Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو با مشخص شدن نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ایران، رسانه‌های خارجی پیروزی آیت الله رئیسی را در این رقابت سیاسی در میان خبرهای اصلی خود قرار داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رویترز با تیتر: «قاضی رئیسی به سمت یک پیروزی قاطع در حرکت است» از پیشتازی وی در شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

روزنامه ایندیپندنت خبر پیروزی ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران منتشر کرده و بخش فارسی ایندیپندنت نیز با انتشار خبر «تبریک پوتین به رئیسی» می‌نویسد: پوتین اولین رهبر خارجی است که به رئیسی تبریک گفت.

سی ان ان هم در این باره نوشت: ابراهیم رئیسی قاضی محافظه کاری که رئیس دستگاه قضا ایران است در آستانه پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

بخش انگلیسی بی بی سی نیز، تقریباً با تیتری مشابه سی ان ان خبر پیروزی رئیسی را منتشر کرده است.

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: رقبای اصلی رئیسی در انتخابات پیروزی رئیسی را تبریک گفتند.

این رسانه انگلیسی نوشت: با توجه به شمارش ۹۰ درصد آرا مقامات ایرانی گفته‌اند که ۲۸.۶ میلیون نفر آرای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند.

دویچه وله آلمان هم نوشت: سخنگوی وزارت کشور ایران اعلام کرد که با توجه به شمارش بیشتر آرای انتخاباتی، ابراهیم رئیسی ۶۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

این رسانه افزود: حسن روحانی رئیس جمهور میانه روی ایران در یک نطق تلویزیونی در روز شنبه گفت جانشین او انتخاب شده است اما نامی از او نبرد.

رادیو فرانسه نیز با اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی با کسب اکثریت آراء نوشت: رقیبان وی ازجمله عبدالناصر همتی، قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی و حتی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران پیش از اعلام رسمی نتایج به وی تبریک گفتند.

روزنامه فایننشال تایمز هم خبر پیروزی ابراهیم رئیسی را خبر اول سایت خود قرار داد و نوشت که او توانسته به طور گسترده آرای اکثریت قاطع مردم ایران را بدست آورد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: در میان کسانی که به رئیسی رای دادند، بسیاری از آنها می‌گویند دلیل حمایت آنها از وی این است که او متعهد شده با فساد مبارزه و به قشر ضعیف جامعه کمک کند.

شبکه خبری فرانس ۲۴ هم خبر پیشتازی قاطع رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را در صدر خبرهای خود قرار داد و نوشت که ابراهیم رئیسی با فاصله زیاد نسبت به رقیبان خود، پیروز انتخابات است.

فرانس ۲۴ به نقل از جمال عرف، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور ایران گزارش داد: ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای پییشتاز در انتخابات شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رسانه های جهان پیروزی آیت الله رئیسی انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900130

دیگر خبرها

  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تصویری از پلاکارد روحانیون علیه ابراهیم رئیسی در تجمع قم
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی