Web Analytics Made Easy - Statcounter

از حبس کردن نفس تا ترسیدن، این‌ها راه‌های ارائه شده برای درمان سکسکه هستند! اکنون دانشمندان ادعا می‌کنند روشی بهتر برای درمان سکسکه یافته‌اند: دستگاهی مشابه یک نِی

به گزارش برنا و به نقل از گاردین، سکسکه زمانی رخ می‌دهد که دیافراگم و عضلات بین دنده‌ای به طور ناگهانی منقبض شوند. ورود ناگهانی هوا باعث بسته شدن دهانه نای و ایجاد صدای سکسکه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که درمان‌های خانگی زیادی برای سکسکه وجود دارد دانشمندان راه‌حل جدیدی یافته‌اند.

این دستگاه که "ابزار مکش و بلع”(FISST) نام دارد و با نام هیک‌اوی(HiccAway) ثبت اختراع شده یک دستگاه نِی مانند به شکل L است.

"هیک‌اوی" دارای دهانه و یک دریچه فشار قابل تنظیم است. فردی که دچار سکسکه شده باید این دستگاه را درون آب قرار داده و از آن به عنوان یک نِی استفاده کند.

تصور می‌شود مکشی که برای بالا کشیدن آب درون این دستگاه نیاز است باعث انقباض دیافراگم با کمک عصب میان‌بندی(فرنیک) شده و در مرحله‌ی بعدی هنگام بلع، عصب واگ فعال می‌شود. به گفته‌ی محققان از آنجا که این دو عصب مسئول ایجاد سکسکه هستند درگیر کردن آن‌ها باعث از بین رفتن این پدیده‌ی ناخوشایند می‌شود.

دکتر علی سیفی استاد عصب شناسی و رییس بخش مراقبت های ویژه جراحی مغز بیمارستان دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو و یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: این دستگاه بلافاصله به درمان سکسکه کمک می‌کند و اثر آن برای چند ساعت باقی می‌ماند.

محققان برای بررسی این دستگاه ۲۴۹ داوطلب را مورد آزمایش قرار دادند. بیش از دو سوم این داوطلبان اظهار کرده بودند که دست کم ماهی یک بار دچار سکسکه می‌شوند.

نتایج منتشر شده‌ی این تحقیقات در مجله‌ی "Jama Network Open" نشان می‌دهد که این دستگاه در ۹۲ درصد موارد باعث توقف سکسکه شده است. بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان می‌گویند که این دستگاه از روش‌های خانگی مناسب‌تر و راحت‌تر است و ۱۸۳ نفر از ۲۰۳ نفر معتقد بودند که نتیجه‌ی بهتری از این دستگاه گرفته‌اند.

به گفته‌ی محققان این تحقیقات بر روی همه‌ی جمعیت‌ها، فرکانس‌ها و مدت زمان‌های سکسکه انجام شده است. با این حال از محدودیت‌های این تحقیقات نبود گروه شاهد است و همچنین نتایج آن توسط خود افراد اظهار شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا جراحی مغز درمان سکسکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

ایسنا/گیلان رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان در حاشیه برگزاری دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گفت: هدف نهایی از این طرح آموزش دانش آموزان به عنوان همیار و سفیر نجات غریق است تا بخش زیادی از هم استانی ها با ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به پیشگیری از غرق شدگی آشنایی پیدا کنند.

هاشم اسماعیلی در حاشیه دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح مشترک بین هیئت نجات غریق و غواصی گیلان با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در جهت کاهش آمار غریق در سطح استان به عنوان استان ساحلی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به وجود ۳۴ منطقه آموزش و پرورش در استان، مسئولین انجمن شنا و سرگروه‌های آموزشی از هر یک از مناطق در کارگاه پیشگیری از غرق شدگی حضور دارند.

اسماعیلی تصریح کرد: مطالب این دوره توسط اساتید و مدرسین حوزه نجات غریق و غواصی استان تولید و ارائه می شود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان تاکید کرد: شرکت کنندگان در این طرح به عنوان سفیران و مدرسین دوره‌های پیشگیری از غرق شدگی در مدارس سطح استان مخصوصاً مدارس متوسطه اول و دوم دانش آموزان را تحت آموزش قرار می‌دهند.

اسماعیلی در خصوص هدف اجرای این طرح گفت: با توجه به حضور گردشگران در سواحل گیلان همچنین عدم آشنایی و اطلاع برخی از هم استانی های خودمان با مسائل حوزه نجات غریق و پیشگیری از غرق شدگی و اینکه هر ساله بخشی از مغروقین سواحل گیلان از بومیان استان اعم از کودکان، جوانان و حتی بزرگسالان هستند لذا سعی کردیم این طرح را به عنوان یک طرح پیشگیری در گیلان عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به طرح دانش آموزی همیار پلیس تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان به عنوان همیار و سفیر نجات غریق، موارد فرا گرفته در این دوره‌ها را به خانواده‌هایشان انتقال دهند تا با ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به پیشگیری از غرق شدگی آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری