Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرفداری- سه شنبه گذشته و در روز نخست بازی های گروه ششم در جریان یورو ۲۰۲۰، آلمان مقابل فرانسه قرار گرفت و در دیداری که با وجود ریتم بالا، موقعیت گل چندانی نداشت، با یک گل مقابل قهرمان جهان شکست خورد. 

آلمان در تمام طول بازی، مالکیت قابل قبولی روی توپ داشت، ولی نتوانست گل به خودی متس هوملز را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت به نقل از وبسایت بین المللی گل، به معرفی راهکار احتمالی برای برون رفت آلمان از مشکل گلزنی می پردازیم:

تیمو ورنر ۲۵ ساله طی فصل گذشته تنها ۶ گل در لیگ برتر به ثمر رساند که اصلا آمار درخوری نیست، ولی باید برای بازی سرنوشت ساز امشب مقابل پرتغال، روی او حساب باز کرد. 

بهترین لحظه حضور ورنر در چلسی در شرایطی رخ داد که او حتی توپ را هم لمس نکرد. این مهاجم جوان به دلیل استارت سریع و بدون توپی که در جریان لیگ قهرمانان شروع کرد و موقعیت گلزنی کای هاورتس را فراهم نمود، مورد تحسین بسیاری قرار گرفت. 

ابتدای فصل طرفداران و فرانک لمپارد معتقد بودند ورنر باید به ستاره گلزنی خط حمله آنها بدل شود، ولی این بازیکن در همه رقابت های فصل، فقط ۱۲ گل به نام خود ثبت کرد. با این حال، توماس توخل به عنوان جانشین لمپارد، بلافاصله بعد از ورود اعلام کرد تیمو مهاجم کلاسیکی که همگان انتظارش را دارند، نیست و با این اقدام، فشار را از روی این بازیکن ۴۷ میلیون پوندی برداشت. 

در فینال لیگ قهرمانان، ورنر به معنای کامل موی دماغ خط دفاع منچسترسیتی بود و توانست در تمام بازی، آنها را با حفظ توپ، استارت های سریع و ایجاد موقعیت گلزنی، آزار دهد. این موارد دقیقا چیزهایی بودند که مانشافت در بازی نخست خود در یورو ۲۰۲۰، کم داشت. 

در جریان بازی با فرانسه، آلمان فقط ۲ شوت به سمت دروازه داشت که یکی از آنها گل به خودی هوملز بود! بعد از بازی هم یواخیم لوو در خصوص مشکل آلمان در خط حمله، صحبت کرد:

بازی به شدت نزدیک بود. تا لحظه آخر مبارزه کردیم. نمی توانم تیم را شماتت کنم. هر چه می توانستیم انجام دادیم. چیزی که کم داشتیم، اندکی قدرت نفوذ بیشتر در یک سوم تهاجمی بود. نمی توان متس را بابت گل به خودی، ملامت کرد. دفع توپ واقعا برایش در چنین موقعیتی سخت بود. 

یاشوا کیمیش هم با تایید صحبت های سرمربی اش، اعلام کرد آلمان بدشانس بوده که باخته مخصوصا که فرانسه فقط یک شوت در دروازه داشته است:

ما بدترین تیم بازی نبودیم. در تمام طول بازی، بر توپ و میدان مسلط بودیم و با بدشانسی محض، عقب افتادیم. هیچ کدام از دو تیم، موقعیت چندانی در بازی ایجاد نکردند. ریسک زیادی در بازی نکردیم و آن قدر نتوانستیم باز بازی کنیم. باعث تاسف است. حداقل باید یک امتیاز نصیب مان می شد. 

اضافه شدن ورنر به ترکیب آلمان ها، باعث می شود همان طور که کیمیش تاکید می کند، شرایط حمله بیشتری برای تیم ایجاد شود. سرعت و مهارت دریبل زنی این بازیکن سابق لایپزیش، می تواند برای مدافعان پرتغال، که از سوی بازیکن پا به سن گذاشته ای به نام په په رهبری می شوند، ایجاد کند.   

در بازی مقابل فرانسه، یواخیم لوو مهاجم کلاسیکی در ترکیب ۳-۴-۳ خود نداشت و سرژ گنابری، کای هاورتس و توماس مولر خط حمله تیم را تشکیل می دادند. مولر برنده سابق توپ طلای جام جهانی به عنوان آقای گل است، ولی از او نمی توان انتظار داشت به عنوان یک مهاجم نوک صرف عملکرد خوبی داشته باشد. این بازیکن بیشتر از اینکه مهارت گلزنی داشته باشد، در فضاسازی خوب عمل می کند. 

ورنر هم در این باره تا اندازه قابل توجهی شبیه مولر است، ولی آمار گلزنی بهتری برای آلمان دارد و در کنار این، می تواند با اضافه کردن سرعت به خط حمله در کنار سانه و گنابری، خط دفاع پرتغال را به عقب تر هدایت کند. 

پرتغال علی رغم پیروزی ۳ بر صفر مقابل مجارستان، تا دقیقه ۸۴ در گلزنی مقابل آنها ناموفق عمل کرده بود و فقط اندکی با از دست دادن امتیاز مقابل این تیم فاصله داشت.  انتظار می رود بازی امشب پرتغال و آلمان، با احتیاط کمتری از سوی دو تیم انجام شود، چون آلمان برای صعود از گروه مرگ بازی ها، فرصت چندانی برای از دست دادن امتیاز ندارد.

قبل از یورو ۲۰۲۰، ورنر مهر تاییدی هم از سوی لوتار ماتئوس، کاپیتان افسانه ای ژرمن ها، دریافت کرد که اعتقاد داشت او می تواند مهره ای کلیدی در باشگاه و تیم ملی باشد:

او بهترین گلزن چلسی بود و این در حالی است که او حتی شماره ۹ تیمش نبود و در جایی که کین، لواندوفسکی و لوکاکو بازی می کنند هم حضور نداشت. اگر او را در این موقعیت بگذارند، بیش از ۲۰ گل در لیگ برتر می زند. این کار را در لایپزیش هم می کرد و توانست پشت سر لواندوفسکی ۲۸ گل به ثمر برساند. 

با این حال، او همیشه با تمام قلبش بازی می کند و تمام انرژی اش را در زمین می گذارد. در سمت راست، چپ و رو به عقب دوندگی می کند. مشکل اینجا است که از بوندس لیگا به لیگ برتر آمد که فوتبال متفاوتی دارد، ذهنیت ها چیز دیگر است و رسانه ها رفتار متفاوتی دارند. خیلی چیزها برای او جدید بود، ولی با آمدن توخل، او اعتماد به نفسی که در لایپزیش داشت را پس خواهد گرفت. 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: خط حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی اشتوتگارت 3-1 بایرن مونیخ (بوندس لیگا آلمان 2023/24)

در چارچوب هفته سی‌ ودوم بوندسلیگا، اشتوتگارت مقابل بایرن مونیخ با نتیجه 3-1 پیروز شد.

دانلود (48.9MB)

دیگر خبرها

  • پیشنهادهای بزرگ به بایرن مونیخ؛ پپ گواردیولا را برگردانید!
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ است
  • ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است
  • خلاصه بازی اشتوتگارت 3-1 بایرن مونیخ (بوندس لیگا آلمان 2023/24)
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد