنجوریان" بیان داشت: بیست و پنجم آذر ماه سال گذشته پرونده ای به دادخواهی یکی از شهروندان در دادسرای ناحیه 14 تهران با موضوع کلاهبرداری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: محتویات پرونده و اظهارات شاکی حاکی از آن بود، شاکی قصد اخذ وام ازدواج را داشته که به دلیل نداشتن ضامن با مراجعه به فضای مجازی با فردی به نام "مرتضی" آشنا و پس از توافق اولیه مقرر شد، متهم در قبال ضمانت وام شاکی مبلغ 140 میلیون ریال از وی دریافت کند،  مدارک ضمانت شامل گواهی کسر از حقوق منتسب به شرکت تعاونی، حکم کارگزینی شرکت به نام خود را در اختیار شاکی قرار دهد ولی شاکی با مراجعه به بانک متوجه جعلی بودن مدارک می شود و شکایتی را طرح می کند.
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی به شناسایی هویت واقعی متهم و مخفیگاه وی، اشاره و ابراز داشت: در دوم خرداد ماه جاری پس از هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی به همکاری با 3 همدستش در صدور مدارک جعلی برای ضمانت وام معترف شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: سایر متهمان در عملیات های مستقل دیگری دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی مدارک جعلی و مهرهای مربوط به نهادها دولتی و غیر دولتی کشف شد.
سرهنگ کنجوریان تصریح کرد: متهمان به 100 فقره کلاهبرداری با همکاری یکدیگر معترف و اظهار داشتند به ازای ضمانت هر وام 100 الی 200 میلیون ریال دریافت می کردیم.
این مقام پلیسی با بیان اینکه با بیان اینکه متهمان تحویل مراجعه قضائی شدند اعلام کرد: در این رابطه  20 تن از مال باختگان شناسایی شده اند که کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از 10 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی

سرهنگ کاووس حبیبی بیان داشت: برابر اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه ۲ نفر خود را از مامورین پلیس آگاهی معرفی و ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و انتظامی را دارند و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی هر دو کلاهبردار را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمین تا کنون ۷ میلیارد ریال از ۱۲ شهروند کلاهبرداری کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد به سادگی فریب اینگونه افراد نخورده و قبل از انجام هرگونه اقدامی از هویت افراد اطمینان حاصل کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد