Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یکی از اقدامات ماندگار پنجمین دوره شورا را قانون‌مند کردن شورایاری‌ها برشمرد و گفت: این موضوع به پیشنهاد شورای شهر شیراز و همکاری شورای عالی استان‌ها در دستور کار قرار گرفت و امید است به زودی تصویب شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالرزاق موسوی بعدازظهر امروز شنبه در جمع یاوران شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شهر باید به دست مردم اداره شود، گفت: بر اساس نص صریح قانون اساسی و فلسفه وجودی شوراها، وظیفه این نهاد تسهیل امور شهر، جلب مشارکت مردم و افزایش اعتماد عمومی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمتر موضوعی در قانون اساسی یافت می‌شود که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم هفت اصل بدان اختصاص یافته باشد.

ضابطه‌مند کردن شورایاری‌ها بزرگترین خدمت به شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه اظهار کرد: این شورا موضوع یادشده را از نگاه بخش‌های بیرونی و دولت بررسی کرد که بر اساس آن، طرحی در شورای عالی استان‌ها تهیه و در نهایت به دولت ارائه شد که خوشبختانه هفته گذشته به تصویب رسید و آن طرح تشکیل شورایاری‌ها بود.

وی افزود: این طرح هم‌اکنون به صورت لایحه هیأت وزیران است و باید در مجلس شورای اسلامی نیز مورد تصویب قرار گیرد.

موسوی ضابطه‌مند کردن شورایاری‌ها را بزرگترین خدمت به شهر، مردم و شورایاران خواند و گفت: با توجه به اهمیت این نهاد، در دوره آینده حتماً با عنوان مشاور یاوران شورا و نیز یکی از اعضای یاوران محلات شیراز خدمت خواهم کرد.

عضویت در شورایاری‌ها می‌تواند یکی از شروط کاندیداتوری در شوراها شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا که روز گذشته برگزار شد،

اظهار کرد: با قانون‌مند شدن شوراهای محلات می‌توان از بروز برخی مشکلات در فرایند ثبت‌نام، تبلیغات، انتخاب و کل دوره جلوگیری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: برای مثال، در صورتی که یکی از شروط نامزد شدن برای عضویت در شورای شهر، حضور دست‌کم یک دوره در شورای محلات باشد، تعداد نامزدها محدود می‌شود و فردی کاندیدا می‌شود که سابقه کاری و توانمندی مناسبی دارد.

موسوی با بیان اینکه این موضوع به تقویت شورای محلات می‌انجامد، گفت: با این اقدام جلوی بسیاری از آسیب‌ها گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حتماً پس از پایان این دوره از شورا بخشی از آسیب‌های شوراها را در مصاحبه‌ای عنوان خواهم کرد.
وی تصریح کرد: شورایاران در فضایی که قانون نیز وجود نداشته است، داوطلبانه به یاری شهر آمده‌اند و نظارت آنان باعث اتفاقات نیکویی شده است و امیدوارم روز به روز شرایط بهتری برای خدمت شورایاران فراهم شود.

توصیه‌های اعضای شورا در قراردادهای شهرداری تعارض منافع محسوب می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: اساساً یک عضو شورا نباید برای معامله‌ای که طرف آن شهرداری است، حتی سفارشی کند؛ زیرا این سفارش کردن خود تعارض منافع محسوب می‌شود و در همین راستا، ضروری است در هیچیک از مجوزهای اعطایی شهرداری رد پایی از اعضای شورای اسلامی شهر نباشد.

کد خبر 501777

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شیراز شورای شهر شیراز عبدالرزاق موسوی رییس شورای شهر شیراز کلانشهر شیراز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر شیراز شورایاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به عملکرد این نهاد در زمینه‌های مختلف، گفت: این حجم عظیم از کار، یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با رسانه‌های کرمان با اشاره به ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برگزاری مراسم از جمله این ماموریت‌هاست که یکی از مراسم پیش رو بزرگداشت دهه کرامت است. 

وی افزود: این مراسم با همکاری آستان‌های مقدس داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله کانون‌های مساجد در ایران و در خارج از کشور هم برگزار می‌شود. 

موسی پور هماهنگی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و دهه امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: به صحنه آوردن مردم و ایجاد زمینه برای ابراز احساسات و نظرات آنان در مسائل بین المللی و دفاع از مردم مظلوم هم جزء ماموریت‌های شورا است‌.

رئیس ورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه فضای کشور همواره در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و انعکاس دیدگاه‌ها و عواطف مردم بوده، گفت: از همان روز اول طوفان الاقصی اولین کشوری بودیم که برای جشن سراسری و مراسم شکرگزاری فراخوان دادیم و علاوه بر این چند راهپیمایی سراسری برگزار و جمعه‌های خشم هم هر هفته در تعدادی از استان‌ها برای شعله‌ور ماندن این خشم برنامه‌ریزی شد.

وی برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مواجهه با هتک حرمت مقدسات توسط دشمنان اسلام را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نام برد و افزود: در مجموع این حجم عظیم از کار یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست زیرا مجموع نیروهای ما در کشور ۲۵۰ نفر بیشتر نیست و هنر شورا این است ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی و تشکل‌های مردم نهاد را پای کار بیاورد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد